Paljonko pitää käyttää rahaa?
Paljonko pitää käyttää rahaa?
Siis paljonko pitää kuluttaa rahaa jos meinaa tehä 1000pisteen empire joukon. Ja jos alussa ei ole edes maaleja?
Jos ei ole edes armybookia niin sitten noin 100-150€
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Veikkaisin lähemmäs kahtasataa euroa.
Ehkä kannattaisi kyllä harkita pientä oma-aloitteisuutta ja katsella vaikka fantasiapelien nettisivujen laskurin avulla kokonaishintaa.
Ehkä kannattaisi kyllä harkita pientä oma-aloitteisuutta ja katsella vaikka fantasiapelien nettisivujen laskurin avulla kokonaishintaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Minulla ei mennyt empiren tuhannen pisteen armeejaan lähellekkään kahtasataa euroa(meni jotain 140€).
Jos nyt puhutaan siitä että tarttee ostaa kaikki.elector kirjoitti:Minulla ei mennyt empiren tuhannen pisteen armeejaan lähellekkään kahtasataa euroa(meni jotain 140?).
Laske siihen mukaan esim. Spraypurkki, 1-2 tray pussia, 10+ maalipurkkia, flock/gravel/sand, pensselit, liimat.. Puhumattakaan muista välineistä kuten veitsistä, viiloista, gsästä, sculpt toolista, pin vicestä..
Menee kyllä aika lähelle kahtasataa.
Ainii sehän kirjoitti ettei sil ole vielä mitään no kyl sitten menee lähemmäks kahtasataa. Mulla ei menny sen takii kun oli jo kaikki kun on noita LOTRejakin.
-
Biibob HElf
Katsotaanpa, jos lähtökohdaksi otetaan kohtuullinen hinta/laatu-suhde, niin Empire batallion (80€) ja yksi laatikko ritareita (25€) saattaisi tulla kyseeseen, tuossa olisi siis 105€. Ja jos maaleilla ei ole niin väliä niin hyvä valinta olisi Games Workshop paint set (25€), se sisältää hyviä perus-maaleja tähän hommaan. Yhteensä tuo olisi siis 130€, lisää tulee (luonnollisesti) jos ei ole vielä sääntökirjaa ja/tai empiren armeijakirjaa.
Laitetaanpas tuohon esimerkki lista 1000pts:tä
Niin, maagit puuttuu mutta tuossa taitaa olla aikalailla halvin vaihtoehto.
Laitetaanpas tuohon esimerkki lista 1000pts:tä
Koodi: Valitse kaikki
1 Captain @ 76 Pts
General; Barding; Full Plate Armor; Warhorse
Lance [4] Pts
1 Warhorse @ [0] Pts
7 Reiksguard Knights @ 273 Pts
Inner Circle; Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard;
Musician; Warhorse
War Banner [25]
1 First Knight @ [16] Pts
8 Warhorse @ [0] Pts
7 White Wolf Knights of the Inner Circle @ 264 Pts
Inner Circle; Barding; White Wolf Hammer; Full Plate Armor; Standard;
Musician; Warhorse
1 First Knight @ [16] Pts
8 Warhorse @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
18 Spearmen @ 286 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Sergeant @ [10] Pts
8 Detachment - Handgunners @ [64] Pts
Empire Handgun
8 Detachment - Handgunners @ [64] Pts
Empire Handgun
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 56
Total Army Cost: 999
- Amazing Slug
- Tyrisalthan
Olen itse pelannut lähemmäs 7 vuotta, eikä minulla vieläkään ole kuin about puolet edellä mainituista. "Gsästä" wtf? Alkuun pääsee ihan hyvin pelkällä maalaus setillä ja pikaliimalla (ei edes gw:n kalliilla, vaan vaikkapa joka kodista löytyvällä loctiten super attakilla). Samoin jonkinlainen veitsi löytyy varmasti, ja kaupassakaan ei maksa kuin max 1€.Deetwo kirjoitti:Jos nyt puhutaan siitä että tarttee ostaa kaikki.elector kirjoitti:Minulla ei mennyt empiren tuhannen pisteen armeejaan lähellekkään kahtasataa euroa(meni jotain 140?).
Laske siihen mukaan esim. Spraypurkki, 1-2 tray pussia, 10+ maalipurkkia, flock/gravel/sand, pensselit, liimat.. Puhumattakaan muista välineistä kuten veitsistä, viiloista, gsästä, sculpt toolista, pin vicestä..
Menee kyllä aika lähelle kahtasataa.
Tehdäänpä pientä hinta-arviota:
Aloitussetti puokkiin kaverin kanssa= 40€
Maalaus setti= 25€ (???)
Empiren armeijakirja= 20€
Ritariboksi= 25€
Militiaboksi= 25€
Velhoblisteri= 13€
Askarteluveitsi= 1€
Liimatuubi= 1€
Yhteensä=150€
Lisäksi yleensä saa erilaisia alennuksia, kun ostaa köntässä paljon. Ja jos haluaa oikein pihistellä, niin jättää ostamatta maalaussetin, ja ostaa muutamia tärkeimpiä maaleja irtomyynnistä. musta, valkea, iho, metalli, sininen, keltainen. Tähän lisäksi pensseli suomalaisesta kirjakaupasta= +1€. Miten vain, jää kuitenkin reilusti alle 200€, jopa alle 150€.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Suomalaisesta kirjakaupasta ei kyllä saa yhtään ainoata käyttökelpoista pensseliä ostettua. Ennemmin kannattaa ostaa se GWn suti tai itseasiassa pari (iso ja pieni).
