"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Drazharin erikois miekat

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Konrad von Richtmark

Drazharin erikois miekat

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Ihmettelisin tässä, miten Drazharin Disemboweller Bladesit tarkalleen toimivat? Kodeksin tekstin siitä miten kahden woundin aiheuttaminen toimii kun voi tulkita eri tavoilla. Tässä teksti:

These are treated as a power weapon that can cause 2 wounds for each hit inflicted (this means that 2 wound rolls are made for each successful hit).

Voiko siis Drazhar tappaa kaksi erillistä vihollista samalla osumalla? Vai tehdäänkö kaksi to-wound rollia samaa vihollista vastaan jonka sitten on selvittävä molemmista ja seivattava molemmat selvitäkseen?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Jälkimmäinen vaihtoehto. jokainen osuma jonka teet, aiheuttaa 2 woundia.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

ite olen tulkinnut tuon että Drazhar voi tappaa jokaisella iskullaan sen 2 eri modelia. näin olen myös nähnyt muitten (harvojen) DE pelaajien tulkitsevan tuota. Ja mauttomuuteen tuossa tulkinnassa on turha vedota kun drazharilla on kuitenkin vain 3a ja S4 :)
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Disemboweller..eikö nimi kuulostakkin aseelta joka menee modleleista läpi?
Itse ainakin näin tulkitsisin.Sitä paitsi kun tuota sääntöä tulkitaan, niin ei pitäisi olla mitään ristiriitaa, kun nykyään omistaja saa valita mihin osuu. Jokaista osumaan vastaan tehdään kaksi Wound-rollia ja omistaja locatoi woundit.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Ei kuulosta, vaan se kuulostaa suolistajalta, johon varmasti lukuisat sanakirjatkin yhtyisivät.
Säännössä tosin ei ole ristiriitaa, kun kerran sanotaan jokaista osumaa kohti heitetään kaksi to-wound heittoa, eikä mitään 'tupla-woundit' tjsp.
Isoja kaasupilviä
Guruhoro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guruhoro »

Minun logiikkani mukaan Disemboweller tekee yhden woundin mennessään sisään ja toisen tullessaan ulos ja kiskaistesaan erinäisiä elimiä mukanaan. Joten samaan modeliin molemmat.
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Onko kukaan huomannut miten sääntökeskustelut joissa suunnilleen ensimmäinen viesti vastaa kysymykseen (tai sitten vastausta ei ole) pitkittyvät sivujen mittaisiksi sotkuiksi kun kaikki sanovat jonkun oman ei sääntöihin perustuvan mielipiteensä tai kertovat miten he sen pelaavat.

Kyrpii.
zqmfgb
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Henri Ketonen kirjoitti:Onko kukaan huomannut miten sääntökeskustelut joissa suunnilleen ensimmäinen viesti vastaa kysymykseen (tai sitten vastausta ei ole) pitkittyvät sivujen mittaisiksi sotkuiksi kun kaikki sanovat jonkun oman ei sääntöihin perustuvan mielipiteensä tai kertovat miten he sen pelaavat.

Kyrpii.
Usein tulkintoja on vaikea perustaa säännöille, kun kerran itse sääntö on kysymyksen aiheuttanut.
Jos FAQissa tai jossain muualla on erratoitu sääntöä, niin sillon tämä kyllä yleensä ilmaantuu myös threadiin. Jos taas asiasta ei ole virallista vastausta niin on pakko olettaa ja tulkita itse oman järjen mukaan.

Loogisin vaihtoehto tähän minun mielestäni olisi kyllä sama kuin tuplawoundeihin. Yhteen modeliin.
Drahzar kuitenkin osuu vain sen kerran, niin ei se silloin yhtäkkiä voi olla kahteen eri paikkaan... vai? :) Tietysti kaikenlainen viuhtominen ja huitominen voi olla otettu huomioon sääntöä ajatellessa..

Mutta on kuitenkin täysin mahdotonta sanoa mitä säännön kirjoittaja on ajatellut sitä tehdessään. Kuten niin kovin tyypillistä on :(
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Loran

Viesti Kirjoittaja Loran »

Deetwo puhuu asiaa... 40k:n säännöt ovat "hieman" tulkinnanvaraisia

Mutta olen samaa mieltä Deetwon kanssa että se on kaksi woundia samaan figuun. Tästä pitäisi kyllä saada FAG errata GW:ltä...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mutta jos Drazhar lyö squadia, se ei lyö mitään tiettyä modelia. Mihinkäs ne tupla-woundit sitten tulevat?

