Bretonnia vs. high elfit
Bretonnia vs. high elfit
Itelläni on 3 pegasus knightia, liudat ritareita, montakymmentä jousimiestä ja 32 men-at-armsia, ja tietty pari sankaria ja damselia. En kuitenkaan onnistu pieksämään high elfejä, niillä aina löytyy jokin taika tai kovasti varusteltu rykmentti/sankari, joka pilaa voitonmahdollisuudet.. Onko ideoita, millä voisi voittaa high elfit idioottivarmasti?
-
Scar Veteran
Valitan. Idioottivarmoja ratkaisuja ei tähän peliin löydy. Yleisesti haltiapelaajat tiedostavat pelin kikat vähän paremmin kiitos haurautensa, joka pakottaa pelaamaan niiden mukaan.
Sinun pitää vain pyrkiä jyräämään haltiaratsuväki ritarijyrällä ja varoa niiden flankkeja, jonne haltiat pyrkivät mahdollisuuksien mukaan. Sinun pitää vain ratkaista kivi-paperi-sakset tapainen tilanne, että saat tehtyä chargen tai sitten sinun pitää kestää se charge. Tosin sinullahan on peitsimuodostelmassa rankit ja joku kantaa armeijan sotalippua, joten saat vielä re-rollata break testit. Chargen saadessa bretit pieksevät haltiat mennen tullen kiitos erikoissääntöjensä.
Sinun pitää vain pyrkiä jyräämään haltiaratsuväki ritarijyrällä ja varoa niiden flankkeja, jonne haltiat pyrkivät mahdollisuuksien mukaan. Sinun pitää vain ratkaista kivi-paperi-sakset tapainen tilanne, että saat tehtyä chargen tai sitten sinun pitää kestää se charge. Tosin sinullahan on peitsimuodostelmassa rankit ja joku kantaa armeijan sotalippua, joten saat vielä re-rollata break testit. Chargen saadessa bretit pieksevät haltiat mennen tullen kiitos erikoissääntöjensä.
En tiedä kuinka taikuuspainotteisia armeijat ovat, mutta vaikkapa Howler Windin (uusitusta Life listasta) käyttö ritareiden tukena estää kaikki mahdolliset Helffien charge yritelmät ja pääset itse rauhassa (bolttistulessa) rynnäköimään vastustajan. Skirmaavat bowmanit voivat puolestaan suojata kehollaan ritareita bolttereilta ainakin yhden vuoron.
Charge on bretonniankin elinehto. Kannattaa myös muistaa, ettei liikaa tuijota taikuuteen tai esineisiin, trooppien määrä on kuitenkin usein se mikä taistelut ratkaisee, eivät esineet.
Charge on bretonniankin elinehto. Kannattaa myös muistaa, ettei liikaa tuijota taikuuteen tai esineisiin, trooppien määrä on kuitenkin usein se mikä taistelut ratkaisee, eivät esineet.
Kiitti, kiitti.. Se taitaa olla yksi minun kompastuskivistä se sankarien ylenmääräinen boostaaminen, ehkä pitäisi rajoittaa. Ja toinen ongelmani on se, että rynnäköin ritareilla aina väärään paikkaan ja ne kuolevat tai niiden ohi vyöryy helf ritareita tappaamaan pikku-ukkoja.. Ja tarvii aika paljon säkää pieksääkseen helfit taikavuorolla. Ne kun saavat niin paljon niitä boonuksia.
Joten.. jyrään massalla ja toivon parasta?
Joten.. jyrään massalla ja toivon parasta?
-
Stenvall
Mitenhän Herra Scar Veteran kuvittelee saavansa 1+ armour saven omaavia ritareita bretonnialaisille. Keisarikunnan ritarit 1+ armourin omaavat.Scar Veteran kirjoitti:Noh. Laita lisää jotain 1+ armori knittei. Niitten pitäis jyrätä aika hyvin jotain spearmenejä.
