"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

lahmialaisen hyödyllisyydestä

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

lahmialaisen hyödyllisyydestä

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Aloitan siis varmasti lahmian vampireilla pelaamaan ihan tyyli ja tarina syistä.

Mutta eihän se -1 ld in basekontakt auta oikeastaan mitään, kun eihän sitä miinusta tule jos vihulainen yrittää chargata.

Ja jos outnumber undeadit voittaa tappelun niin vihollinen autopyöriipäällä.

joten eipä kauheasti hyötyä ole. Iniativekin on koht.turha koska vampireillahan on muutenkin hirmuisen korkea iniative.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

-1 ld auttaa Lahmian bl-powereiden kanssa - 3 erillistä ld testiä -1 ld:llä per vuoro joista yhtään ei oikein saisi mokata saa kyllä kovemmankin pahalaisen puntit tutisemaan - immune to psych taas...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Hollo

mutta ne bloodline powerit on niin kalliita eikä erityistä hyötyäkään ole noh...seduction ja domination ehkä, mutta ylikalliita ovat....
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Noiden bloodline powerien tarkoitus on estää vihuja satuttamasta vamppia samalla kun vamppi itse iskee avutonsa vastustajaa.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Hollo

niin no eipä ne vamppia paljoa hakkaa kun iso skeduunariunitti mukana. Ellei chartereita ole vastakkaisessa unitissa, aika hyödyttömiä powerit.
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Mutta kyse ei ole siitä onko se hyödyllinen vai ei sillä kyse on lähinnä siitä, että lahmia on erillainen bloodline kuin muut ja muut taas ovat erillaisia toisiinsa nähden. Bloodlinejen idea on siinä, että voi valita mieleisensä vampyyrin ja käyttää eri vampyyrejä tilanteen mukaan. Lahmia ei tietenkään joko tilanteeseen sovi ja immune to psykology(kuten toiset epäkuolleet) ovatkin lahmia vampille huono vastus. Ja ajattele tämmöinen tilanne: vihollinen vain seisoo hölmissään kun lahmia vampyyri repii kaverin polviluut irti.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Lahmialla on vaan paha vika, että varsin moni vastustaja on nykyään immune to psychology (lähinnä epikset), jolloin lumovoimiin sijoitetut pisteet ovat tuottaneet lähinnä hatuyllisen lantaa.
Itse huomasin kyseisen asian "mikä joulurauha" turnauksessa, jossa Lahmia kreivittäreni suurin apu peleissä oli hänen 2 tason magiavoimansa.
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

jamopower kirjoitti:Lahmialla on vaan paha vika, että varsin moni vastustaja on nykyään immune to psychology (lähinnä epikset), jolloin lumovoimiin sijoitetut pisteet ovat tuottaneet lähinnä hatuyllisen lantaa.
Itse huomasin kyseisen asian "mikä joulurauha" turnauksessa, jossa Lahmia kreivittäreni suurin apu peleissä oli hänen 2 tason magiavoimansa.
Tuo taasen johtuu Undead-armeijoiden ylikansoittumisesta turnauksissa.
Hollo

niinpä. Kun pelaat massa-armeijoita(gobbot ja skaven) vastaan, lahmia on aika kökkö. Mutta ihan tarinan ja tyylin takia ne otan.

Esin strigoy olisi aivan todella oiva juuri noita vastaan. Sekin 2lvl taikuriluttinen, monta attackia, wardi, hatred... juuri passeli professional olisi...
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

no siis lahmialaisten vamppyyrien voimat eivät ole mitään hirveän hyviä mutta niistä saa aivan hirvittäviä rank and file lahtaajia oikeilla tavaroilla ja kyvyillä myöskin ei nyt oikein tule mieleen lore mutta taisi olla jossain kivassa loressa jonka epäkuolleille saa antaa vastustajalle -3 ld sitä kannattaa kokeilla basheen ja parin lahmia vamppyyrin kanssa.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
Hollo

juu just tuota komboa olenkin ajatellut käyttää isomissa peleissä. se spelli on death loressa.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Joo siis Doom and Darkness on joo siellä, mutta kun deathia ei kannata ottaa... eikä doom and darknessin käyttöön muutenkaan kannata perustaa armeijan toimivuutta. Lahmialaisten voimat tosiaan ovat vähän hankala juttu, ainoastaan pistehinnaltaan halvin eli beguile kannattaa oikeasti ottaa että saa sitten älykkäämpää tavaraa kannettua, kuten quickblood, sword of might, black periapt, dispell scroll ja sitten se beguile :)
Ei sitä aina kuitenkaan outnumberoida, vaikka siihen aina pitäisi pyrkiä tietysti... Silloin taas -ldstä on hyötyä.
Itse tuolla mietiskellessäni lahmialinjaa, ehdotin esim. sellaista että -1 to hit in hth -ld lisäksi, sekä seduction 50pts jotta sen saisi thrallille (jolle sen itseasiassa voisi ottaakkin _ehkä_.. mutta cursed book toisaalta edelleenkin parempi)
Lahmia on aika vaativa line, kun ei ole mistään kestävimmästä päästä. Kaatoivat minun tyttöni welltownissa sentään puumiehiä kivasti :D
Thralli cursed bookilla, hepan päällä ja bsbllä toimi oikein mahtavasti. Countti jalan lähinnä taikojana, mutta kyllä se jonkinverran sai aikaankin kaikenlaista muutakin :)

Lahmian bloodlinepowerit ovat oikeastaan parhaimmillaan haasteessa silloinkun psychology vaikuttaakin.
Ja älkää sanoko että ne on kaikki hyödyttömiä, minun mielestäni strike always first ja 5+ ward on ihan käyttökelpoisia taitoja ;)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Lahmia vampyyri kreiville voisi olla ihan pätevä varustus gem of blood, quickblood, innocence lost ja sword of might. Näin saat 4xs6 aina ensin lyövän vampyyrin joka selviää pätevästi hengissäkin.
Hollo

juu kattelinkin niitä siun ja muiden ideoita...ihan järkeviä.... No vaikka Lahmiakyvyt onkin aika kökköjä, voi olla ihan hauskaa pelata vaikealla ja haasteellisella armilla.

muuten jos haasteessa voitaa tappelunsa niin lähteekö se pelkkä vastustaja karkuun epäonnistuneen ld-testin jälkeen ellei ole kuollut.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

huussi kirjoitti:muuten jos haasteessa voitaa tappelunsa niin lähteekö se pelkkä vastustaja karkuun epäonnistuneen ld-testin jälkeen ellei ole kuollut.
Ei haasteessa ole mitään erikoista, haasteessa tehdyt haavat ja overkill lasketaan mukaan koko taistelun combat resoluutioon.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Hollo

okei....

niin ja olisihan nuo lahmialaisen erikoissäännöt ihan kätevia pienissä uniiteissa esim.black nihteissä
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

huussi kirjoitti:okei....

niin ja olisihan nuo lahmialaisen erikoissäännöt ihan kätevia pienissä uniiteissa esim.black nihteissä
Yksikön koolla tuskin on suurta merkitystä tässä asiassa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Hollo

niin mutta silloin niiden kyvyt toimivat verraten paremmin, kun vastustaja hävitessään ottaa ld-testiä miinus 1:llä. jne.....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”