"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figu(muka)taikauskoa

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ninnu
Viesti:

Figu(muka)taikauskoa

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

NiTessine kirjoitti:Traditionaalisestihan nopat pitäisi valella ennen peliä Mountain Dew'lla, halvalla oluella, ja vahvalla kahvilla, symboloiden pelaajien elämän (or lack thereof) kolmea vaihetta.

Veriuhrit ovat optionaalisia, tosin etenkin liskomiehillä pelaavalle olisi sopivaa uhrata hävinnyt vastustaja, jadetikarilla pyramidin huipulla. Leipäveitsi ja talon katto käyvät hyvin, kunhan tarkoitus on sama. :twisted:

Lisäksi, maalaajan oman veren lisääminen maaleihin lisää niiden mystistä voimaa. Todistettu on. 8)
Noi on hyviä! :lol: Lisää! Lisää! :-D

Joo, eli onko kenelläkään muita villejä stooreja figuuhreita tai omakohtaisia kokemuksia taikauskosta figujen kanssa.

Mulla ainakin on omat nopat mukana. En nyt niille varsinasesti uhraa (en ainakaan tunnusta). Ja ja mun W6N pensseleistä ajattelen vain kauniita ajatuksia ja sellaisia koossa pitäviä ajatuksia ettei ne rupeis harottaan.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
NiTessine

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

No, sitten on tietenkin nämä klassiset roolipelaajien noppauskomukset, kuten että vain noppien omistaja saa koskea noppiin, koska muuten niistä lähtee kaikki onni. Sitten on näitä kaikkia jänniä rituaaleja, joilla saadaan nopat näyttämään korkeita lukuja, kuten säilyttäminen korkein luku ylöspäin, etc.

Ja se mitä tapahtuu nopille, jotka näyttävät jatkuvasti alhaisia... Joku oli pelannut niillä golfia... Ja yksi stoori, jota kuulee aika paljon, on että pelaajat pistävät ne pieneen metallikuppiin, kasaavat muut noppansa ympärille katsomaan spektaakkelia, kaatavat tärpättiä tai jotain muuta helposti syttyvää nestettä kuppiin, ja... no, loput varmaan arvaattekin.

Itse annan muiden pelaajien käyttää noppiani vapaasti, lukuunottamatta yhtä settiä, joka on pelkästään omaan käyttööni. Ja kuskaan niitä koko ajan pussissa mukana. Sitä ei koskaan tiedä, milloin niitä tarvitaan... :D
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
Ninnu
Viesti:

*repeilee kybällä* :lol:

Sä oot hyvä! :-D
Jag känner en bot
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

http://www.misfirecomics.com/index.php?comicid=18

Tuossa on aivan selvä mun psyykkaus...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Aiika pahaa... siis, nyt ymmärrän mitä tapahtui keskiviikkona: Chronophaguen huono noppasäkä viime matsissa oli valunnut noppiini. :?

Nojoo, ei sitä kannata syytellä, itse minä kämmäsin sen matsin. :roll:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

No jaa... Mä uskon ainakin et kun painotat nopan kunnolla niin saat aina sen numeron minkä haluat 8) . Toimii aina!
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
oldschooler

Viesti Kirjoittaja oldschooler »

Aktiivisempina RPG aikoina mulla oli tapana "ladata" noppia lasitehtaan raunioilta löytämäni "vihreän lasi kristallin päällä", olin jo silloin skeptikko, mutta ajattelin ettei se kait pahaakaan tee...
:wink:
Lisäksi pelatessamme, kun olin saanut jostain nopasta hyvän luvun, piti se ottaa "jäähylle" ja käyttää muuta noppaa, sillä siitä ekasta nopastahan oli hyvät luvut "käytetty" jo...
Golden Oldie

koti.mbnet.fi/petekari/oldschool.htm
"Rogue Trader,
it's not a game, it's attitude"
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Nopista puheenollen... Olen huomannut että jokaisella nopalla on taipumusta jäädä tietty puoli ylöspäin. Tämä ei johdu siitä että olisin hionut noppiani vaan siitä että muovissa josta nopat puristetaan on tietenkin epätasaisuuksia, ja eivät noppien muodotkaan ole ihan geometrisen tarkkoja.

