Ongelma keltaisen maalin kanssa
- Cannonball
Ongelma keltaisen maalin kanssa
Elikkä lyhyesti: kun maalaan keltaisella maalilla figuja, pohjamaalaus, oli sitten valkoinen tai musta, näkyy maalista läpi. Sama juttu pohjamaalaamattomissa figuissa. Maalin paksunnus ei auta, ja kerroksia tarvitsee maalata ainakin kolme, jottei läpi näkyisi. Onko kelllään muulla tullut sama ongelma vastaan, ja jos on, onko keino löytynyt?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
- I.C. Wiener
- Viesti:
- I.C. Wiener
- Viesti:
- I.C. Wiener
- Viesti:
-
baretul
Tuota joo vallejon keltanen on vähän parempi ei paljoa. Suosittelen model colorin keltasta. Sitä vallejoa kannattaa kerran pari pamauttaa pohjaedellä pöytään, lattiaan, seinään tai johonki niin että sellanen jämähtäny pigmentti mössö lähtee liikkeelle sieltä pohjasta. Sen jälkeen kannattaa ravistella joku 5-10 sec vaikkapa pitäis olla ihan hyvää.
- Cannonball
Kiitos kaikille neuvoista *menee ostamaan vallejoa*
ja UrbanJuzbor, ei se kolme kerrosta niin vaikeaa olisis, mutta kun figussa on muutama yksityiskohta, jotka paksu maalikerros peittäisi pahasti ja muuttausu muodottamaksi. Eli vallejoa kehiin!
ja UrbanJuzbor, ei se kolme kerrosta niin vaikeaa olisis, mutta kun figussa on muutama yksityiskohta, jotka paksu maalikerros peittäisi pahasti ja muuttausu muodottamaksi. Eli vallejoa kehiin!
Väitä vastaan, olen mestari.
Monta ohutta kerrosta peittää paremmin ja siistimmin kuin yksi paksu. Vallejollakin joudut varmaan maalaamaan pari kolme kerrosta että keltainen peittää edes hyvin, mutta vallejon maalit ovat sen verran ohuita että lopputulos ei ainakaan sillä rumennu. Muista antaa edellisten kerrosten kuivua kunnolla ennenkuin maalaat uuden.Cannonball kirjoitti:mutta kun figussa on muutama yksityiskohta, jotka paksu maalikerros peittäisi pahasti ja muuttausu muodottamaksi. Eli vallejoa kehiin!
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vallejon maaleissa kannattaa muistaa katsoa sitä putelia sen tekstinkin osalta, ostin itselleni Dark Greeniä, ja huomasin kotona että pienellä präntätty teksti sanoo että "läpinäkyvää" tai jotain vastaavaa eli sitä joutuu todellakin pistämään monen monta kerrosta. Kyllähän se ihan hyvä maali on ja peittää monen kerroksen jälkeen, mutta olisin mieluusti ottanut 'kokopeittävän'.
niih.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Jep. Olen Tohtori-Syfiliksen kanssa samoilla linjoilla, mutta kannattaa pohjamaalata mustan päälle ehkä mieluummin keltaisen ja valkoisen sekoitus, joka kyllä peittää mustan alta kunhan seassa on tarpeeksi valkoista ja samalla se kuitenkin on lähempänä lopullista keltaista sävyä. Samalla tyylillä kannattaa kokeilla valkoisellekin pohjamaalaukselle. Olen kokeillut itse tätä kikkaa punaisella ja valkoisella maalilla. Tämän kikan nyysin suoraan How to Paint Citadel Miniatures-kirjasta, mikä on hyvä teos, sanoi baretul mitä tahansa. 
Kannattaa ennemmin käyttää sellasiat kellanruskeaa maalia siinä keltaisen alla, miniature paintsin hiekka on hyvä väri, citadelilla on suunnilleen samanvärinen väri, oliskohan bubonic brown. Itse ainakin sain varsin hyvää jälkeä wardanncereihini tuollaisella combinaatiolla.
Myöskin joku bleached bone tms. toimii varmasti hyvin.
Myöskin joku bleached bone tms. toimii varmasti hyvin.
Kesäkuun WD:ssä oli myös vinkki keltaisen maalaukseen, siinä maalaaja oli tehnyt näyttävää keltaista maalaamalla pohjan Bleached Bonella, varjostanut varovasti Chestnut (vai olikohan Brown) inkillä ja antanut lopullisen värin glazettamalla koko alueen kolmeen kertaan Yellow Inkillä. Lopputulos näytti tältä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."