"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Taas tyhmä kysymys minulta

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Jusa

Taas tyhmä kysymys minulta

Viesti Kirjoittaja Jusa »

Eli olen lukenut örkki kirjaa, ja siinä puhutaan loitsuista. Eikö nämä casting value luvut ilmoittaneet kuinka paljon sinun pitää heittää nopalla/nopilla onnistuaksesi. Ja pitääkö tämä paikkansa että jos esim shamaanin leveli on 2, niin hän saa heittää kahdella nopalla. Ja olkaa kilttejä älkääkä pyytäkö minua ostamaan sääntökirjaa, sillä olen jo tilannut sen ja luen par aikaa örkkien armeija kirjaa. En ole vielä ehtinyt näes sääntökirjaa ostaa koska olen juuri vähän aikaa sitten aloittanut keräilyn.
Kylläääh
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Maagi saa heittää Power Dice noppiaan kaavalla x+1, jossa x on maagin leveli.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Tämäkin olisi selvinnyt kun olisi jaksanut selata kysymyspalstaa.
Jusa

Anteeksi että vielä tyhmyyttäni teitä häiritsen, mutta ovatko nuo Power dice nopat tavallisi 6d noppia?
Kylläääh
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Jusa kirjoitti:Anteeksi että vielä tyhmyyttäni teitä häiritsen, mutta ovatko nuo Power dice nopat tavallisi 6d noppia?
Ovat... Warhammerissa (tai ainakin fabassa) käytetään oikeastaan vain d3, d6, artillery ja scatter dicejä!

-Hopeapossu
Possu
Jusa

No, kiitos tästä tiedosta. Ja kiitos Runefang tuosta linkistä, selvensi aika paljon asioita. Luen aina itse tuota armeija kirjaa toisessa kädessä kirja ja toisessa sanakirja. Olen 8 luokalla ja Englanti on vain 8 =)
Kylläääh
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Se, että sääntökirja on vielä postissa/kaverilla lainassa/koiran syömä ei siltikään oikeuta pyytämään sääntöjä julkisesti. Mikäli tällaiset perusjutut kiinnostavat tai askarruttavat, voi niitä kysyä yksityisviestillä Kysymyspalstan moderaattoreilta, joista useimmat vastaavat mielummin YV:llä kuin saarnaavaat tänne kuin allekirjoittanut juuri..

FB: säännöt foorumin ei ole tarkoitus vastata sääntökirjattomille. FB:Säännöt foorumin tarkoitus on etsiä vastauksia sääntöjä koskeviin kysymyksiin tai pelatessa löytyneisiin pulmatilanteisiin. Sääntöjen pyytäminen ei siis ole sääntökysymys! Jonkun yksikön/hahmon sääntöjen sijainnin tiedustelu taas kuuluu lähinnä Armeijat ja Yksiköt -osioon. Kysymyspalstan tarkoitus on olla apuna sääntöjä opetellessa selventämällä perussääntöjä niille, joille perussääntöjen ymmärtäminen tuottaa hankaluuksia.

Sääntökirjan hankkiminen ei ole pakollista (itsekään en omista), mutta siihen tutustuminen on pelaamisen kannalta välttämätöntä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Jusa kirjoitti: Olen 8 luokalla ja Englanti on vain 8 =)
Minä pärjään ihan hyvin samalla numerolla, samalla luokka asteikolla. Kyllä sillä pitäisi pärjätä kunhan maalaisjärkeä löytyy (ja sanakirja). Sanon vaan vinkkinä, että lue Animosity, se on tärkeä alue Orcien peliä. Myös Shamanien Miscat table on täysin erilainen kuin muiden velhojen.
The Swordmaster

Viesti Kirjoittaja The Swordmaster »

Ja jos Fanaatikkoja aijot käyttää (mikä varmaan on erittäin todennäköistä) niin niitten säännöt kannattaa lueskella huolella. Minun kaverilla, joka on kerännyt örkkejä vuoden, on vieläkin ongelmia niitten sääntöjen kanssa . Mutta se onkin vähän erikoinen tyyppi :D
Tässä oli quote mutta jostain ******** syystä se on kieletty.
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

The Swordmaster kirjoitti:Ja jos Fanaatikkoja aijot käyttää (mikä varmaan on erittäin todennäköistä) niin niitten säännöt kannattaa lueskella huolella. Minun kaverilla, joka on kerännyt örkkejä vuoden, on vieläkin ongelmia niitten sääntöjen kanssa . Mutta se onkin vähän erikoinen tyyppi :D
Minä sain alussa niistä jotakin selvää, mutta olen saanut ERITTÄIN hyvät neuvot eräältä moderaattorilta ja myös yhdeltä normaalilta käyttäjältä. Fanaticien säännöt ovat luulakseni pelin yksi hankalemmista/monimutkasimmista, mutta kaiken oppii. Luulakseni käytän niitä nykysin oikein.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Itselläni ei ole ollut fanaatikkojen kanssa kuin yksi ongelma. Miten fanaatikko iskee skirmishereihin?
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Azip kirjoitti:Itselläni ei ole ollut fanaatikkojen kanssa kuin yksi ongelma. Miten fanaatikko iskee skirmishereihin?
Osumat tulee kuten mihin tahansa yksikköön. Fanaatikon poistumiskohta lienee samassa linjassa osumiskohdan kanssa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

No hyvä että sekin selvisi.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Karl Franz (ps.tuplasana)

Viesti Kirjoittaja Karl Franz (ps.tuplasana) »

mikä muuten on d3 noppa
Karl Franz (ps.tuplasana) tunnetaan nykyään myös nimellä:Tarquin Fin-tim-lin-bin-whin-bim-lin-bussi-pysäkki F'tang-F'tang Olé Keksitynnyri..
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Karl Franz (ps.tuplasana) kirjoitti:mikä muuten on d3 noppa
Noppa jossa on numerot 1, 2 ja 3.

Yleensähän tätä simuloidaan d6 nopalla, jossa 1-2 on 1, 3-4 on 2 ja 5-6 on 3.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”