"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1st & 2nd Age "sääntökirja"

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Minä voisin osallistua tuomariksi jos on tilaa. Kynällä en paljoa koskaan jaksa piirustella.
Lalalaa
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Tjaah, piirtäjiä ei ole montaa.
Ketäs on tuomareina?
Laittakaas joku listaa..

Eli en tiedä onko tuomareita jo tarpeeksi, mutta mukana olet jos tuomaristossa on vajetta :).
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

Minä minä minä minä ja minä olen tuomarina muita en tiedä? Oberon?
"Brush-licking makes you a better painter"
Averren

Niin, Oberon on ainakin. Olikos Faceless?
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Faceless

Viesti Kirjoittaja Faceless »

Tuomareita: Minä, jago, Valtsu, Oberon

Piirtäjiä: Averren, Kellokoneisto, Spinal

Sanokaa jos joku puuttuu.
Viimeksi muokannut Faceless, Ma 05.07.2004 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Averren

Oberon tuomarina. Eikös joitain muutakin ole piirtämään osallistumassa?
Muuten Faceless, muistan sinua lähiaikoina parilla kuvalla ;).

Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Joopa joo.. Äijä rusti jonkun puhelinnumeron Maedhrosin taakse, kun se oli tuossa pöydällä... Eipä haittaa kai menoa :D
Meno on muutenkin niin hidasta :D Onko kukaan saanut vielä mitään ihan valmiiksi? Entä oliko meidänkin tarkotus piirtää jollain wakin concept artilla... En ole koskaan ajaellutkaan piirtäväni moisella, eihän siinä edes näy kunnola ääriviivat... Mulla on lähinnä ihan vastakkainen tyyli piirtää, eli ääriviivat on todella voimakkaat...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Averren

Itse käytän ohuita ja tummia ja kaikkea siltä väliltä. Piirrän omani ihan lyijykynä työnä.

Saan kohta valmiiksi Finrod kuvan, sitten tulee Húrin ja Huor. Faija lupasi lyödä nenän niskaan jos kuva menee neljävuotiaitten jaffakilpailuun ;).

Averren

Noniin, laitan Finarfinia pian.

Jhep

Viesti Kirjoittaja Jhep »

Ohoh, tää topiccihan on tippunut alas.... Olen saanut silmarillionin, joten pitää alkaa lukemaan urakalla..... Jos olisi mitenkään mahdollista (ihan huvin vuoksi) joku voisi tehdä Manwësta, Ulmosta ja Tulkasista ;)
Putte

Viesti Kirjoittaja Putte »

Minä olen kanssa piirtämässä! Ulmo, nargothrondilaisia sotureita, Gwindor, Tuor ja Voronwe ja Fingolfin ja Morgoth on valmiina, Ulmon lähetin jo Oberonille.
Averren

Aivan, onneksi piirrät. Nythän meitä on kolme ;).

Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

KOLME????? eikö minua huolita mukaan? :( ja kun Glaurung on jo melkein valmis..
(huomaa Facelessin viesti)
Shall I burn you?
Averren

Spinal kirjoitti:KOLME????? eikö minua huolita mukaan? :( ja kun Glaurung on jo melkein valmis..
(huomaa Facelessin viesti)
Oh, anteeksi :)!

Ymmärtänet, että en voi muistaa kaikkia piirtäjiä ulkoa ;).

Muuten, osallistujia on sen verran vähän, että kaikki työt varmaan pääsevät mukaan.

Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Averren kirjoitti:Ymmärtänet, että en voi muistaa kaikkia piirtäjiä ulkoa ;).
nii, onhan meitä piirrustelijoita jo NELJÄ :D. koitan ymmärtää.
Averren

Nyt kaikki testaamaan skenaarioita! Itse aloitin jo, ja tilanteen voitte käydä lukemassa taisteluraportit alueelta, joka on itseasiassa suositeltavaa ;).

Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Terve taasen. Taitaa olla noin 5 viikkoa edellisestä kerrasta. Ei vain ole koneelle juuri päässyt.

Vai kuvitusta puuhaillaan? Ihan hyvä, kunhan sääntöjen tekeminen ei vain jää sen varjoon. Itse yritän lähiaikoina kehitellä sääntöjä, kunhan "kesän" aiheuttamalta laiskuudeltani joudan. Ja tuleehan niitä piirrustuksia katseltua heti piakkoin (toivon mukaan).
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Ylös yrittää. LotR foorumilla sivulle kaksi joutuminen on sama kuin valua Yleisissä keskusteluissa sivulle 49. Mutta nyt noustaan.

