SM Chapterit
Sen verran pilkutusta, että alkuperäiset Space Marine ryhmät olivat Legioonia, eivät Chaptereita ja alkuperäisiä Traitor Legioonia ei ole koskaan pilkottu Chaptereiksi. Pari Chapteria on sittemmin kääntynyt kapinallisiksi, mutta ovat he täysin Chaos Space Marineja on eri juttu. Ehkä siinä petturin ja lojalistin välimaastossa.Teräratas kirjoitti:Niitä alkuperäisiä chaptereita tosiaan on jotain luokkaa 20, heresyn jälkeen niitä sitten alettiin pilkkoa pikku chaptereiksi, mistä johtuen nykyään niitä sitten on ihan pirusti.
Omat erikoissäännöt lienee löytyy ainakin n. 20-30 chapterille, ja osa näistä siis on nykyään kaaoksen puolella.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- ankara halla
- Valvoja
Eivät tietenkään kuulu (vaikkakin ovat kyllä McGraggen kuvernöörin eli tässä tapauksessa Ultramariinien komentajan suorassa alaisuudessa) mutta eihän näin kukaan sanonutkaan.daider kirjoitti:nin no PDf sotilaat eivät kuulu Ultramariineihin. He ovat Ultramarin asukkaita.
Pointti oli se, etteivät Ultramariinit yksin joutuneet puolustamaan Ultramarin järjestelmiä Tyranidejä vastaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- ankara halla
- Valvoja
Heh... menee saivarteluksi, mutta Mikkihän puhui Ultramarin puolustuksesta Behemonttia vastaan (johon siis omakin viestini viittasi) eikä Ultrien luokkakuvasta 
Mutta nyt voisin kyllä jo ampua naulan omaan päähäni kun jaksan päivänselvää pilkkua näin pitkälle viilata.... *alkaa etsiä neljätuumaisia*
Mutta nyt voisin kyllä jo ampua naulan omaan päähäni kun jaksan päivänselvää pilkkua näin pitkälle viilata.... *alkaa etsiä neljätuumaisia*
-
HtUnliving
- Peliporukkavalvoja
http://www.ironhands.com/chapters.htm Hemmetin loistava sivu. En tiiä kuka ton o tehny mut se o vaivautunu kyll oikee kunnoll.
Eks muute kaikki Legiionat joista o kuvat CSM-kirjass (seim. Warp Ghosts, Sons of Purgatos jne...) o ollu alunperin lojalisteii?
Eks muute kaikki Legiionat joista o kuvat CSM-kirjass (seim. Warp Ghosts, Sons of Purgatos jne...) o ollu alunperin lojalisteii?
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
- ankara halla
- Valvoja
Uh, kyllä. Miljardi mariinia nyt on liioittelua sillä eivät nämä alkuperäisetkään mariini jaostot olleet kuin legioonia (eli kymmeniä tuhansia).
Heresyn jälkeen mariinit jaettiin chaptereiksi, eli ~tuhannen vahvuisiksi yksiköiksi. Ultramariinit, kaikki tuhat, olivat siis McGraggella Behemontin hyökätessä.
En oikein ymmärrä kysymystäsi, voisitko selventää?
Heresyn jälkeen mariinit jaettiin chaptereiksi, eli ~tuhannen vahvuisiksi yksiköiksi. Ultramariinit, kaikki tuhat, olivat siis McGraggella Behemontin hyökätessä.
En oikein ymmärrä kysymystäsi, voisitko selventää?
Siis nyt terminologia kusee minulla, siis First founding chapter perustetaan, heresy, syntyy monta pientä chapteria?
Eli jos ultramarineiden vahvuus on n.10.000 marinea, niin on kymmenen ultramarine chapteria, mutta ennen heresyä oli vain yksi?
Tätä yritän selittää mutta chapterit tuntuvat pyörivän ympyrää...
Eli jos ultramarineiden vahvuus on n.10.000 marinea, niin on kymmenen ultramarine chapteria, mutta ennen heresyä oli vain yksi?
Tätä yritän selittää mutta chapterit tuntuvat pyörivän ympyrää...
I'm back.
- ankara halla
- Valvoja
Kyllä, First Foundinging yhteydessä luotiin kaksikymmentä mariini legioonaa joiden miesvahvuus vaihteli hyvinkin suuresti.
Horus kapinoi käännyttäen puolet legioonista kaaokseen ja hyökkäsi Terraan mutta ottikin itse nokkiinsa ja kapinalegioonat karkoitettiin Eye of Terroriin.
Kapinan jälkeen Robute Guilliman, Ultramariinien primarkki, loi Codex Astarteksen jossa mm. määriteltiin mariini chapterin vahvuudeksi kymmenen komppaniaa eli yhteensä tuhat mariinia. Lojalisti legioonat jaettiin chaptereiksi (Second Founding) jotka sitten jakaantuivat ympäri galaksia.
Näin siis lyhyesti pistettynä.
Horus kapinoi käännyttäen puolet legioonista kaaokseen ja hyökkäsi Terraan mutta ottikin itse nokkiinsa ja kapinalegioonat karkoitettiin Eye of Terroriin.
Kapinan jälkeen Robute Guilliman, Ultramariinien primarkki, loi Codex Astarteksen jossa mm. määriteltiin mariini chapterin vahvuudeksi kymmenen komppaniaa eli yhteensä tuhat mariinia. Lojalisti legioonat jaettiin chaptereiksi (Second Founding) jotka sitten jakaantuivat ympäri galaksia.
Näin siis lyhyesti pistettynä.
