Tuleeko figujen olla maalattuja pelaamiseen?
Peliporukassamme elää vahvasti uskomus, että maalaamattomalla armeijalla ei voi voittaa (tai ainakin maalatut saavat nopat puolelleen)
Joten nyt on kokonaan maalattu armeija pelissä, aiemmin olen käyttänyt osittain maalattuakin. Uutta armeijaa aloittaessa tulee joskus pelattua maalaamattomalla, mutta kyllä ne yleensä aikaa myöten maaleihin päätyvät. Pakollistahan se ei missään tapauksessa ole, mutta kuten jo todettua, lisää huomattavasti peli-iloa.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Mieluummin pelataan maalatuilla napeilla, mutta jos sattuu olemaan vaikkap juuri ostettu metallinen blisteri, tottakai niihin haluaa käyttää hieman enemmän aikaa, ja maalaamattomat napit ovat mielestäni parempia kuin paperiset proxyt maalaamattomien tilalla?Lord of Darkness kirjoitti:Kyllä sityä on mileummin maalatuilla figuilla pelattu.
Periaatteella, jos ei ole maalattu, niin ei sillä pelatakkaan.
niih.
Meidän porukassa figut ovat kyllä olleet pääasiassa kasassa (proxyttelyja ei olla katottu hyvällä, ainakaan mitään kovin laajamittaista. Kyllähän sen yhden errantti nihtin aina tajuaa questingiksi kunhan se siellä yksikössä on...) mutta jos olisi rajoituksena pelaamiseen ollut 'kaikki figut maalissa', niin kukaan ei olisi vielä tähänkään mennessä pelannut yhtäkään peliä. Paitsi Arafinwé. Sillä on lähes täysin maalattu armeija, minullakin alkaa kohta olla. *ylpeä* 
Minulle on lähes sama onko ne kaverin figut maalattu, mutta itse pyrin siihen, että ukot näyttävät siltä mitä ovat ja ovat myös maalattuja. Mielestäni on tylyä pelata itse / pelata vastaan armeejalla, missä osa ukoista on paperi lappuja tai jotain AIVAN muuta, mitä oikeasti pitäisi. Mielummin pelaa pelejä, joihin figut riittävät. Tämä oli siis vain MINUN mielipiteeni.
-
MangaReaper
Hyvien maalajien ja niiden jotka jaksavat kieli maton alla maalata yöhön saakka on helppo sanoa "ei maalaamattomilla saa pelata". Mutta entäs me, jotka emme jaksa hirveästi nähdä vaivaa päivittäin armeijan kasaamiseksi? En käytä muotoilua "me jotka emme osaa maalata", koska jopa minä osaan kunhan jaksan yrittää. Tottakai on ikävä pelata mitäänsanomattomia pahvilappuja vastaan, mutta kyllä me olemme ilman mutinoita hyväksyneet nämä "nää nyt proxyttaa kokonaan kasattuja ja hienosti maalattuja" armeijat (joita siis itselläni näkyy useimmin). Sitäpaitsi jos tosiaan viitsit rutkuttaa siitä, miltä kaverin armeija näyttää, kannattaa ehkä miettiä miten hyvää peliseuraa olet (joillekkin ihmisille kun kohtuutasoisen napin maalaaminen on työn ja tuskan takana). Mutta en rutise enempää, kukin tyylillään.
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Kyllähän maalatut armeijat aina maalittomat voittaa ja olen itsekin kannustanut muita pelikavereita maalaamaan edes jonkin verran armeijoitaan. Loppujen lopuksi meidän peliporukassa on aika vähän maalaamattomia figuja, tosin niitä tulee koko ajan lisää.