Totisesti, totisesti. Paljon joukkoja mieluummin kuin taikaesineitä ja liian kalliita sankareita. Bretonnialaisten ritareiden paha puoli peitsimuodostelmassa on isot flankit. Täysrivinen jalkaväki murtaa helposti flankilla ritarit. Eli jotakin suojaamaan flankkeja.
-
Scar-Veteran
Bretonnian jalkaväen kuolemisella ei ole mitään merkitystä. Muistaakseni 155 pistettä maksoi täysin varusteltu 25 miehen landepaukku horde, joka saa kolme rankkia, lipun ja ylivoiman sekä käyttää ritarien leadua. Näistä ei saa edes lippua kaapattua, joten ne voi heittää surutta vihollisen eteen uhrattavaksi ja kääntämään vihollisen rintamalinjaa.
Itse ottaisin noita maalaistolloja vähintään 100 armeijaan. Se on kuitenkin vaivaiset neljä uniittia, jos mukaan ei ota archereita. Kaksti tai kolme uniittia olisi varmaan optimi. Jousimiehiä toiset kaksi tai kolme yksikköä.
Itse ottaisin noita maalaistolloja vähintään 100 armeijaan. Se on kuitenkin vaivaiset neljä uniittia, jos mukaan ei ota archereita. Kaksti tai kolme uniittia olisi varmaan optimi. Jousimiehiä toiset kaksi tai kolme yksikköä.
-
Lunatic^
Riippuu taas illä pisteillä pelataan mutta tosin, brettien on pakko ottaa BsB ja päälle vielä jokin hero/lordi niin tuo 155 pts alkaa kuullostaa isolta jos 1000 peliin tähdätään. Tuo 100 landepatuskaa maksaisi 620 pts. jos tekisi sinun kaaviosi mukaan. Tähän BsB eikä mitään muuta heroa ja joku ritarijyrä realmeja (?) niin pitäisi mahtua 1000 olisi ainekin massaa.
Mitä vastustajallasi on sitten voisi antaa tarkempia vinnkejä... Itse olen samassa tilanteessa kaverini helffit pieksevät omat brettini. Kannattaisi ottaa toisella maagilla the lore of heaven ja toivoa että saa comet of casandoran ja jomman kumman salaman(en muista nimiä) komeetta tuhoaisi helposti boltterit ja salamat myös. siltä varalta että vihollisen kenkku haastaa kaksin taisteluun pittä olla ehdottomasti great weapon ja miellellään myö armour of aguilf sillä helffi pelaajat laittavat usein +1 armour saven ja haarniskat läpäisevän miekan
voisit käytää kyläläis(=M@A) screeninä...2 riviä syvä ja niin leveä jotta se peittäisi ritareitasi tai niin että ne just ja just mahtuvat läpi kapeimassa kohtaa kartaa...ja sit kun olet tarpeeksi lähellä reeformaat yksikön (jos se on jäljellä) että ritarisi pääsevät molemmilta sivuilta...tää jos missilet kiusaa
ja jos sivustat ovat uhatut niin...Aseta itse yksiköt (ei yksinäiset ritarit) peitsi muodostelmaan:
..........
.....R...
...R..R.
m.......m
ritarit kärkeen ja kyläläis yksiköt viimeisinä...jolloi taaemaiset voivat hyökätä niiten päälle jotka pyrkivät sivustaan ja ritarisi kärsivät vain yhden vuoron tullesaan hyökätyksi...
itse en ole kokeilut mutta näytää hyvältä paperilla (ruudulla)
ja jos sivustat ovat uhatut niin...Aseta itse yksiköt (ei yksinäiset ritarit) peitsi muodostelmaan:
..........
.....R...
