voiko posti ennakkoon luottaa???
-
The Emperor
voiko posti ennakkoon luottaa???
eli kysymys on että voinko luottaa jos ostan posti ennakossa että myyjä lähettää ees tavarat?
ajatus on että hänhän voi vain pistää pelkän laatikon postiin tai ei läheskään kaikkea mistä sovittiin.
vastauksia kiitos
ajatus on että hänhän voi vain pistää pelkän laatikon postiin tai ei läheskään kaikkea mistä sovittiin.
vastauksia kiitos
*True Beast Doesn't Fear Enything*
-
Elf & Goblin
Minusta kannattaa eka olla vähän puheväleissä sen myyjän kanssa. : )
Jos on isoista rahoista kyse kannattaa olla erittäin varovainen.
Mutta jos et saa tavaroitas niin todellakin kannattaa ilmottaa viranomaisille
Niinku ylempänä manittiin....
Jos on isoista rahoista kyse kannattaa olla erittäin varovainen.
Mutta jos et saa tavaroitas niin todellakin kannattaa ilmottaa viranomaisille
Niinku ylempänä manittiin....
Viimeksi muokannut Elf & Goblin, La 13.03.2004 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Postiennakko on oikeastaan toiseksi luotettavin keino. Face to Face on toki kaikkein varmin, mutta se taas ei aika usein ole vaihtoehto.
Yleensäottaen kyllä sotussa kauppaa käyviin ihmisiin voi kohtuullisen hyvin luottaa, ainakin itse olen voinut.. saanut jopa ylimääräistä jos myyjä on vahingossa käyttänyt pidempään postituksessa kuin on sovittu.
Yleensäottaen kyllä sotussa kauppaa käyviin ihmisiin voi kohtuullisen hyvin luottaa, ainakin itse olen voinut.. saanut jopa ylimääräistä jos myyjä on vahingossa käyttänyt pidempään postituksessa kuin on sovittu.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Postiennakko on riski yleensä lähinnä lähettäjälle, joka siis voi joutua maksamaan postikulut, mikäli ostaja ei koskaan käykään lunastamassa pakettia. Postiennakkomaksu pitää myös huolen siitä, että sen käyttö ei ole erityisen kannattavaa kuin vasta vähän suuremmissa ostoksissa.
Toisaalta, kun otat talteen kaiken sähköposti/YV vaihdon myyjän kanssa, niin tilinumerokin on aika kiitettävän hyvä yhteystieto. Eli sähköpostit todisteena ja tilinumero yhteystietona saa kyllä asian virkavallan kanssakin varmasti selvitettyä, mikäli todella hankalaksi menisi.
Toisaalta, kun otat talteen kaiken sähköposti/YV vaihdon myyjän kanssa, niin tilinumerokin on aika kiitettävän hyvä yhteystieto. Eli sähköpostit todisteena ja tilinumero yhteystietona saa kyllä asian virkavallan kanssakin varmasti selvitettyä, mikäli todella hankalaksi menisi.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Kyllähän postiennakko on varsin luotettava tapa tilata kun postissa voi tarkistaa että paketissa ei ole vain tiiliskiviä tms. Itse luottaisin siihen enemmän kuin että maksaisin rahat ennakkoon jonkun tilille. Toki asian voi silloinkin selvittää mutta on se varmaan hankalampaa ja ikävämpää.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Eikös sotavasaraan voisi saada vähän samantyylisen systeemin kun huuto.netissä on, eli käytännössä se toimisi sillä tavalla että myyjälle/ostajalle voi laittaa kommentteja (eräänlainen suosituslista), jossa ostaja/myyjä voisi lisätä aina risuja/ruusuja. Ja jos sinne tulisi perättömiä kommentteja, niin ylläpito voisi poistaa ne.
