Useamman kuin 2 pelaajan pelit.
Useamman kuin 2 pelaajan pelit.
Eli mitenkäs teillä on onnistuneet nämä useamman pelaajan pelit? Minkä kokoisia ne ovat olleet? 500pts, 750pts, 1000pts vai 1500pts per armeija? Ja minkälaisia ne ovat olleet? 2vs1, 2vs2 vai kaikki vastaan kaikki ns. Battle Royale? Eli, jos olette joskus pelanneet tai suunnittelette pelaavanne, kertokaa mietteitänne.
EskoEdit: Ai niin, miten ne pelit ovat onnistuneet? Ja jos joku 40k: puolelta eksyy tänne, lattakoot myös vastauksensa tänne JOS on pelaanut.
EskoEdit: Ai niin, miten ne pelit ovat onnistuneet? Ja jos joku 40k: puolelta eksyy tänne, lattakoot myös vastauksensa tänne JOS on pelaanut.
Viimeksi muokannut karhu, La 12.06.2004 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Balrogofmoria
Olen pari kertaa pelannut 2vs.1 pelejä Empire, Dwarfs vs. Helfs, Orcs...
Yhden kerran olen kai pelannut noin 6000p. pelin 3vs.3 1000-2000p.
Yleensä nämä pelit ovat jääneet lyhyeen, koska peli on mennyt niin myöhään, ja aika tullut vastaan.
Mutta, jos hyvin järjestetty, niin silloin pelinkin luulisin sujuvan hyvin. (:
ChokkaEdit: 3 minuuttia ja jokaiselle minuutille oma viesti (:
Yhden kerran olen kai pelannut noin 6000p. pelin 3vs.3 1000-2000p.
Yleensä nämä pelit ovat jääneet lyhyeen, koska peli on mennyt niin myöhään, ja aika tullut vastaan.
Mutta, jos hyvin järjestetty, niin silloin pelinkin luulisin sujuvan hyvin. (:
ChokkaEdit: 3 minuuttia ja jokaiselle minuutille oma viesti (:
Re: Useamman kuin 2 pelaajan pelit.
Ihan kohtuullisesti.Esko Rae kirjoitti:Eli mitenkäs teillä on onnistuneet nämä useamman pelaajan pelit?
it is apparent the intent has been revealed
Itse olen pelannut yksin kolmea pelaajaa vastaan(muistaakseni 6000p) mikä ei loppujen lopuksi ollut kovinkaan hauskaa, koska jos tuli jokin sääntö-kiista tai muu vastaava niin sai huutaa kolmea kaveria vastaan ja hävisin vielä pelin murskauksella, koska käytössä oli kaikki modelit mitä kaapista löytyi Chaosta(eli ei kovin taktinen lista) ja vastassa oli Lizardmen, Helf ja Welf liittoutuma(tietysti valittuna kaikki parhaat yksiköt).
Life is only a game...
Täälläpäin on tullut varsin paljon kokemusta noista. 2vs2, 2vs1(tupla pisteet toisella), 4 pelaajaa, kaikki kaikkia vastaan, 3 pelaajaa, kaikki kaikkia vastaan. Kaikkia tullut kokeiltua ja poikkeuksetta hauskaa on ollut.
Pahin ongelma on ollut deployment zoneissa, varsinkin 3:n pelaajan kaikki kaikkia vastaan. 4:n pelaajan kaikki kaikkia vastaan ei normaali pitched battle kannata, capture on ehdottoman suositeltavaa. Muuten se alkaa olla 2 1vs1 peliä yhdellä pöydällä turhan helposti.
Luonnollisesti pelitasapaino kärsii jos esmes armeijan heikkoukset korjautuu toisen armeijan avulla mutta kun eivät ole turnauspelejä ei paljoa haittaa, varsinkin jos kaveriporukalla ei ole tapana muutenkaan pelata min-max armeijoilla.
Mutta ehdottomasti suosittelen kaikille. Varsinkin 2vs2 pelit ovat vallattoman hauskoja IMO.