Eli ovela pelaaja ostaisi ison kasan noppia ja etsisi niistä ne jotka tapaavat enimmäkseen pyörähdellä kutoselle taikka vitoselle ja käyttäisi näitä sitten pelissä. Huono puoli tässä on että ld testien heitto voisi mennä päin prinkkalaa!!!
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti:Eli ovela pelaaja ostaisi ison kasan noppia ja etsisi niistä ne jotka tapaavat enimmäkseen pyörähdellä kutoselle taikka vitoselle ja käyttäisi näitä sitten pelissä. Huono puoli tässä on että ld testien heitto voisi mennä päin prinkkalaa!!!
No ovela pelaaja omaisi kaksi settiä noppia joista toista ld chekkiin ja toista muihin heittoihin. :-)
Jag känner en bot
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Kaverilla on ld ja ampumisnopat erikseen. Sen kahesta nopasta tulee aina uskomattoman pieniä lukuja. Ne toiset pyörähtää taas lähes aina nelosta suuremmaks. En tiiä mitä se niillä tekee, mutta kaunista se ei voi olla.

Ite oon huomannu että GW:n valkosilla nopilla isojen lukujen heittäminen vaatii sopivan alustan ja sopivan käden heilautuksen. Kova alusta ei ole missään nimessä hyvä, koska sillon ne pomppii liikaa. Sellanen puolipehmeä on aika hyvä. Sillon saadaan ranneliike mukaan täydellä efektillä.

Turnauksissa tohon nopan heittoon pitää panostaa. Koitan olla heittämättä peräkkäin samoilla nopilla. Niistä lähtee voimaa, jonka pitää antaa palautua.

Maalatuille ukoille tulee yleensä heitettyä parempia tuloksia ku maalaamattomille.
Ghe'dahlg

bonesripper kirjoitti:Maalatuille ukoille tulee yleensä heitettyä parempia tuloksia ku maalaamattomille.
No eipä ihme että mä heitän niin usein huonoja heittoja, jos tämä on sellainen että huonosti maalatut kuuluvat kategoriaan huonot heitot...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Jos hemmolla on Mark of Khorne niin heitän punaisia noppia.
Taion mustilla ja dispellaan valkoisilla.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

miul on sellanen violetti gem noppa jolle aina avatarin savea heitettäessä pitää sanoa seivaa, jotta se toimii, seurauksena tapahtuu aina sellasia tapahtumia kuten conissa pelatessamme carnagea (minä, asmodeus, nightwun ja bronze warrior mies), että avataria ammutaan bronze warrior armeijan koko tulivoimalla ja seurauksena ei ole muuta kuin pieniä naarmuja.

tälläiset taikausko jutut on kyl enemmän rpg alaa, niissä on meininki just tollanen et haalitaan muutama noppa ympärille, puolustetaan niitä kärttyisästi, pidätään 1 puoli ylöspäin ja yllättävä huti sarjan päätteeksi lingotaan noppia ympäri huonetta muiden kanssa pelaajien harmiksi.
Ninnu
Viesti:

jamopower kirjoitti:tälläiset taikausko jutut on kyl enemmän rpg alaa, niissä on meininki just tollanen et haalitaan muutama noppa ympärille, puolustetaan niitä kärttyisästi, pidätään 1 puoli ylöspäin ja yllättävä huti sarjan päätteeksi lingotaan noppia ympäri huonetta muiden kanssa pelaajien harmiksi.
Joo. Enemmän tapaa rpg puolella tätä.

Mut mikä on maalauksen vaikutus noppetulokseen? :-P Jos hyvin maaaltut napit heittää hvyin niin varokaas vaan pojaat! ;-) Toisaalta kuulin myös että dipatut napit ei feilaa armorsaveja niin usein kun niillä on vähän "extra-armoria" päällä jokaisella. :-D
Jag känner en bot
Ghe'dahlg

Ninnu kirjoitti:
jamopower kirjoitti:tälläiset taikausko jutut on kyl enemmän rpg alaa, niissä on meininki just tollanen et haalitaan muutama noppa ympärille, puolustetaan niitä kärttyisästi, pidätään 1 puoli ylöspäin ja yllättävä huti sarjan päätteeksi lingotaan noppia ympäri huonetta muiden kanssa pelaajien harmiksi.
Joo. Enemmän tapaa rpg puolella tätä.