Toisaalta jos peliseurassa olisi pakko olla kokonaan maalattu armeija, niin minua se ei ainakaan innostaisi maalaamaan figujani niin huolella sillä muutenhan en pääsisi ikinä pelaamaan. Jo nyt armeijan maalaaminen vie aikaa jos figuihin haluaa kiinnittää enemmän huomioita ja maalaa niille silmät ym. yksityiskohtia, ainakin minun tapauksessa. Minua kiinnostaa kovasti pelaaminen mutta haluan myös ukkojen näyttävän kivoilta.
Toisaalta jos peliseurassa olisi pakko olla kokonaan maalattu armeija, niin minua se ei ainakaan innostaisi maalaamaan figujani niin huolella sillä muutenhan en pääsisi ikinä pelaamaan. Jo nyt armeijan maalaaminen vie aikaa jos figuihin haluaa kiinnittää enemmän huomioita ja maalaa niille silmät ym. yksityiskohtia, ainakin minun tapauksessa. Minua kiinnostaa kovasti pelaaminen mutta haluan myös ukkojen näyttävän kivoilta.
Bull...archon kirjoitti:Miltä tuntuu että olet tehnyt kaksi-kolme vuotta hiemoa armeijaa oikein viimosen päälle laitettua ja kaverisi tuo eteesi mustapohjamaalattuja "nappeja"?
Jos tiedät että vastustajallasi on hienosti ja kokonaan maalattu armeija, älä pilaa ainakaan hänen pelikokemustaan tuomalla maalaamattomia nappuloita. Se halventaa peliä ja on jopa mielestäni epäkohteliasta.
Maalauksen tasolla on merkitystä ainoastaan maalauskilpailuissa (sekä tietysti turnauspisteissä, mutta kaikki ovat siitä tietoisia), ei missään muualla. Eikä missään tapauksessa mennä pilaamaan toisen iloa, valittamalla tällaisesta jutusta. Kaikilla ei ole vuosia aikaa vääntää armeijaa, eikä myöskään halua pilata kalliita modeleita hirveän näköisellä maalikerroksella. (saa niistä sellaisenkin näköisiä, jotta maalaamaton olisi luultavasti hienompi)
Miltä tuntuisi? Tuntuisi kivalta, että häiskä on jaksanut kärrätä modelinsa eteeni, jotta päästään pelaamaan
- Henri Ketonen
Vastaus threadiin: Ei ole pakko
Päläpölökälä: Itse en pelaa maalaattomalla armeijalla, ellei ole ehtinyt maalata(peli oli niin pian ettei kiireelläkään saanut kaikkia figuja maalattua((1. pelini Necroneilla 500pts)) ). Maalaaminen on joskus vaikea aloittaa, mutta sittenkuin aloitan on vaikea lopettaa
. Itse pidän sen verran enemmän pelaamisesta, etten viitsi tehdä 1figusta 3h työtä(varsinkaan nyt kun on ig vuoro tulla maalatuksi). En omasta mielestäni myöskään tee huonoksi maalattuja figuja. Sanoisin niitä perustasoksi(joka tarkoittaa turhan montaa asiaa
). noh noin 1h kestää yhdessä normi sotilaassa(necron warrior, guardsman etc.)
Päläpölökälä: Itse en pelaa maalaattomalla armeijalla, ellei ole ehtinyt maalata(peli oli niin pian ettei kiireelläkään saanut kaikkia figuja maalattua((1. pelini Necroneilla 500pts)) ). Maalaaminen on joskus vaikea aloittaa, mutta sittenkuin aloitan on vaikea lopettaa
Viimeksi muokannut Akatchi, Ti 11.05.2004 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin kauan ? Minulla menee 30-45min. Itseasiassa maalaan vain värit päälle tyyliin, ei pahemmin varjostuksia tai mitään. Tärkeämpää, että ei ole sotkuisen näköinen ukkoa ja erottaa onko kysessä Savage Orci vaiko Normaali Orci.Barkarot kirjoitti: Itse pidän sen verran enemmän pelaamisesta, etten viitsi tehdä 1figusta 3h työtä(varsinkaan nyt kun on ig vuoro tulla maalatuksi). En omasta mielestäni myöskään tee huonoksi maalattuja figuja. Sanoisin niitä perustasoksi(joka tarkoittaa turhan montaa asiaa). noh noin 1h30min kestää yhdessä normi sotilaassa(necron warrior, guardsman etc.)