-
Elf & Goblin
Eräs moderaattoreista tämäntapaista systeemiä suunnitteli, mutta yllättävät kiireet toistaiseksi hautasivat idean. Olisikos listalle "Good Tradereista" kysyntää?Riio-Kola kirjoitti:Eikös sotavasaraan voisi saada vähän samantyylisen systeemin kun huuto.netissä on, eli käytännössä se toimisi sillä tavalla että myyjälle/ostajalle voi laittaa kommentteja (eräänlainen suosituslista), jossa ostaja/myyjä voisi lisätä aina risuja/ruusuja. Ja jos sinne tulisi perättömiä kommentteja, niin ylläpito voisi poistaa ne.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Ei kai siitä mitään haittaakaan ole, tosin jonkun vaan täytyy jaksaa tehdä se.Grond kirjoitti:Eräs moderaattoreista tämäntapaista systeemiä suunnitteli, mutta yllättävät kiireet toistaiseksi hautasivat idean. Olisikos listalle "Good Tradereista" kysyntää?Riio-Kola kirjoitti:Eikös sotavasaraan voisi saada vähän samantyylisen systeemin kun huuto.netissä on, eli käytännössä se toimisi sillä tavalla että myyjälle/ostajalle voi laittaa kommentteja (eräänlainen suosituslista), jossa ostaja/myyjä voisi lisätä aina risuja/ruusuja. Ja jos sinne tulisi perättömiä kommentteja, niin ylläpito voisi poistaa ne.
-
The Emperor
Kyllä nettikauppaan kannattaa mielestäni aina pienellä varauksella suhtautua, jos ei toisesta osapuolesta ole koskaan kuullut aiemmin. Yhteys tai tilitiedot kun on käsissä, niin huijaustapauksessa on kyllä ihan sopivan vahvoilla, varsinkin jos on ymmärtänyt tallettaa keskinäisen viestinnän kokonaisuudessaan.The Emperor kirjoitti:no kiitos neuvoista.kyllä nyt tuntuu siltä että kauppa sujuu oletusten mukaan:D
Ja yksi kohtuullinen mittari täällä sotavasarassakin mielestäni on jo se, että voit käydä lukemassa kauppakumppanin kirjoittamat julkiset viestit suht helposti (käyttäjätietojen kautta), jos viestjä on muutama sata, ja ne ovat tiukkaa asiaa, on ainakin minulla heti kaveriin enemmän luottoa, kuin kaksi viestiä kirjoittaneeseen kaveriin, jonka toinen viesti oli "ONX kaaos kova?!!?!1" ja toinen sitten "miks mun viesti poistettiin?!!!!111".
Noin niinkuin kärjistettynä.
Juh. Luotettavaa porukkaa täällä on, vain kerran on tullut tapaus vastaan jossa toinen osapuoli ei ollut täysin rehellinen, maksoi vain 60% sovitusta summasta. Nykyään koko hepusta ei kuulu mitään.Deetwo kirjoitti:Yleensäottaen kyllä sotussa kauppaa käyviin ihmisiin voi kohtuullisen hyvin luottaa, ainakin itse olen voinut.. saanut jopa ylimääräistä jos myyjä on vahingossa käyttänyt pidempään postituksessa kuin on sovittu.
Että HIUKKASEN kannattaa olla varovainen
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Zelekendel
Erään (kuulopuhe-)näkemyksen mukaan pakettikortin kommenttikenttään voi kirjoittaa isoilla kirjaimilla "sisällön saa tarkistaa" tai jotain sanomaltaan samantapaista. Tällöin lunastushetkellä saa vilkaista lootaan ja päättää, vastaako se riittävässä määrin kuvausta. Jos sisällä on vanha sukka ja kolme pientä kiveä, luultavasti postin tätikin ymmärtää hyvin yskän. Sitten jos 500 örkin paketista puuttuu yksi snotari tai maalausjälki ei olekaan "tosi hyvä", selvittely on astetta ankeampaa. Luultavasti kuitenkin "saa avata"-kommentin vaatiminen karsii lähettäjästä pahimmat huijaushalut.
Itse en ole koskaan käyttänyt postiennakkoa, eikä ole suunnitelmissa. Vältän ongelmat valikoimalla asiakkaani.
Itse en ole koskaan käyttänyt postiennakkoa, eikä ole suunnitelmissa. Vältän ongelmat valikoimalla asiakkaani.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.