inu järjestyksessä hyökkäys

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
The Educated Fool

inu järjestyksessä hyökkäys

Viesti Kirjoittaja The Educated Fool »

elikkä haluaisin kysyä että jos äijä chargaa inulla 3 ja vastassa on deamon prince inulla 5 niin kumpi hyökkää ensin jos kummallakaa ei oo powerfistiä. meneekö hyökkäys järjestys aina inu järjestyksessä. Jos The kirjasta löytyy suora vastaus laittakaa sivun numero.
"Miten säästätte sähköä?": "Perjantaisin on vintti pimeänä."
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

Kyllä se aina initiative järjestyksessä on 40k:ssa ja jos on sama initiative niin sillon lyödään samaan aikaan.
, eri asia sitten coveriin hyökätessä, sillon coverissa olevat lyövät ensin jollet omaa kranaatteja mitkä muuttavat tämän.
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Kuuker kirjoitti:Kyllä se aina initiative järjestyksessä on 40k:ssa ja jos on sama initiative niin sillon lyödään samaan aikaan.
, eri asia sitten coveriin hyökätessä, sillon coverissa olevat lyövät ensin jollet omaa kranaatteja mitkä muuttavat tämän.
Eivät välttämättä ensin, kympin inillä vaan. Samoin kuin fisti ei välttämättä lyö ihan viimeisenä, vaan ykkösen inillä. Eikä charge tosiaan vaikuta inijärjestykseen millään tavalla.
FBssä on toisin, 40kssa näin :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Deetwo kirjoitti:Samoin kuin fisti ei välttämättä lyö ihan viimeisenä, vaan ykkösen inillä.

Tuli tuosta muuten mieleen, että jos fisti on coverissa, lyökö sekin I 10:llä, kun ei kerran nykyään ole enää "always hits last"-sääntöä?
Omnia mors aequat - Death equals all things
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Eipä lyö, eikä (ainakaan terminaattorit) saa käyttää fragmentation kranaatteja. Vai ovatko tietoni jo menneen talven lumia?
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Wurzzag Mastakilla kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:Samoin kuin fisti ei välttämättä lyö ihan viimeisenä, vaan ykkösen inillä.

Tuli tuosta muuten mieleen, että jos fisti on coverissa, lyökö sekin I 10:llä, kun ei kerran nykyään ole enää "always hits last"-sääntöä?
TARrin mukaan kaikki "always hits last" muuttuvat muotoon "hits at I 10" ja "always hits first" puolestaan "hits at I 1."
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Wurzzag Mastakilla kirjoitti:Tuli tuosta muuten mieleen, että jos fisti on coverissa, lyökö sekin I 10:llä, kun ei kerran nykyään ole enää "always hits last"-sääntöä?
Se taisi mennä niin ,että cover nostaa hahmon initiativen kymppiin, jonka jälkeen fisti tiputtaa sen ykköseen. Eli fistin I kumoaa nuo muut mahdolliset edut.
Sitä, mten käy, kun Slaaneshin markattu fisti aspa lyö vastustajan fisti kessua, en kyllä tähän lähtöön muista... Eli lyövätkö molemmat kuitenkin I1:llä, vai putosiko kessun I nollaan jopa...

Ja termikset eivät tosiaan voi käyttää kranaatteja.
Deetwo

Teräratas kirjoitti:
Wurzzag Mastakilla kirjoitti:Tuli tuosta muuten mieleen, että jos fisti on coverissa, lyökö sekin I 10:llä, kun ei kerran nykyään ole enää "always hits last"-sääntöä?
Se taisi mennä niin ,että cover nostaa hahmon initiativen kymppiin, jonka jälkeen fisti tiputtaa sen ykköseen. Eli fistin I kumoaa nuo muut mahdolliset edut.
Sitä, mten käy, kun Slaaneshin markattu fisti aspa lyö vastustajan fisti kessua, en kyllä tähän lähtöön muista... Eli lyövätkö molemmat kuitenkin I1:llä, vai putosiko kessun I nollaan jopa...
Se menee niin että fisti lyö aina ini ykkösellä riippumatta mistään.
Slaaneshmerkki ei voi tiputtaa iniä nollaan.
DarkStalker

Viesti Kirjoittaja DarkStalker »

Deetwo ja teräratas ovat oikeassa. Ensin fistimiehen ina nousee kympiin, minkä jälkeen fisti pudottaa sen ykköseen. Helppoa ja yksinkertaista...

Tämä coveriin hyökkääminen on carnifexilla yleensä vain hyödyksi, jos siltä löytyy flesh hookit. Tällöinhän sen ina nousee kymmeneen, ja se saa lyödä kaikkien kanssa yhtä aikaa, vaikka normaalimaastossa ei yleensä saisi.

Mitenkä asia on 'Nidien bio-plasma attackin kohdalla? Tämä hyökkäyshän tuplaa initiative valuen. Nouseeko kyseistä hyökkäystä käyttävän 'Nidin initiative coveriin hyökätessä yhdestä kahteen, vai tehdäänkö lisäys ennen hyökkäämistä, jolloin initiative olisi 1? Veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta kunhan kysyin...
Deetwo

