"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turnajais-gallup

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

AnlaShok kirjoitti:40k-turnajaiset on nyt ohi, eli tätä voin ruveta puuhastelemaan täydellä innolla, ja ensi viikon olen jopa kokonaan kotona.

Spellit ovat vieläkin pienoinen ongelma. Helpointa olisi olla sallimatta niitä ollenkaan tai sitten tehdä niin, että loitsijat saavat valita mitä loitsua/loitsuja käyttävät (koska arpominen on mahdotonta) ja onnistuisivat aina. Epätasapainottaako tämä miten paljon?

Tällä hetkellä olisin kallistumassa 250 pisteeseen. Mountit, joita ei saa erikseen lyödä, sallitaan.
no spellit ponkasevat suoraan päälle, niin vampiiri hand of dustilla omaa varmaan kovat kertoimet. Yksi hyökkäys per kierros ja kolmosella osuu... vihulle wardi seivi tai henki pois.

Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

AnlaShok kirjoitti:40k-turnajaiset on nyt ohi, eli tätä voin ruveta puuhastelemaan täydellä innolla, ja ensi viikon olen jopa kokonaan kotona.

Spellit ovat vieläkin pienoinen ongelma. Helpointa olisi olla sallimatta niitä ollenkaan tai sitten tehdä niin, että loitsijat saavat valita mitä loitsua/loitsuja käyttävät (koska arpominen on mahdotonta) ja onnistuisivat aina. Epätasapainottaako tämä miten paljon?

Tällä hetkellä olisin kallistumassa 250 pisteeseen. Mountit, joita ei saa erikseen lyödä, sallitaan.
Sanoisin, että ei taikoja, mutta suodaan vampyyreille 285 pisteen rajoitus, koska eivät voi taikoa näissä turjajaisissa.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Runefang kirjoitti:Sanoisin, että ei taikoja, mutta suodaan vampyyreille 285 pisteen rajoitus, koska eivät voi taikoa näissä turjajaisissa.
Juu, pitää varmaan tehdä siten, että jos hahmo on wizard, niin sen hinta tippuu jonkun verran. Esimerkiksi Lvl 1 wizardin hinta tippuu 20 pts, Lvl 2 40 pts, Lvl 3 60 pts jne. Noita lukuja pitää kyllä vielä viilata.
Ropetus
Valvoja

AnlaShok kirjoitti:
Runefang kirjoitti:Sanoisin, että ei taikoja, mutta suodaan vampyyreille 285 pisteen rajoitus, koska eivät voi taikoa näissä turjajaisissa.
Juu, pitää varmaan tehdä siten, että jos hahmo on wizard, niin sen hinta tippuu jonkun verran. Esimerkiksi Lvl 1 wizardin hinta tippuu 20 pts, Lvl 2 40 pts, Lvl 3 60 pts jne. Noita lukuja pitää kyllä vielä viilata.
Eiköhän se 35pts ole sopiva.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Niin saako viedä useamman kuin yhden paikan? Eli esim. Vampire Lord vie yhden lordipaikan ja yhden heropaikan.

Ja normaalistihan loitsutaso kai maksaa sen 35p, eli se lienee ihan sopiva miinustus, jos kerran tahtoo loitsijoita pistehinnalla helpottaa.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Far North!! :D Kyllä!

Mutta taitaa minun äijäni kuitenkin tulla Nurgleporukastani, vaikka niin tahtoisin ottaa Altzheimer Krausin kuolemaan sinne. ;) Argnol the Slayer saa luvan tulla pistämään porukan pakettiin, sanokaa vaan säännöt sitten kun ne julkistetaan.

...Far North!! :D
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Teräratas
Valvoja

Empireltä taitaa saada aika mukavia esineyhdistelmiä... Voi ottaa vampyyri ja kaamosherra päihinsä iloisesti. Eli eikös tuossa saa julistaa haasteen, vai lasketaanko nuo olevan haasteessa jo automaattisesti? Muutama esine/ominaisuus kun vaatii haasteen toimiakseen.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Hmm? Ei kai tässä viitata wanhaan kunnon speculumiin? :D Itseasiassa melkeinpä bannisin sen tästä kilpailusta... Melkein. ;)
Ropetus
Valvoja

JarLoz kirjoitti:Hmm? Ei kai tässä viitata wanhaan kunnon speculumiin? :D Itseasiassa melkeinpä bannisin sen tästä kilpailusta... Melkein. ;)
Hyvä idea Jarloz. Ettei tänne yllättäen tulisi niitä Insinörttejä peileillä varustettuna. Suosittelisin myös Sword of Faten bannimista. Onko jollakin muita ehdotuksia turnajaisista poistettavien esineiden listalle. Ne pitää sitten olla hyvin epäreiluja tällaisessa tilanteessa. (kuten peili ja miekka)
Teräratas
Valvoja