...R..R.
m.......m
ritarit kärkeen ja kyläläis yksiköt viimeisinä...jolloi taaemaiset voivat hyökätä niiten päälle jotka pyrkivät sivustaan ja ritarisi kärsivät vain yhden vuoron tullesaan hyökätyksi...
itse en ole kokeilut mutta näytää hyvältä paperilla (ruudulla)
Thanquol: Agilulfin kanssa ei saa olla great weaponia, koska haarniskaan kuuluu kilpi, jota on pakko kayttää. Mitä tulee armorin läpäisevään miekkaan, niin sitä varten minulla ainakin on lähes aina Grail shield, joka antaa 4+ ward saven. Jos haluaisi antaa maagillensa Heavenssin niin Bretti pelaajan on otettava lordi tason maagi, jolloin kannattaa muutenkin panostaa magiaan.
HLLT: Eikös boltterit saa ampua tuon screenin yli, koska ritarit näkyvät sen takaa, joten ei toimi.
Itse en ole vielä kertaakaan hävinnyt Helffeille, lähinnä sen takia, että kaverini ei tykkää panostaa hirveästi magiaan ja muutenkin pitää reilusta tappelusta battle bannerin kanssa. Olen kuitenkin huomannut, että trebuchetit ovat rautaa. Viimeksi toissapäivänä pelasimme 3000 pisteen peliä ja tietenkin minulla oli niitä kolme kpl. Kaverin 10 dragon prnicess + BSB + commander yksikkö otti mukavasti heviä kun sattui kaksi lättyä yksikköön -> 6 prissiä ja BSB dead. Muutenkin aivan mahtavia laitteita joita pitäisi aina olla maksimi, ellei pelaa undeadeja vastaan, jolloin kannattaa yksi rare slotti antaa Graileille. Ja kannattaa saada uudet loret käyttöön, mikäli ei vielä ole. Toinen asia, mikä auttaa kovasti on uuden Q&A:n säätämä MR -sääntö. Sitten vain holy icon kenraalin ja BSB:n kanssa isoon ykksikköön niin jo yksi neljäs- tai kolmasosa armeijasta on suojattu magialta. Sitten ottaa kaksi ratsastavaa damselia kumpanenkin kahdella scrollilla ja sijoittaa ne kahteen muuhun ritariyksikköön niin niilläkin on MR. Ja yleensäkin forked lightning kannattaa päästää läpi jos on tähdätty ritareihin, koska ei se D6 S4 hittiä saa paljon mitään aikaan, Urasnos on sitten eri asia.
HLLT: Eikös boltterit saa ampua tuon screenin yli, koska ritarit näkyvät sen takaa, joten ei toimi.
Itse en ole vielä kertaakaan hävinnyt Helffeille, lähinnä sen takia, että kaverini ei tykkää panostaa hirveästi magiaan ja muutenkin pitää reilusta tappelusta battle bannerin kanssa. Olen kuitenkin huomannut, että trebuchetit ovat rautaa. Viimeksi toissapäivänä pelasimme 3000 pisteen peliä ja tietenkin minulla oli niitä kolme kpl. Kaverin 10 dragon prnicess + BSB + commander yksikkö otti mukavasti heviä kun sattui kaksi lättyä yksikköön -> 6 prissiä ja BSB dead. Muutenkin aivan mahtavia laitteita joita pitäisi aina olla maksimi, ellei pelaa undeadeja vastaan, jolloin kannattaa yksi rare slotti antaa Graileille. Ja kannattaa saada uudet loret käyttöön, mikäli ei vielä ole. Toinen asia, mikä auttaa kovasti on uuden Q&A:n säätämä MR -sääntö. Sitten vain holy icon kenraalin ja BSB:n kanssa isoon ykksikköön niin jo yksi neljäs- tai kolmasosa armeijasta on suojattu magialta. Sitten ottaa kaksi ratsastavaa damselia kumpanenkin kahdella scrollilla ja sijoittaa ne kahteen muuhun ritariyksikköön niin niilläkin on MR. Ja yleensäkin forked lightning kannattaa päästää läpi jos on tähdätty ritareihin, koska ei se D6 S4 hittiä saa paljon mitään aikaan, Urasnos on sitten eri asia.