Viellä parempi tottakai jos liittoumissa on jotain fluffiperusteita. Kaaos ja örkit vs empire ja dwarves, high elf & wood elf vs skaven & orcs&goblins jne jne. Eli ei mitään high elffit ja kaaos(koettu on
) vastaan kaaos&lizard liittoutumaa. Tuossa tulee vaan mieleen "mitäh!?! High elffit ja kaaos liitossa? Kaaos ja liskot liitossa? Missä mennään..."
Pahin ongelma on ollut deployment zoneissa, varsinkin 3:n pelaajan kaikki kaikkia vastaan. 4:n pelaajan kaikki kaikkia vastaan ei normaali pitched battle kannata, capture on ehdottoman suositeltavaa. Muuten se alkaa olla 2 1vs1 peliä yhdellä pöydällä turhan helposti.
Luonnollisesti pelitasapaino kärsii jos esmes armeijan heikkoukset korjautuu toisen armeijan avulla mutta kun eivät ole turnauspelejä ei paljoa haittaa, varsinkin jos kaveriporukalla ei ole tapana muutenkaan pelata min-max armeijoilla.
Mutta ehdottomasti suosittelen kaikille. Varsinkin 2vs2 pelit ovat vallattoman hauskoja IMO.
Viellä parempi tottakai jos liittoumissa on jotain fluffiperusteita. Kaaos ja örkit vs empire ja dwarves, high elf & wood elf vs skaven & orcs&goblins jne jne. Eli ei mitään high elffit ja kaaos(koettu on
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
40k:ssa on pelattu pari kolmen pelaajan peliä. Ensimmäinen oli 3000pts vs 2*1500pts, jossa isolla armeijalla oli alilyöntiasema johtuen siitä, että vastassa oli kaksi aivan erilaista armeijaa. Ei suositella. 2*1500 vs 2*1500 olisi taas aivan eri juttu ja varmaan toimisikin.
Toinen oli 1500 vs 1500 vs 1500, joka oli erittäin hauskaa
Muutaman house rulen kun sopi (eli closariin, missä ei ole omia, saa ampua) ja vähän mietti deployment zoneja, niin hyvin toimi. Mielenkiintoista taktikointia joukkojen jakamisesta ja vastustajan valinnasta. Suosittelen 
Toinen oli 1500 vs 1500 vs 1500, joka oli erittäin hauskaa
Viimeksi vuodenvaihteessa pelasimme Suuremman Pelin, silloin osapuolina olivat kolmen armeijan verran kaaosta ja dark elffit vastaan kahden armeijan verran sekä liskoja että suurhaltioita (kaikki 8 armeijaa olivat 2500pts). Osa armeijoista oli muutaman vuoden vanhoja maalauksia, kuten kuvistakin näkyy.
Oleellista on varata ennenkaikkea riittävästi aikaa, urheilumieltä ja tarpeellisia virvokkeita. Meillä taisi kakkosvuoro alkaa puoli viideltä aamulla (tosin ykkösvuoron jälkeen lähdimme naapuripaikkakunnalle grillille).
Ensi viikonloppuna otan osaa toivottavasti ikimuistoiseen Isoon Peliin (tai no tarkoitus olisi muistaa jotain jälkeenpäin...)
Oleellista on varata ennenkaikkea riittävästi aikaa, urheilumieltä ja tarpeellisia virvokkeita. Meillä taisi kakkosvuoro alkaa puoli viideltä aamulla (tosin ykkösvuoron jälkeen lähdimme naapuripaikkakunnalle grillille).
Ensi viikonloppuna otan osaa toivottavasti ikimuistoiseen Isoon Peliin (tai no tarkoitus olisi muistaa jotain jälkeenpäin...)
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
No, minä en ikinä ole pelannut 1 vs. 1 pelejä. Meitä on yhtä aikaa aina 3-4, joten näin käy aina: Lizardmen vs. Helves/Delves vs. Dwarfs vs. Delves/Chaos. Jos pelistä tuleekin, Lizardmen vs. Helves vs. Dwarfs, niin kaverini pelaavat aina liitossa minua vastaan(tuplasti enemmän pisteitä).