JarLoz kirjoitti:Hmm? Ei kai tässä viitata wanhaan kunnon speculumiin? :D Itseasiassa melkeinpä bannisin sen tästä kilpailusta... Melkein. ;)
Jujuhan on vain siinä, että jos tuon ja Sword of Faten bannii, ei empirellä taida olla paljoa jakoja. Toisaalta jos nuo jättää, ei kaaoslordeilla ja vampirecounteilla ole jakoja :)

Mutta speculumin minäkin ehkä bannaisin, se on kuitenkin kohtuu häijy ihan oikeasti, SoF vain tasaa tilejä kovempien mättäjien kanssa, eli mielestäni se on ihan OK.

Ongelmahan kaaoslordilla ja vampilla ainakin on se, että mitään maagista tavaraa ei juurikaan 250 tourneeseen saa. Pelkkä markki vetäisee kaaoslordin pisteet rajalle. Nurglen tai Tzeentchin (tällä toki mitään teekään, jos ei voi loitsia) markkia ei edes saa. Toki herosta voi yrittää vääntää jotain, mutta sittenkin on taikaroinista tingittävä, kun on se 50p maksimi, ja voi jäädä n. 40pts kokonaan käyttämättä, kun sitä ei voi mihinkään tuhlata. Eli näillä kavereilla ei tuon kokoisessa väännössä ole oikeastaan mitään muita etuja kuin statline, jonka Empire vielä voi varastaa :)
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Teräratas kirjoitti:Ongelmahan kaaoslordilla ja vampilla ainakin on se, että mitään maagista tavaraa ei juurikaan 250 tourneeseen saa.
Nykyisellään vampirelordille/countille saa kyllä ihan kohtalaisesti sitä kamaa. Jos kerran vähennetään 35pts per magic level niin esim count on silloin 170pts, lordille jää tosin vähän vähemmän liikkumavaraa (35pts), mutta oikeastaan tämä on ihan hyvä :D
Yhtälailla varmaankin kaaoslordin kohdalla on se että ihan hyvä juttu ettei sille mitään kovin erikoista roipetta saa laitettua, kaveri on erittäin kova jo muutenkin :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Deetwo

Tässä testaillessani huomasin että löysin pienoisen virheen toiminnassa... 0+ save käsitetään ettei olisi savea :(

Myös puuttuu causes d3/d6 wounds, jolla on oikeasti vaikutusta aika moneen aseeseen...
Tältä kannalta laskurissa on perustavan laatuinen moka. Laskee desimaaliwoundeja eikä kokonaisia woundeja, kuitenkin aika paljon taikaesineitä FBssä perustuu sille että tehdään vain kokonaisia woundeja..
Se taas vaatisi random generaattoria...
AnlaShok

Deetwo kirjoitti:Tässä testaillessani huomasin että löysin pienoisen virheen toiminnassa... 0+ save käsitetään ettei olisi savea :(
Blaa, joko taas. Joskus tuon muutin oikeaksi, mutta näköjään jonkun päivityksen myötä lipsahtanut takaisin. Nyt on taas korjattu, mutta nettiin en vielä upi (pitää testata yhtä toista päivitystä vielä)
Myös puuttuu causes d3/d6 wounds, jolla on oikeasti vaikutusta aika moneen aseeseen...
Tältä kannalta laskurissa on perustavan laatuinen moka. Laskee desimaaliwoundeja eikä kokonaisia woundeja, kuitenkin aika paljon taikaesineitä FBssä perustuu sille että tehdään vain kokonaisia woundeja..
Se taas vaatisi random generaattoria...
Hmm.. Mitenkäs nuo aseet menevät? Jokainen osuma aiheuttaa d3/6 heittoa, vai tarvitseeko edes osua vai häh?

Laskuri laskee kokonaiseksi woundiksi sen, kun tehtyjen woundien summa on 1.0 tai yli (tottakai myös 2 ja yli, 3 ja yli jne). Esimerkiksi 40k:n thunder hammeri toimii ongelmitta tällä tavoin. Uskoisin että FB:n aseet saadaan mukaan myös, mutta kaipaisin vähän esimerkkejä (aseen nimi/armeija riittää, osaan minä itsekin sen kirjasta lukea :))
Deetwo

AnlaShok kirjoitti:Hmm.. Mitenkäs nuo aseet menevät? Jokainen osuma aiheuttaa d3/6 heittoa, vai tarvitseeko edes osua vai häh?