Tässä hiukan hahmottelin noita vaunumiehiä, jotka kovasti kiinnostavat. Tolkien ei pahemmin näitä ole kuvaillut, joten aika suuret vapaudet on kaikkeen jätetty. Kuitenkin ajattelin seuraavan kaltaista viritelmää näille:

Vaunumiehet ovat pahoja ihmisiä (yksinkertainen asia), kutakuinkin Haradin tasoa. Heidän täytyy matkustaa sotavaunuissa tai hevosilla ratsastaen. Hevosmiehiä saisi olla kaksi/kolme per vaunu (vaunumiehiähän nämä ovat, eivätkä Rohanilaisten kaltaisia hevossankareita.

Vaunut kulkisivat 6"-10" ja aiheuttaisivat Mumakilin tavoin trampede iskuja, tosin pienemmällä strenalla ja vähemmissä määrin (vaunujen lukumäärä astuu esiin). Tosin pysähtyisikö vaunu eloonjääneeseen, vai siirtäisikö sitä vain tuuman poispäin vaunusta ja sen tieltä ja jatkaisi matkaa.

Ampuminen vaunuja vastaan menisi suurin piirtein näin: 1-2 hevoset (joita on yksi/kaksi), 3-4 vaunun runko (ignoraa kaikki nuolet), 5-6 miehistö (kaksi normaalisti, mutta vain yksi heeros per vaunu).

Closiksessa toimittaisiin kuten taisteltaisiin ratsumiehiä vastaan. Myös vaunun runko ottaisi damaa. S6 iskut tuhoavat vaunut suoraan. Miehistön jäsenet saavat taistella vaunusta, mutteivat voi poistua siitä.

Kiva lisä olisi myös tämä: Vastustajan sankari voisi heroic moven valitessaan ja vaunun molemmat miehistön jäsenet tapettuaan hypätä kärryihin ja rynnätä vihollisen kimppuun sääntöjen puitteissa.

Lisää ideoita riittää, mutta kirjoitan ne vasta myöhemmin tänään, jotta jaksaisin 'Conissakin pyöriä hetken.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Niin tai että 1-3 hevoseen ja 4-6 tyyppeihin, ja niistä tyyppeihin menevistä heitettäisiin In the way heitto. Eli kolme elf bowmania ampuu vaunuja. Kaikki osuvat, tämän jälkeen heitetään testi osuvatko ne nuolet hevosiin vai ohjaajiin. Yksi osuu hevoseen ja loput kuskeihin. Niistä kahdesta jotka osuivat kuskeihin heitetään in the way heitto: toisesta tulee alle neljä ja toisesta yli. Yli nelosen saanut voi woundata. Mielestäni tuo oli ihan hyvä.
Sitten entä jos hevonen kuolee siinä edellä? Sehän jää roikkumaan niistä köysistä (en nyt muista mitä ne ovat) eikä vaunu normaalisti voisi jatkaa matkaansa. Tuollekin pitää katsoa jotain sääntöä.
Lalalaa
Averren

Huomenta, heräsin 10 min sitten :)!

Ihan hyvä idea, Maedhros.

Vaunumiehet olkoon stateiltaan ihan norm. LotR 10-asteikolla, eli olkoon vertailtavissa vaikka Tirithien statteihin.
Mutta milläs ajalla nämä vaunumiehet virallisesti tulivat?
Itse muistelisin toisen ajan loppua, vai peräti kolmannen alkua.

Emme ole vielä vihan sodassakaan, joten miksi teemme ne vielä? Älkää käsittäkö väärin, idea kiinnostaa yhtä erittäin paljon, mutta samalla tulee liuta uusia statteja, kuten esim. Anárion, (uusi) Isildur, (uusi) Elendil, (uusi) Gil-galad (enemmän fatea), Gwaith-i-Mírdain yms.

Maedhros, suunnitteletko sinä perus säännöt vaunumiehille, jos minä teen heidän kuninkaansa? Recycletetään vanhoja nomiä, annetaanko nimeksi Herumor tai Fuinur?
Nämä siis olivat aikanaan Haradin ensimmäiset ja mahtavimmat kuninkaat.

Mutta kyllähän tästä jatkoa repisi!
Sauron vastaan Gwaith-i-Mírdain, Minas Tirith vastaan Vaunumiehet, jolloin Eorl ratsastaa heidän apuunsa!

Great, count me in! Aloitan Herumorista/Fuinurista ja jatkan Gwaith-i-Mírdainiin!
Viimeksi muokannut Averren, Su 25.07.2004 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”