Kyllä noi kaikki välineet on erittäin hyödyllisiä.. GS on lyhenne green stuffista. Itseltäni puuttuu noista pin vice ja sille löytyisi vaikka kuinka paljon käyttöä.. ja myös noille kaikille muilla on löytynyt paljonkin tarvetta.
7 vuotta itsekkin, mutta vähän suuremmalla panostuksella vasta viime syksystä
Kyllä noi kaikki välineet on erittäin hyödyllisiä.. GS on lyhenne green stuffista. Itseltäni puuttuu noista pin vice ja sille löytyisi vaikka kuinka paljon käyttöä.. ja myös noille kaikille muilla on löytynyt paljonkin tarvetta.
7 vuotta itsekkin, mutta vähän suuremmalla panostuksella vasta viime syksystä
-
Badruk ´eadsplitta
Mutta IMO aloittelija ei taida tarvita noita sculpting juttuja ihan vielä ja kun tilaa puolenkuun peleistä alkupakkauksen puokkiin maksaa 30/nassu
Ja puolenkuun peleistä tilaamalla saa tilaaja lahjoja, että sieltä vois olla ihan hyvä tilata IMO. Ite ainakin tilaan melkein kaiken sieltä
Ja puolenkuun peleistä tilaamalla saa tilaaja lahjoja, että sieltä vois olla ihan hyvä tilata IMO. Ite ainakin tilaan melkein kaiken sieltä
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Mä "ostin" huuto.netistä 1000+ pisteen armeijan 50:illä... en sitä kuitenkaan saanut, kun se toinen kaveri ei vastannut yhteydenottoihin tai mitään... :/Amazing Slug kirjoitti:Joitakin figuja voi myös yrittää ostaa käytettynä. Saattaa saada vähän halvemmalla.
Mutta siis... jos kerran 50 € menee armybookiin ja sääntökirjaan... ne saa helposti ilmaiseksi vaikka WinMX:ällä. Ja tarvitseeko aloittelija välttämättä kaikenmaailman viiloja sun muita? Mulla on kaksi pensseliä ja maaleja... liiman lainaan kaverilta., samoin sprayn.
Gere curam mei finis.
-
Oberon
-
Elf & Goblin
Iha riippuu millaisen armeijan tahtoo ostaa. Minulla ainakin menisi aika kalliiksi, kun tykkään isoista blokeista jalkaväkeä.
Mutta jos ei mennä nyt niihin ykiköihin (ne nimittäin tulee jonkun verran maksamaan...) vaan katsellaan tarvittavia esineitä joita on todellakin lähes pakko olla.
Elikkä pensseli, GW:n standari riittää hyvin pieneenkin näpertelyyn kuten ihoon. Eihän niistä figuista mitään showcasea tarvikaan tehdä. Elikkä yksi pensseli riittää. Sitten iho maali, eka pääväri, toka pääväri, metalli, ruskea, musta ja valkoinen. Siinä on 7 maalia, jotka ovat yhteensä fantsusta 18.5 erssiä. Sitten joku inkki voisi olla aika tärkeä. Tuossa on jo mennyt hieman yli 20 euroa. Liimaa saa jostain kaupasta sikahalwalla, ja mastonin mattamusta spraypurkki ei mikään kovin kallis ole. Pyytää vaikka vanhemmiltaan ostamaan. Pin vice on kyllä yksi kätevimpiä työkaluja mitä on. Nyt kun sain sen niin en ymmärrä miten olen voinut elää ilman sitä.
Elikkä kannattaa ehkä hankkia pin vice ja kasa millistä ja 1,7 millistä rautalankaa. Ovat kaikkein kätevimpiä. Ja eipä nuo kovin paljoa maksaneet, sitten kavereiden kanssa kimppaan sääntökirja (mitä enemmän väkeä sitä vähemmän rahaa) ja armeijakirja. Eihän tuo ollut kuin about 50e ylimääräisistä, mukaanlukien kirjat. Vähän yli tottakai, mutta jos sitten nipistää figuista vähän niin koko roskan voi saada 150 euroon. Ottaa coreksi vaikka nihtejä, ja sitten alkaa infantrya ostamaan niiden jälkeen.
Elikkä pensseli, GW:n standari riittää hyvin pieneenkin näpertelyyn kuten ihoon. Eihän niistä figuista mitään showcasea tarvikaan tehdä. Elikkä yksi pensseli riittää. Sitten iho maali, eka pääväri, toka pääväri, metalli, ruskea, musta ja valkoinen. Siinä on 7 maalia, jotka ovat yhteensä fantsusta 18.5 erssiä. Sitten joku inkki voisi olla aika tärkeä. Tuossa on jo mennyt hieman yli 20 euroa. Liimaa saa jostain kaupasta sikahalwalla, ja mastonin mattamusta spraypurkki ei mikään kovin kallis ole. Pyytää vaikka vanhemmiltaan ostamaan. Pin vice on kyllä yksi kätevimpiä työkaluja mitä on. Nyt kun sain sen niin en ymmärrä miten olen voinut elää ilman sitä.