DarkStalker kirjoitti:Mitenkä asia on 'Nidien bio-plasma attackin kohdalla? Tämä hyökkäyshän tuplaa initiative valuen. Nouseeko kyseistä hyökkäystä käyttävän 'Nidin initiative coveriin hyökätessä yhdestä kahteen, vai tehdäänkö lisäys ennen hyökkäämistä, jolloin initiative olisi 1? Veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta kunhan kysyin...
Bio-Plasman käyttäjän ini tuplataan bioplasmahyökkäystä varten, joten jos ini on 5, plasmalla se on 10 ja silloin se tapahtuu yhtäaikaisesti esim coverissa olijoiden kanssa. Coverissa olo ei siis tiputa kenenkään iniä.
Fexillä muuten yleensä tuppaa olemaan ini2, joten nideillä harvemmin on ini1 porukkaa :)
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Hyvä esimerkki coiverissa olemisen haitasta: Striking scorpionit on coverissa ja IG hyökkää kimppuun frageilla varustautuneina ja pojat lyövät yhtä aikaa. Avomaastossa scorpparit olisi lyöny ensin, mikä järki?
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Vader
Viesti:

Mikke kirjoitti:Hyvä esimerkki coiverissa olemisen haitasta: Striking scorpionit on coverissa ja IG hyökkää kimppuun frageilla varustautuneina ja pojat lyövät yhtä aikaa. Avomaastossa scorpparit olisi lyöny ensin, mikä järki?
Scorpparit saavat niskaansa kranaatteja, koska ovat suojassa, miksi menivät sinne? :) Toisaalta, kuten on monasti todettu, ei 40K niitä kaikkein järkiperäisimpiä pelejä ole kuitenkaan.
Gaon

Viesti Kirjoittaja Gaon »

Mikke kirjoitti:Hyvä esimerkki coiverissa olemisen haitasta: Striking scorpionit on coverissa ja IG hyökkää kimppuun frageilla varustautuneina ja pojat lyövät yhtä aikaa. Avomaastossa scorpparit olisi lyöny ensin, mikä järki?
Kun ei kerran ole järkeä niin älä laita niitä sinne coveriin? On monta muutakin asiaa missä ei ole järkeä...
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Aivo parat vain eivät osaa sopeutua ajatukseen, että hiekkasäkin takana olisi turvattomampaa, kuin avomaastossa. Olisi oikeastaan ihan järkevää, jos frageja voisi käyttää aina, eikä vain coverissa (silloin niistä saattaisi olla oikeaa hyötyäkin).
Deetwo

Mikke kirjoitti:Aivo parat vain eivät osaa sopeutua ajatukseen, että hiekkasäkin takana olisi turvattomampaa, kuin avomaastossa. Olisi oikeastaan ihan järkevää, jos frageja voisi käyttää aina, eikä vain coverissa (silloin niistä saattaisi olla oikeaa hyötyäkin).
Nykyisillä säännöillä yleensä vain niillä joilla on automaattisesti, on fragit. Jos toimisivat avomaastossa -> kaikilla olisi fragit.

Jos sua viskataan sirpalekranaatilla ja sen päälle vihu hyppää iholle niin vähemmästäkin vähän häkeltyy, jotta mitäpä ihmeellistä siinä on? Sitäpaitsi aika useasti kuitenkin fragit on jätetty ostamatta, kun ei ne niin kovin hyödyllisiä loppujenlopuksi edes ole enään.

Ja sitäpaitsi... miksi ihmeessä niiden scorppareiden pitäisi coverissa edes istua? Tuhlaustahan ne siellä on.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ma 22.03.2004 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Deetwo kirjoitti:Fexillä muuten yleensä tuppaa olemaan ini2, joten nideillä harvemmin on ini1 porukkaa :)
Ini1, 2 jos laittaa bio-boostin, joku voisi säästää pisteitä tuossa periaatteella että on aika turha hyöty. Aika harvoin tuo I2 vs I1 tulee kuitenkin peliin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

tneva82 kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:Fexillä muuten yleensä tuppaa olemaan ini2, joten nideillä harvemmin on ini1 porukkaa :)
Ini1, 2 jos laittaa bio-boostin, joku voisi säästää pisteitä tuossa periaatteella että on aika turha hyöty. Aika harvoin tuo I2 vs I1 tulee kuitenkin peliin.
Itse kyllä ottaisin ehdottomasti carnifexille I2, ennen fistejä lyöminen on varsin iso etu kuitenkin.
Deetwo

Teräratas kirjoitti:
tneva82 kirjoitti:
Itse kyllä ottaisin ehdottomasti carnifexille I2, ennen fistejä lyöminen on varsin iso etu kuitenkin.
Samoin, yritän aina saada ini + ws + carapace.. Ei ole kuitenkaan niin iso pistemäärä ettei niitä kannata ottaa, hyöty on kuitenkin aika suuri.
Vader
Viesti:

Deetwo kirjoitti:
Mikke kirjoitti:Aivo parat vain eivät osaa sopeutua ajatukseen, että hiekkasäkin takana olisi turvattomampaa, kuin avomaastossa. Olisi oikeastaan ihan järkevää, jos frageja voisi käyttää aina, eikä vain coverissa (silloin niistä saattaisi olla oikeaa hyötyäkin).
Nykyisillä säännöillä yleensä vain niillä joilla on automaattisesti, on fragit. Jos toimisivat avomaastossa -> kaikilla olisi fragit.
Voisin myös kuvitella, että kohtuullisen suljetussa paikassa (juoksuhauta, potero yms "cover") sirpalekranaatti tekee hitusen enemmän tuhoa kuin avomaastossa, jossa sirplaleet todennäköisemmin osuvat johonkin muuhun kuin kohteeseen. Tällä periaatteella olisi järkevää että suojassa olosta on haittaa. Kai. :)
chokka

Re: inu järjestyksessä hyökkäys

Viesti Kirjoittaja chokka »

walhalla1 kirjoitti: Jos The kirjasta löytyy suora vastaus laittakaa sivun numero.
s.62 The 40k sääntökirja. Sieltä se löytyy :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”