Älkää ikinä suostuko kaikki kaikkia vastaan otteluihin. Ne eivät TODELLAKAAN ole mukavia.
Älkää ikinä suostuko kaikki kaikkia vastaan otteluihin. Ne eivät TODELLAKAAN ole mukavia.
(Tässä jotain, jota en ole keksinyt)
Kerran pelattiin kavereiden kanssa 10 000 pistettä.
HElfs, Lizardmen, Empire vs. Delfs, Orcs & Goblins, Chaos
Ehdittiin pelaamaan 2½ vuoroo 12 tunnissa
Ja siihen se sitten loppuikin.
HElfs, Lizardmen, Empire vs. Delfs, Orcs & Goblins, Chaos
Ehdittiin pelaamaan 2½ vuoroo 12 tunnissa
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
Mielestäni kaikki vs kaikki pelit kolmella pelaajalla, missä olen ollut mukana pelaamassa ovat olleet aika mukavia ja säännökiistoiltakin on vältytty. Ainoa ongelma on se, että asettelu pitäisi mielestäni hoitaa salassa (vaikka kartan tai näköesteiden avulla), koska asettelun aikana kuulee (ainakin peleissä joissa olen pelannut) valitusta siitä mitä yksiköitä lähtee kenenkin kimppuun, jos käyttää normaalia asettelu tapaa.
Aurum nostrum non est aurum vulgi.
Joo kokemusta on kaikki vastaan kaikki pelistä. Skenaariona oli capture "the kurpitsa". Pelissä ei ollut mitään järkeä. Jouduin vielä deploymenttaan sillein että olin molempien vastusten välissä. Kyllä minä niitä härnättyä sain vaikka olivat perustaneet sääntöjen vastaisen liiton. Tämmöistä huijjausta ei tueta! eihän?
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Mielestäni kaikki vs kaikki pelit kolmella pelaajalla, missä olen ollut mukana pelaamassa ovat olleet aika mukavia ja säännökiistoiltakin on vältytty. Ainoa ongelma on se, että asettelu pitäisi mielestäni hoitaa salassa (vaikka kartan tai näköesteiden avulla), koska asettelun aikana kuulee (ainakin peleissä joissa olen pelannut) valitusta siitä mitä yksiköitä lähtee kenenkin kimppuun, jos käyttää normaalia asettelu tapaa.
Aurum nostrum non est aurum vulgi.
Kerran pelasin Bretonnia & Wood Elves vs. Undead & Undead, ja muistaakseni kutakin armeijaa oli 500 pistettä, eli loppujen lopuksi kyseessä oli 1000 pisteen ottelu. Välillä oli vähän epäselvää, miten missäkin tilanteessa toimittaisiin (esim. Magic Phasessä ei oikein tiedetty, kuka sitä loitsua nyt dispellaa ja saako molemmat - ei muuten saanut), mutta kivaa se kyllä oli. Joskus olisi hauskaa pelata joku oikein iso peli, vaikka juuri se 3 vs 3
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Tähän vielä tulee mukaan myös se hillitön liittojen väsäily. Tyyliin, 'älä nyt minua ammua, kun ammutaan yhdessä tuota wraithlordia.' Sitten lopulta kukaan ei kuitenkaan ammu sitä 'lordia, kun kaveriin ei uskalla luottaaAnlaShok kirjoitti:Toinen oli 1500 vs 1500 vs 1500, joka oli erittäin hauskaaMuutaman house rulen kun sopi (eli closariin, missä ei ole omia, saa ampua) ja vähän mietti deployment zoneja, niin hyvin toimi. Mielenkiintoista taktikointia joukkojen jakamisesta ja vastustajan valinnasta. Suosittelen
Hauskoja pelejä ehdottomasti. Suosittelen minäkin.