Laskuri laskee kokonaiseksi woundiksi sen, kun tehtyjen woundien summa on 1.0 tai yli (tottakai myös 2 ja yli, 3 ja yli jne). Esimerkiksi 40k:n thunder hammeri toimii ongelmitta tällä tavoin. Uskoisin että FB:n aseet saadaan mukaan myös, mutta kaipaisin vähän esimerkkejä (aseen nimi/armeija riittää, osaan minä itsekin sen kirjasta lukea :))
1 wound = d3/6 wounds :) eli sen yhden sijasta vaan viskotaan... Esim Empiren Sword of Fate ja chaoksen rending sword on noin... sitten on kaaoksella moinen kuin hellfire sword joka aiheuttaa jokaisen woundin jälkeen d6 lisäwoundia.

Aika harvoin nyt FB testillä on tullut vastaan hahmoa joka saisi aikaan tasawoundeja.. panssarointimahdollisuudet ovat kuitenkin aika kovat. (esim. helf prinssi 1+ rerollattava armor & 4+ ward save)
AnlaShok

Deetwo kirjoitti:Aika harvoin nyt FB testillä on tullut vastaan hahmoa joka saisi aikaan tasawoundeja.. panssarointimahdollisuudet ovat kuitenkin aika kovat. (esim. helf prinssi 1+ rerollattava armor & 4+ ward save)
Hmm...jäi vähän hämäräksi, että miksi jonkun pitäisi aiheuttaa tasawoundeja? Jos hero aiheuttaa 0.5 woundia vuorossa, se tarkoittaa että kyseinen hero aiheuttaa woundin keskimäärin joka toinen vuoro. Ei tässä mistään muusta ole kysymys.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Multiwoundiaseet toimivat fabassa niin, että kun on savet tehty ase, läpipäässyt woundi moninkertaistetaan (yksi sisään päässyt woundi muuttuu D3/D6 woundiksi). Samoin kuin flaming hyökkäys tekee flemable olennolle 2 haavaa yhden sijasta.

Tärkeää huomata, että tämä tapahtuu siis sen jälkeen, kun isku on osunut, woundannut ja kaikki savet ovat epäonnistuneet. Eli siis ase tekee huomattavasti tuhoisampia iskuja.

Näin täsmennyksenä tämä vain.
AnlaShok

Murhe kirjoitti:Multiwoundiaseet toimivat fabassa niin, että kun on savet tehty ase, läpipäässyt woundi moninkertaistetaan (yksi sisään päässyt woundi muuttuu D3/D6 woundiksi). Samoin kuin flaming hyökkäys tekee flemable olennolle 2 haavaa yhden sijasta.

Tärkeää huomata, että tämä tapahtuu siis sen jälkeen, kun isku on osunut, woundannut ja kaikki savet ovat epäonnistuneet. Eli siis ase tekee huomattavasti tuhoisampia iskuja.

Näin täsmennyksenä tämä vain.
Ah, kiitos selvennyksestä. Luulin, että woundit ennen saveja moninkertaistetaan, mutta tämä on sitten tosiaan hyvin julma, eikä sen lisääminen nykyisen implant attackin (läpimenneet woundit tuplataan) tilalle ole kuin pikkujuttu.
Teräratas
Valvoja

Paitsi että poikkeuksena tuo Hellfire Sword näyttäisi ainakin sääntöjensä puolesta tekevän 1D6 lisäwoundia, joihin ei saa armoursaveja, mutta wardit kyllä. Tiedä sitten onko sanamuotoa korjattu josain, mutta jos ei, niin toiminee eri tavalla kuin esim. tuo rending sword?

Vai mikä se "virallinen" tulkinta asiasta on?

Hellfire Sword:
"Any model wounded with HS (after saves, etc) bursts into flames and suffers an additional D6 wounds with no armour saves allowed."

Rending Sword:
"A model wounded by the RS (after saves, etc) loses not one but D3 wounds."

Minusta nuo kuvaavat kahta eri asiaa, mutta onko kyseessä silti vain GW:n hämäyskieli?
AnlaShok

Teräratas kirjoitti: Hellfire Sword:
"Any model wounded with HS (after saves, etc) bursts into flames and suffers an additional D6 wounds with no armour saves allowed."

Rending Sword:
"A model wounded by the RS (after saves, etc) loses not one but D3 wounds."

Minusta nuo kuvaavat kahta eri asiaa, mutta onko kyseessä silti vain GW:n hämäyskieli?
Juu, kyllä minäkin lukisin nuo kahdeksi eri asiaksi. Hellfire swordin mallintaminen menee helpommin samalla tavalla kuin squigit, eli sitä joudutaan vielä hetki pitempään odottelemaan, mutta esimerkiksi rending swordissa ei ongelmaa ole. Tuo on tosin laskurin kannalta aivan identtinen implant attackien kanssa (D3 aiheuttaa keskimäärin 2 woundia).
Mets^

Viesti Kirjoittaja Mets^ »

Juuri se, että ovatko hahmot keskenään haasteessa kiinnostaisi minua. Vaikuttaa etenkin bretonnian tyyppeihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”