En minäkään laita highlightteja(drybrush riittää), enkä muutakaan hienouksia. Sitä tarkoitin perustasolla. Keston taidan editoida tuosta viestistä. Ainut asia mihin todella kiinnitän huomiota on katsoa ettei mihinkään paikkaan mene väärää maalia esim.ettei ig armor väriä(catachan green) mene vaatteelle(darkangels green).
Viimeksi muokannut Akatchi, Ti 11.05.2004 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse katselin, että yhden kuuden hengen IG squadin sutimiseen käytän aikaa n. 1-2 tuntia. Pitää sisällään pohjamaalin (joka toimii sitten myös päävärinä), kakkosnvärin (suojukset, etc.), ihon, metallivärit, ja jonkun korostusvärin (esim. takin resorit, yms.). Yhteen nappiin siis tulee n. 5-6 väriä.
Mitään hienoja efektejä ei tuossa ajassa toki tule tehdyksi, mutta napit ovat kuitenkin ihan pelikelpoisia, ja jos joskus jaksaa, niin niitä on sitten helppo parannella, värityksen ollessa varsin yksinkertainen.
Mitään hienoja efektejä ei tuossa ajassa toki tule tehdyksi, mutta napit ovat kuitenkin ihan pelikelpoisia, ja jos joskus jaksaa, niin niitä on sitten helppo parannella, värityksen ollessa varsin yksinkertainen.
Kerran maalasin kaverin kanssa 24 dwarf warrioria noin kuudessa tunnissa sarjatuotannolla eli molemmilla oli pensselissä vain yksi maali kerrallaan ja sitten sudittiin ne kohdat sillä maalilla, joihin sitä maalia kuului. Eli siinä meni öh... noin vartti per ukko, mikäli oikein laskin. Ei mitään huipputasoa, mutta pelikelpoista. 
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
No onhan se tietenkin hienomman näköistä katsoa maalattua armeijaa, onhan tuo sanomattakin selvää.. Ei sitä missään kielletäkkään ettei saisi pelata =D Mikäs siina jos joskus iskee kauhea himo päästä pelamaan eikä armeija ole valmis.
" Raining blood
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood! "
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood! "
Totta että halventaaa peliä, koska ei joudu pulittamaan kaiken maailman väreistä ja sävyistä.archon kirjoitti:Maalaaminen kuuluu tämän pelin luonteeseen hyvin oleellisella tavalla. Se tuo pelielämykseen paljon lisää, sekä on eräänlaista "vastustajan kunnioittamista". Miltä tuntuu että olet tehnyt kaksi-kolme vuotta hiemoa armeijaa oikein viimosen päälle laitettua ja kaverisi tuo eteesi mustapohjamaalattuja "nappeja"? Armeijan maalaaminen nimittäin ei ole ole kuin osaksi omaa iloa. Suuremmaksi osaksi maalaustyö on tarkoitettu kanssapelaajaa varten.
Jos tiedät että vastustajallasi on hienosti ja kokonaan maalattu armeija, älä pilaa ainakaan hänen pelikokemustaan tuomalla maalaamattomia nappuloita. Se halventaa peliä ja on jopa mielestäni epäkohteliasta.
Siis miten niin epäkohteliasta?? jos toinen pitää maalaamisesta ja väsää sitä joukkoaan omaksi iloksi kolme vuotta niin mikäs siinä, mutta en itse näkisi niin paljoa vaivaa vaan kavereiden viihdyttämiseksi.Minusta se on kerta kaikkiaan naurettavaa että maalaa ns:kavereiden mieliksi ukkoja!Minä itse maalaan niitä omaksi ilokseni enkä ala valittamaan kaverini asioista...