Isompia pelejä? Toki! 2vs2:t ovat suurta hupia. Normaaleja kaksinpelejä ei tule pelattua juuri muuten kuin turnauksissa. Tuollaisessa 2x2000p. vs. 2x2000p. pelissä ei edes mene hirvittävän kauan. Ruokataukojen ja yleisen hanutuksen määrästä riippuen n. 8 tuntia kun varaa, niin ehtii hyvin.
Täysin oma lukunsa ovat sitten ns. Mega-pelit, jotka pelataan jokaisella kaapista löytyvällä figulla ja niin monella kalliilla special characterilla, kuin mahdollista. Kuvamateriaalia edellisestä 15000p. vs 15000p. pelistä löytyy täältä: http://personal.inet.fi/yhdistys/lrp/mp2003.html Katsokaa erityisesti video. Ja minun armeijani ovat muuten ne laatikossa majailleet kääpiöt ja haltiat.
Isoihin peleihin kannattaa varata tarpeeksi aikaa. Tuollaisen 30000p. pelin pelaa vielä vuorokaudessa, mutta 40K:n 2nd editionin vastaavan kokoiseen peliin menikin jo sitten kolmatta vuorokautta... (Kuvamateriaalia: http://personal.inet.fi/yhdistys/lrp/uv2002.html ) Myös tilaa kannattaa varata. Liian pienellä pöydällä ei jää tilaa manöövereille, kuten noista Fantasyn kuvista voi nähdä.
Täysin oma lukunsa ovat sitten ns. Mega-pelit, jotka pelataan jokaisella kaapista löytyvällä figulla ja niin monella kalliilla special characterilla, kuin mahdollista. Kuvamateriaalia edellisestä 15000p. vs 15000p. pelistä löytyy täältä: http://personal.inet.fi/yhdistys/lrp/mp2003.html Katsokaa erityisesti video. Ja minun armeijani ovat muuten ne laatikossa majailleet kääpiöt ja haltiat.
Isoihin peleihin kannattaa varata tarpeeksi aikaa. Tuollaisen 30000p. pelin pelaa vielä vuorokaudessa, mutta 40K:n 2nd editionin vastaavan kokoiseen peliin menikin jo sitten kolmatta vuorokautta... (Kuvamateriaalia: http://personal.inet.fi/yhdistys/lrp/uv2002.html ) Myös tilaa kannattaa varata. Liian pienellä pöydällä ei jää tilaa manöövereille, kuten noista Fantasyn kuvista voi nähdä.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
1 vs 1 pelit ovat kyllä olleet minullakin turnauksia luukuun ottamatta harvassa.
Yleensä tulee paelattua 2 vs 2 pelejä, esim. 2x 1000 vs 2x 1000 pisteen pelissä ei mene sen kauempaa kuin normaalissa 2000 vs 2000 pisteen pelissä.
Omalla peliporukalla olemme ehtineet pelaamaan yleensä yhdessä illassa 2-3 2x2000 vs 2x2000 pisteen peliä sekä yhden 10 000 vs 10 000 pisteen pelin.
Pelit ovat kyllä oleet huomattavasti hauskempia kuin normaalit 1vs 1 mätöt.
*edit* parit kuva linkit.
http://www.pbase.com/kharon/luviahammer2002
http://www.pbase.com/kharon/christmascrusade
http://www.pbase.com/sotaneuvosto
Yleensä tulee paelattua 2 vs 2 pelejä, esim. 2x 1000 vs 2x 1000 pisteen pelissä ei mene sen kauempaa kuin normaalissa 2000 vs 2000 pisteen pelissä.
Omalla peliporukalla olemme ehtineet pelaamaan yleensä yhdessä illassa 2-3 2x2000 vs 2x2000 pisteen peliä sekä yhden 10 000 vs 10 000 pisteen pelin.
Pelit ovat kyllä oleet huomattavasti hauskempia kuin normaalit 1vs 1 mätöt.
*edit* parit kuva linkit.
http://www.pbase.com/kharon/luviahammer2002
http://www.pbase.com/kharon/christmascrusade
http://www.pbase.com/sotaneuvosto
Viimeksi muokannut Zarathustrian, Su 13.06.2004 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.