swordsmenejä vai halberdierssejä
swordsmenejä vai halberdierssejä
elikkä kummat on parempii ite en osaa päättää.
Hilparimiehissä on asennetta, siksi käytän niitä. Miekkamiehet ovat hyviä, siksi käytän niitä enemmän. Free companyt ovat parhaita detachmenteja, siksi en käytä muuta. Miekkamiehet vois kyllä tulla detteinä hyvänä kakkosena. Kukaan ei kummiskaan koskaan tosissaan käytä niitä hilpareita niillä halberdiereilla, koska se ei vain ole kannattavaa. Ote moooonesta pelistä:
minä: "Joo, nää muuten käyttää hand weapon + sh..."
kaveri: "Joo, ei tarttee ilmottaa."
minä: "Joo, nää muuten käyttää hand weapon + sh..."
kaveri: "Joo, ei tarttee ilmottaa."
-
Stenvall
Jos tässä puhutaan nyt Keisarikunnan niistä, olisi kannattanut hieman selailla taktiikka-osastoa, jossa muistaakseni vastikään oli juuri sama kysymys. Käytä kumpaa vaan, molemmat toimii, eivät välttämättä tosin yhtä hyvin, tilaanteesta riippuen. Tehokkuutta ei aina kannata ajatella(mielipide), vaan ottaa sellaisia mistä pitää.
-
HtUnliving
- Peliporukkavalvoja
Olen suunitellutt joskus Empire armeijaa (josta luovuin nähtyäni "The Last Samurain"-s******n raukiksia ne kinut >:( ), jossa olisin käyttäny kahta Swordsman-rykmenttiä keskusankkureina, ja joilla olisi ollut yksi Crossbow- ja yksi Hilpari- detachmentti. Jos Pääyksiköllä on armour-save ja rankit ja hiplarit kruunaa kaiken parilla s4 attackilla.
Tajusiko joku minun pointtini?
Tajusiko joku minun pointtini?
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Noh, periaatteessa.
Mutta siltikin mielestäni free companiet toimivat paremmin. Kun se -1 save ei kuitenkaan niin hirmuisesti auta pääasiassa, kun about viidestä atackista ei oikein tuppaa pääsemään mitään läpi ilman satumaista tuuria. Kymmenellä, pisteen halvemmalla atackilla taas tekee jotain.
Jos joku tajusi minun pointtini? 
-
zakug_the_insane
Juu, tajuttiin ja hyvä pointti onkin. Mutta esim. itselläni ei ole tuohon vain mahdollisuutta, koska on middenheim lista (suunnitteilla kylläkin vastaRune kirjoitti:Noh, periaatteessa.Mutta siltikin mielestäni free companiet toimivat paremmin. Kun se -1 save ei kuitenkaan niin hirmuisesti auta pääasiassa, kun about viidestä atackista ei oikein tuppaa pääsemään mitään läpi ilman satumaista tuuria. Kymmenellä, pisteen halvemmalla atackilla taas tekee jotain.
Jos joku tajusi minun pointtini?
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
-
Stenvall
Riippuen siitä mitä on vastassa. Raskasta ratsuväkeä? Ei onnistu. Kaaoksen hyvin panssaroituja sotilaita? Eipä juuri sen paremmin. jne. Onneksi sentään saa viholliselta rankkibonukset pois ja muut flankkaus-edut.Rune kirjoitti:Kymmenellä, pisteen halvemmalla atackilla taas tekee jotain.Jos joku tajusi minun pointtini?
Tässä vaiheessa on aivan pakko sanoa vaikka ei tämä suoranaisesti asiaan liitykkään, että nuo free companiet ovat ehdottomasti huippu yksiköitä 2 attackia ja ld 7!! joka on hyvä kun vertaa esim brettien vastaaviin men-at-arms ld5 eikä extra attackiaNoh, periaatteessa. Mutta siltikin mielestäni free companiet toimivat paremmin. Kun se -1 save ei kuitenkaan niin hirmuisesti auta pääasiassa, kun about viidestä atackista ei oikein tuppaa pääsemään mitään läpi ilman satumaista tuuria. Kymmenellä, pisteen halvemmalla atackilla taas tekee jotain. Jos joku tajusi minun pointtini?
Eivätpä saa kyllä hilparimiehetkään kovin herkästi noita alas.-DeF- kirjoitti:Riippuen siitä mitä on vastassa. Raskasta ratsuväkeä? Ei onnistu. Kaaoksen hyvin panssaroituja sotilaita? Eipä juuri sen paremmin. jne. Onneksi sentään saa viholliselta rankkibonukset pois ja muut flankkaus-edut.Rune kirjoitti:Kymmenellä, pisteen halvemmalla atackilla taas tekee jotain.Jos joku tajusi minun pointtini?
Totta. jos haluaa maksaa 1 pointin per model jotta saa vaihtaa extra attackin +1 strenaan niin mikä ettei, mutta siltikin ääneni kallistuu free companyn puolelle ja kun niitä ostaa kaupasta niitten mukana tulee niin mukava kasa kaikkea kivaa mitä voi sitten lisätä toisiin figuihin. Free companyt vain ovat parempia. Mutta tottakai hilparimiehet ovat ihan harkitsemisen arvoinen detachment vaihtoehto, jos free companyita ei tahdo käyttää tai ei omista vielä figuja.
- minisaarnaaja
Käytän yleensä miekkamiehiä ja joskus keihäsmiehiä isäntäyksikköinä, ja free company on vakiovalinta detachmentiksi. Joskus toki miekkamiehetkin. Eilisessä pelissä örkkejä vastaan päätin antaa hilparimiehille mahdollisuuden, mutta täytyy sanoa että oli taas viimeinen kerta pitkään aikaan kun saman virheen teen. Jopa toughness 4 -tyyppejä vastaan free company pärjää paremmin useamman hyökkäyksensä ansiosta, ja sillä 6+ savella ei tee mitään. Muistakaahan että hilpari vie kaksi kättä, joten kilpeä ei saa sen kanssa käyttää lähitaistelussa toisin kuin keihään kanssa. Yhteenvetona: Miekkamiehet pesevät hilparin kantajat kuusi nolla tilanteessa kuin tilanteessa, eli hilpareita kannattaa käyttää lähinnä mikäli niitä on tullut ostettua, maalattua tai perittyä, ja jos haluaa hävitä tyylillä. Fluffissaanhan GW aina yrittää pönkittää muuten surkeita joukkoja, eli siitä ei kyllä kannata etsiä taktisia neuvoja.
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com