Drazhar saa heittää kaksi woundausheittoa jokaista hittiä kohti. Jos hitit ovat tulleet IC:hen, myös tuplatut woundiheitot tulevat IC:hen. jos Drazhar lyö squadia, jokainen hitti voi minun tulkintani mukaan kaataa kaksi äijää.

Varmaksi en tätä voi sanoa, mutta Drazharin säännön sanamuodossa ei anneta millään tapaa ymmärtää, että tuplawoundaukset tulisivat johonkin tiettyyn modeliin. On tuohon kaveriin muutama Kuolonkomppanialaiseni kaatunut.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
EeRikki

Viesti Kirjoittaja EeRikki »

ja jos fluffillisesti halutte sen niin sillä on kaksi terää/miekkaa jotka molemmat huitasevat yhden woundin ja jokainen osuma on sitten sellainen että molemmat miekat osuu, tai sitten se toinen ukko vain saa äkillisen tarpeen yrjötä niin että tukehtuu omiin vatsahappoihin.
I am, I am
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

EeRikki kirjoitti:toinen ukko vain saa äkillisen tarpeen yrjötä niin että tukehtuu omiin vatsahappoihin.
Heh, yökkäileviä blood letteritä :)
Onhan toisaalta norjalainen heavy ollut aina kaikkien kirkonpolttajien suosiossa.

--iikka
Augustus

Viesti Kirjoittaja Augustus »

Mä kannatan sitä versiota, missä se voi tappaa kaksi yhdellä osumalla, koska teksti viittaa nimen omaan jokaiseen aiheutettuun osumaan. Jos säännössä sanottaisiin että kaksi woundia jokaisen woundin sijasta, niin sitten olisi eri juttu. Eli jos osuu Independent characteriin, heitetään sille kaksi wound heittoa, ja jos lyö rupu-ukkoja niin taas heitetään kaksi wound heittoa, ja jos ne onnistuu, niin sitten on aiheutettu kaksi reikää joka tarkoittaa kahta kuollutta.
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Sääntötekniseltä kannalta katsottuna, Drazhar voi tappaa kaksi modellia yhdellä lyönnillä, eli hyvällä tuurilla hän voi tappaa jopa kuusi äijää vuorossa!

Mutta fluffilliselta puolelta katsottuna tämä on tyhmää. Koska sen miekat tekee kuitenkin vain yhteen mieheen osuman yhdellä lyönnillä, joten miten se voi tappaa kaksi miestä(tai naista, jos on SoB:it kyseessä :D)?

Mutta kyllä minä sanon, että sääntöjen mukaan se voi tappaa kaksi äijää yhdellä iskulla.
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
The Captain
Valvoja

huuhkaja kirjoitti: Mutta fluffilliselta puolelta katsottuna tämä on tyhmää. Koska sen miekat tekee kuitenkin vain yhteen mieheen osuman yhdellä lyönnillä, joten miten se voi tappaa kaksi miestä(tai naista, jos on SoB:it kyseessä :D)?
Missähän päin sääntökirjaa on sanottu, että 1 "hit" lähitaistelussa tarkoittaa fluffillisesti tasan yhtä osumaa äijään? Siinä on meinaan melkoinen temppu, että yksittäinen kaartilaistaistelija tipauttaa power armourissa hilluvan marinen yhdellä kiväärinperän huitaisulla. Yksi "hit" voi tarkoittaa yhtä mäjäytystä (fisti) tai miljoonaa pientä viiltoa (esim. wychien ccw:t).
Konrad von Richtmark

Jos olis tarkoitettu että yks isku saa kaks vihollista kaadettua, niin eikös se olisi aivan sama käytännössä kun että tuplaisi Drazharin atakit (paitsi jokunen erikoistapaus kuten Aun'Shin torjuntakyky).
The Captain
Valvoja

Konrad von Richtmark kirjoitti:Jos olis tarkoitettu että yks isku saa kaks vihollista kaadettua, niin eikös se olisi aivan sama käytännössä kun että tuplaisi Drazharin atakit (paitsi jokunen erikoistapaus kuten Aun'Shin torjuntakyky).
Ei, koka silloin Drazhar heittäisi tuplamäärän hyökkäyksiä. Nyt jokainen osuma sallii kaksi woundausheittoa - eli myös kahdesta aseesta saatava bonushyökkäys ja assault bonus voivat tehdä kaksi haavaa. Näitä bonuksiahan ei normaalisti tuplattaisi.
Konrad von Richtmark

Jaa, sehän vielä tuli mukaan. Potentiaalinen kahdeksan tappoa assaultissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”