"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

helppo aloitus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Nagash

helppo aloitus

Viesti Kirjoittaja Nagash »

eli armeija jossa ei olis aloittajalle liian monimutkaista häppäsvärkki sääntöjä, olisko tälläinen esim daemon hunters?
I,Helios , hereby swear my everlasting loyalty to House and Clan Tremere and...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Jos et halua liian monimutkaista niin älä aloita ollenkaan GWn pelejä.
Daemonhunters EI ole mikään kovin yksinkertainen porukka ainakaan... vissiin eniten armeijakohtaisia erikoissääntöjä, sekä erittäin paljon kaikkea muuta sälää.

Kaikilla armeijoilla on oikeastaan aika paljon kaikkea erikoista, joten aika paljon joutuu jokatapauksessa opettelamaan.

Mutta kuitenkin, ei armeijaa kannata todellakaan aloittaa sääntöjen hyvyyden, paljouden, vähyyden tai muun sellaisen takia, vaan armeija aloitetaan puhtaasti sen takia että siitä pitää ITSE.
Figuista ja tarinoista ja tunnelmasta, jne.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ke 19.05.2004 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Nagash

Viesti Kirjoittaja Nagash »

olen kyllä aloittanut gw:n pelit jo fantasy battlen muodossa :)
I,Helios , hereby swear my everlasting loyalty to House and Clan Tremere and...
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

No jos FB:a sujuvasti opit pelaamaan, niin eipä pitäisi 40k:n sääntöjen olla ongelma.

Helpompi peli tämä on pelata, kuin FB mielestäni. Tosin sääntöjen levinneisyys ympäri nettiä, lehtiä ja kirjoja tuottaa melkoisesti epäselvyyksiä, mutta sekin korjaantunee ainakin hetkeksi, kun uusi laitos syksyllä tulee ulos.

Jos nyt omasta mielestäni helpoimmat listaisin, niin Space Marines ja
Necrons lienevät helpoimmat pelata.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

varmaan chaos space marines on aika helppo, ei kai siinä mitään muuta kuin päälle vaan...?
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

archibald kirjoitti:varmaan chaos space marines on aika helppo, ei kai siinä mitään muuta kuin päälle vaan...?
Niin, khornella. Mutta entäpä esim. Iron Warrut? Nehän keskittyvät nimenomaan ampumiseen...

IMO chaos on yksi vaikeimmista sääntösekasotkuista (codexikin on monta kertaa monimutkaisempi kuin muut, kaikkien book of chaoksien ja muiden erikoissääntöjen takia...).

Paras tapa valita armeija on ottaa se mistä tykkää. Jos konvertointi tuntuu hauskalta ja haluaa epämäärisen armeijan, kannattaa ottaa örkit. Jos järjestäytyneisyys ja tiukka pelityyli kiinnostaa, necronit ovat hyvä valinta. Olethan tutustunut armeijanvalintaoppaaseen?
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Örkit. Kovin armeija mitä tiedän, ja varmasti hauskin.

(No ok, en ihan varma ole kuinka paljon turnausvoimaa löytyy mutta örkeillä minun parhaat pelini on ollut.)
zqmfgb
mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp »

Space Marines on varmaankin helpoin armeija aloittelijalle. Tämänhetkinen Codex on simppeli ja taktisesti SM antaa paljon pelissä anteeksi. Figuja ei tarvitse alkuun hirmuista määrää. Eri juttu on että kannattaako tässä vaiheessa aloittaa SM armeijaa, kun uusi Codex on tulossa.

Imperial Guardilla on hiljattain uusittu Codex, joka ei ole kovin monimutkainen. Helpoin armeija kerätä (muttei pelata!) on varmaankin Dark Eldar, jolla pärjää OK ostamalla vain battleforceja ja ravagereita.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
-ClasH-

Viesti Kirjoittaja -ClasH- »

Tau on aika simppeli (joskin ehkä tylsä) armeija. Eli istut ja ammut.
"Kantaamme puolustaa vielä saamme
Metallin puolesta taistelkaamme!
Vielä kastuu terät miekkojen,
ja maahan tömähtää vihollinen!"
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

Shas'vre kirjoitti:Tau on aika simppeli (joskin ehkä tylsä) armeija. Eli istut ja ammut.
Tai pikemminkin pompit ja ammut.
Slayer-3651
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Slayer-3651 »

Boltteri kirjoitti:
Shas'vre kirjoitti:Tau on aika simppeli (joskin ehkä tylsä) armeija. Eli istut ja ammut.
Tai pikemminkin pompit ja ammut.
Tai pikemminkin tylsistyt ja häviät :P
-ClasH-

Viesti Kirjoittaja -ClasH- »

No en ole vielä yhtään peliä näillä pelannut...Vasta porukkaa kasaan. Ja saattaa hyvinkin olla tuo tylsistyt ja häviät edessä. Saa nähdä ;) .
"Kantaamme puolustaa vielä saamme
Metallin puolesta taistelkaamme!
Vielä kastuu terät miekkojen,
ja maahan tömähtää vihollinen!"
Strixie

Viesti Kirjoittaja Strixie »

Taun sääntöjen helpokkuudesta en tiedä, mutta figut ovat hyvin hienoja, itse niitä kerään... Ja se ''istuminen ja ampuminen'' kuuluu peliin, EI Tau ole sen epäreilumpi kuin muutkaan, vaikka ovatkin pelin parhaita kauko-ampujia.
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Itse aloitin IG:llä ... ja kyllästyin häviämään -> Myin koko roskan pois
jatkoin Necroneilla ... kyllästyin voittamaan -> homehtuu hyllyssä
Ostin space marineita ja olen niiden parisa räpeltänyt jo melko kauan. Paras aloitusarmeija oli ehdottomasti Necronit ja sitten tulevat SM:ät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”