- ankara halla
- Valvoja
Okei, nyt tyhmäkin ymmärsi 
Eli Ultramariineja, kuten kaikkia muitakin (Space Wolffit ja Black Templarit ovat kylläkin poikkeuksia, lienee niitä muitakin) on tosiaan vain tuhat. Heresyn jälkeen muut mariini chapterit jotka erotettiin Ultramariineista ottivat uuden nimen ja värit (esim Imperial Fistit jaettiin Crimson Fisteihin ja Black Templareihin. Blood Angelit Blood Drinkerseihin, Flesh Tearerseihin, Angels Encarmineihin, jne. jne.).
Eli Ultramariineja, kuten kaikkia muitakin (Space Wolffit ja Black Templarit ovat kylläkin poikkeuksia, lienee niitä muitakin) on tosiaan vain tuhat. Heresyn jälkeen muut mariini chapterit jotka erotettiin Ultramariineista ottivat uuden nimen ja värit (esim Imperial Fistit jaettiin Crimson Fisteihin ja Black Templareihin. Blood Angelit Blood Drinkerseihin, Flesh Tearerseihin, Angels Encarmineihin, jne. jne.).
- ankara halla
- Valvoja
Ja siis Wolffeillahan on omat Great Companynsa jotka ovat jokainen enemmän tai vähemmän chapterin vahvuinen. Sama juttu Templareilla jotka puolestaan on jaettu laivastoihin joilla risteilevät ympäri galaksia kurittamassa keisarin vihollisia. Jokainen laivasto vastaa jälleen kerran enemmän tai vähemmän chapteria.
Ultramariineitsa itse asiassa syntyi Heresyn jälkeen 23 chapteria, joten niitä oli siis Heresyn jälkeen hengissä 23000
vertaa esim Salamanderit joilla ei ole yhtään Second Foundingin chapteria.... eli he eivät olleet toipuneet Isstvan V teurastuksesta, toisin kuin Iron Handit joilla on kaksi ja Raven Guard jolla on kolme second foundingia...
tosin myöhemmin on luotu lisää chaptereita jokaisen First Founding chapterin geenipohjasta...
vertaa esim Salamanderit joilla ei ole yhtään Second Foundingin chapteria.... eli he eivät olleet toipuneet Isstvan V teurastuksesta, toisin kuin Iron Handit joilla on kaksi ja Raven Guard jolla on kolme second foundingia...
tosin myöhemmin on luotu lisää chaptereita jokaisen First Founding chapterin geenipohjasta...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Tähän topickiin voisin heittää tyhmän kysymyksen, mistä nuo second foundingit värväävät porukkaa? Ja kun chapterit eroteltiin, oleilevatko ne yhä samalla planeetalla kuin 1st foundingit?
Muistelisin lukeneeni jostain että joka 200. mies on pätevä pyrkimään mariiniksi, mutta tuo ei varmaan pidä paikkaansa kun otetaan mariinien määrä huomioon (oli puhetta myöskin kuolleisuudesta koulutuksen aikana).
Muistelisin lukeneeni jostain että joka 200. mies on pätevä pyrkimään mariiniksi, mutta tuo ei varmaan pidä paikkaansa kun otetaan mariinien määrä huomioon (oli puhetta myöskin kuolleisuudesta koulutuksen aikana).
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Ei oikein pysty pitämään paikkaansa, kun kansoitetuimmilla planeetoilla on noin 500 miljardia ihmistä, joista varmaankin n. kolmasosa on miehiä (n. 160 miljardia). Eli jos joka 200 mies pyrkisi mariiniksi, olisi pyrkiöitä karkeasti sanottuna 800 miljoonaa. Ja puolet ei pääsisi heikkoutensa takia ja vielä puolet kuolisi koulutuksessa. (epätodennäköistä) Huhuu ja imperiumilla olisi juhlan päivät, kun silti olisi 200 miljoonaa uutta mariinia. Ja vasta yksi planeetta käyty läpi.Mikki N kirjoitti:Muistelisin lukeneeni jostain että joka 200. mies on pätevä pyrkimään mariiniksi
Toivottavasti ei ole laskuvirheitä.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Second Founding chapteri ja myöhemmät asustelevat omilla planeetoilaan jossa he ovat melko pitkälle herroja talossa...
tai avaruusasemilla.
Väkeä he värväävät planeetoilta joilla väestö on sotaisaa, vahvaa ja tervettä.
Koulutuksessa tosiaan kuolee porukkaa, vain vahvimmat selviävät...
lisätietoa löytyy kivasti esim Codex Space Wolf kirjasesta...
ja Hukka, voihan se olla että joka 200. olisi pätevä pyrkimään mariiniksi, mutta kaikki eivät välttämättä pyri. Se on kiinni iästä ( nuori ja kasvuvaiheessa ) ja nuorella miehellä ei välttämättä pyöri ensimmäisenä päässä että hei, miepä rupean super-tappaja-sotilaaksi!
Ja myöskin värvärit eivät ole koko ajan paikalla.
tai avaruusasemilla.
Väkeä he värväävät planeetoilta joilla väestö on sotaisaa, vahvaa ja tervettä.
Koulutuksessa tosiaan kuolee porukkaa, vain vahvimmat selviävät...
lisätietoa löytyy kivasti esim Codex Space Wolf kirjasesta...
ja Hukka, voihan se olla että joka 200. olisi pätevä pyrkimään mariiniksi, mutta kaikki eivät välttämättä pyri. Se on kiinni iästä ( nuori ja kasvuvaiheessa ) ja nuorella miehellä ei välttämättä pyöri ensimmäisenä päässä että hei, miepä rupean super-tappaja-sotilaaksi!
Ja myöskin värvärit eivät ole koko ajan paikalla.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"