Mut mikä on maalauksen vaikutus noppetulokseen? :-P Jos hyvin maaaltut napit heittää hvyin niin varokaas vaan pojaat! ;-) Toisaalta kuulin myös että dipatut napit ei feilaa armorsaveja niin usein kun niillä on vähän "extra-armoria" päällä jokaisella. :-D
Et sä mua voita vaikka sun figut olis kuinka hyvin maalattu :wink: vaikka tuli otettua turpiin viime Conissa :roll: :cry: :x :( :evil:
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

bonesripper kirjoitti:Ite oon huomannu että GW:n valkosilla nopilla isojen lukujen heittäminen vaatii sopivan alustan ja sopivan käden heilautuksen. Kova alusta ei ole missään nimessä hyvä, koska sillon ne pomppii liikaa. Sellanen puolipehmeä on aika hyvä. Sillon saadaan ranneliike mukaan täydellä efektillä.
Täydellisen puolipehmeän alustan luo pelipöytä, joka päällystetty GW:n battlematolla. Lisäksi GW voisi kehittää sellaisen koneen, joka laitetaan ranteeseen, ja kun heitetään GW:n noppia GW:n kädenheilautuskoneella GW:n battlematolle niin tulee aina niitä lukuja mitä pelaaja vain tahtoo... :P

(Tämä toimii siis vain 100% GW kamalla, osta omasi jo tänään!) :D
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Ari kirjoitti:Jos hemmolla on Mark of Khorne niin heitän punaisia noppia.
Taion mustilla ja dispellaan valkoisilla.
Meilläpäin; kun Tomi ja minä pelaamme sen vakituiseksi tulleen Eldar vs. World Eaters-pelin (alle 1000 ptsisen), niin kun heitetään kaikki aloitusheitot/puolenvalintaheitot/mitkälie, niin Tomi heittää punaisilla (WE) ja minä mustilla (Ulthwé-lookalike)... useimmiten homma menee tasaiseksi, mutta ei niin usein että alkaisin uskoa Nopan Voimaan... :roll:

Mutta silti! :wink:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

Armageddon kirjoitti: (Tämä toimii siis vain 100% GW kamalla, osta omasi jo tänään!) :D

Lähimmästä GW kaupastasi! Jos ei ole GW kauppaa lähistöllä, niin tilaa GW tarvikkeesi GW:n laadukkaasta nettikaupasta!
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Ninnu
Viesti:

Warped Creme kirjoitti:
Armageddon kirjoitti: (Tämä toimii siis vain 100% GW kamalla, osta omasi jo tänään!) :D

Lähimmästä GW kaupastasi! Jos ei ole GW kauppaa lähistöllä, niin tilaa GW tarvikkeesi GW:n laadukkaasta nettikaupasta!
LMAO!!! :lol:

GeeWee on juu onnistuneesti brandannut tuotteensa. Ihania pikkuset maalarit jotka on sitä mieltä että GW:n figuja ei voi maalata muilla kuin GW:n maaleilla. Söpöö... :-)
Jag känner en bot
Aspecti

Viesti Kirjoittaja Aspecti »

Juu mulla on tämmönen tapa noppien suhteen: pöydällä lojuu usein jotain 40-50 noppaa, jos pitää heittää iso luku, etin sieltä nopan(t) mistä on tullut ykkönen. Jos pitää heittää pieniä lukuja niin sitten etin sellasia mistä on viimeks tullu kutonen 8)
Kavereideni harmiksi tämä toimii yllättävän usein :P
Viime pelissä ratkaisevalla vuorolla koko world eaters armeijani rynni vuoron alussa vähintään 5" eteenpäin, useimmat 6". Eli pääsivät siis vuoron aikana nuo footsloggerit ~17"-18" eteenpäin kun vielä pääsivät assaulttaamaankin :twisted:
Salute the great Primarch
Salute the Emperor
Onward to victory!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”