Saako kaksi assassinia olla piilossa samassa yksikössä?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Konrad von Richtmark

Saako kaksi assassinia olla piilossa samassa yksikössä?

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Tämä tilanne syntyi perjantain turnauksessa - saako kaksi delffi assassinia piiloutua samaan yksikköön? Ei näyttänyt kielletyltä kirjan mukaan, mutta onko asiaa erratoitu? Kun on mulla jonkinlainen muisti semmoisesta, mutta voi olla että muistan väärin.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Ei tästä kyllä ole tietääkseni minkäänlaista sääntöä, joten yhdessä ryhmässä saa olla vaikka kaikki salanirhaajat. Ainut mikä on rajoitettu on, ettei Delf sorsa ole milloinkaan samassa ryhmässä nirhaajan kanssa.
Konrad von Richtmark

Tuli vaan 1000pts turnauksessa vastaan delffi armeija jossa ei muuta näkynyt kun 20 keihäsmiestä, 12 automaattivarsijousisotilasta ja 5 pimeän ratsastajaa ja sorsa. Tuli ajatelleeksi, miten hemmetissä toi voi olla 1000 pts? Nuubiraukka on varmaan kuullut turnauksen pistemäärän väärin. No, sieltä hyppäsi esiin kaksi hashishinia jotka tekivät selvää jälkeä lähes kaikista jotka luulivat saavansa helpon massacren. Onneksi rynnäköin ite yksikköön Knightly Orders:illa jolla on 1+ seivi ja siksi kestää S4 atakkeja, mutta piti niiden kestää kaksi peräkkäistä vitosen breaktestiä kunnes apujoukot pääsivät flankkeihin.

Hämmästyttävän hyvin toimi tuo tupla-assassinitaktiikka. Jotenkin luulisi että tuonlaisen lössin saisi piiritettyä ja flankattua helposti, mutta kyseinen kaveri tuli jopa toiseksi viiden pelaajan turnauksessa.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

20 spearmania = 185 (täysi cg)
12 crossbowmania = 144 (shieldeillä)
5 Dark Rideria = 120 (crossboweilla)
sorsa jalan täysillä kamoilla = 180
yhteensä= 629 pts.

2 assassinia täysillä kamoilla á 179 =358

13 pistettä jäisi vielä käyttämättä. Ihan iloisesti toi mahtuu 1000 pisteeseen. Onhan ne kaks assassinia tosi tehokkaita, ne kun lyö käytännössä aina ensin korkean initiativen ansiosta , jollei vihollisella ole taikaesineitä, jotka mahdollistaa ekana lyömisen.
Betrayer-Of-Light

Viesti Kirjoittaja Betrayer-Of-Light »

Chukie kirjoitti: ne kun lyö käytännössä aina ensin korkean initiativen ansiosta , jollei vihollisella ole taikaesineitä, jotka mahdollistaa ekana lyömisen.
Hmm... Eikös DElffien kirjassa juuri sanota suurinpiirtein että "Assasin lyö aina ensin, ellei vastassa ole toinen assasin, jolloin ne lyö yhtä aikaa"?
Ehkä, Ehkä ei...
Go Down With The King!
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Betrayer-Of-Light kirjoitti:
Chukie kirjoitti: ne kun lyö käytännössä aina ensin korkean initiativen ansiosta , jollei vihollisella ole taikaesineitä, jotka mahdollistaa ekana lyömisen.
Hmm... Eikös DElffien kirjassa juuri sanota suurinpiirtein että "Assasin lyö aina ensin, ellei vastassa ole toinen assasin, jolloin ne lyö yhtä aikaa"?
Assassinilla on Strikes always first elikkä käytännössä kaikkea muuta paitsi Lahmian vampire lordia (jolla on myös strikes always first juttu) vastaan ekana.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Assassinilla on Strikes always first elikkä käytännössä kaikkea muuta paitsi Lahmian vampire lordia (jolla on myös strikes always first juttu) vastaan ekana.
Niin JOS joskus sattuu törmäämään ensinnäkään lahmia lordiin, puhumattakaan innocence lostilla varustetusta sellaisesta.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 01.06.2004 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

No kyllä Lahmian muija oikeastaan aina lyö ensinnä koska Iniative 10, en kyllä tajunnut paljoa mitä selitit tuossa ylemmässä viestissä. (ei ole uutta :D)

Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain 400. viesti.
Deetwo

Esgalsirion kirjoitti:No kyllä Lahmian muija oikeastaan aina lyö ensinnä koska Iniative 10, en kyllä tajunnut paljoa mitä selitit tuossa ylemmässä viestissä. (ei ole uutta :D)

Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain 400. viesti.
Assassin lyö silti ennen vaikka olisi kuinka mikä ini jos ei ole always strike firstiä. Toki jos sillä lordilla on asf niin sitten noppaheiton voittaja lyö ensin.
Creenan

Viesti Kirjoittaja Creenan »

Assassin lyö aina ensin sillä vuorolla, kun se revealataan.
DE Armybook, s.11, Assassins kirjoitti: Assassins always strikes first in the round of hand-to-hand-combat they are revealed, even against chargers.
Vaiti tuijottaa ikkunastain,
ruudun takana kasvot kuin puolikuu.
Varjo viikatteen, tumman vaatteen
Tiedän ettei se voi olla kukaan muu...
Deetwo

Creenan kirjoitti:Assassin lyö aina ensin sillä vuorolla, kun se revealataan.
DE Armybook, s.11, Assassins kirjoitti: Assassins always strikes first in the round of hand-to-hand-combat they are revealed, even against chargers.
Paitsi jos on vastassa Slaanesh daemon prince/exalted demon soporific muskilla, tai lahmia vampire lord innocence lostilla ja vc pelaaja voittaa noppaheiton :)
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

jos molemmilla osapuolilla on always strike first, niin eikös ensin katsota Initiativen mukaan, ja jos silloinkin tulee tasapeli niin sitten vasta heitetään noppaa.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Q :The High Elf Blade of Darting Steel states that if an enemy also has the ability to strike first, then a dice is rolled to determine who attacks first. However, other items with the same ability state that in such a situation, who strikes first is determined by who has the higher Initiative. Which is correct?

A :Each description is correct for its item. If a situation arises where there are two conflicting ways of resolving the issue, roll a dice to see which description is used for that round of combat.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Lunatic^

Viesti Kirjoittaja Lunatic^ »

Hyvä että joku osaa nää hommat :D Itsekin olen tuota kaksois-assasiin tekniikkaa testannut. Ja aina hyvällä menestyksellä. ;) Eiku kaikki Delf pelaajat kokeilemaa. :D
Konrad von Richtmark

Jep, kun näin assassinit ymmärsin miten armeija pystyi olemaan 1000pts.

Se taktiikka toimi kyllä kyseiselle pelaajalle, mutta huomioon on otettava myös että kaveri on ikäänsä nähden hyvin pieni ja siksi armeijan koon kanssa antaa nuubimaisen kuvan itsestään, mikä varmaan sai vastustajat aliarvioimaan hänet. Ja kun ovat ymmärtäneet mokansa ovat jo kaksi hashishista pilvessä olevat kaverit hypänneet esiin ja teurastaneet yksikön.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Konrad von Richtmark kirjoitti:Jep, kun näin assassinit ymmärsin miten armeija pystyi olemaan 1000pts.

Se taktiikka toimi kyllä kyseiselle pelaajalle, mutta huomioon on otettava myös että kaveri on ikäänsä nähden hyvin pieni ja siksi armeijan koon kanssa antaa nuubimaisen kuvan itsestään, mikä varmaan sai vastustajat aliarvioimaan hänet. Ja kun ovat ymmärtäneet mokansa ovat jo kaksi hashishista pilvessä olevat kaverit hypänneet esiin ja teurastaneet yksikön.
Tosin tuokin taktiikka toimii maksimaalisesti vain suht pienissä peleissä, kun armeijaan mahtuu vain yksi kunnon lahtausyksikkö. Kun yllätyksellä synk'haltia-pelaaja tuhoaa sen, onkin vähän huono tuhota muuta vastustajan armeijaa jollain perusyksiköillä. Esimerkiksi kahden tonnin peleissä Assasinien yksikön voi yllätyksestä huolimatta eristää tai lahdata vielä tuhoisammalla yksiköllä.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Konrad von Richtmark kirjoitti:Jep, kun näin assassinit ymmärsin miten armeija pystyi olemaan 1000pts.

Tota joo, annat vieläkin sellaisen kuvan kyseisestä pelaajasta, että hän olisi joku newb? Olitkos sitten itse siinä turnauksessa ekana jos kerran olet sitä mieltä? Ihan uteliaana kysäisen vaan nääs. Ja ei, en väitä olevani itse mikään hyvä pelaaja.
Konrad von Richtmark

No, tunnen kyseisen pelaajan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”