Inquisitorial Storm Troopers - pienet vai isot ryhmät?
Inquisitorial Storm Troopers - pienet vai isot ryhmät?
Suunnittelin tässä Radical DH- listaani, ja siihen ainoa vaihtoehto troopeiksi ovat siis Inquisitorial Storm Trooperit. Niitä saa jopa niinkin pienissä ryhmissä kuin viisi miestä, ja loistavat kaksi erikoisasetta. Suuri kiusaus siis tehdä viiden miehen ryhmiä joissa on täydet kaksi erikoisasetta. Sitten ryhmälle vielä chimera alle, siitä saa paljon lisää tulivoimaa.
Mitäs nyt?! Chimera jossa olisi tilaa kahdelletoista Keisarin palvelijalle, ja sisällä on vain viisi miestä. Millaista tuhlausta! Lisäksi tuo viiden miehen (eli vain viiden woundin) squadi tuhoutuu lähes heti kun se astuu ulos transportistaan.
Eli siis, kannattaako ottaa mieluummin isompia ja kestävämpiä ryhmiä erikoisaseiden kustannuksella, vai pitäytyä pienissä, heikoissa ja chimeran paikkoja tuhlaavissa squadeissa?
Mitäs nyt?! Chimera jossa olisi tilaa kahdelletoista Keisarin palvelijalle, ja sisällä on vain viisi miestä. Millaista tuhlausta! Lisäksi tuo viiden miehen (eli vain viiden woundin) squadi tuhoutuu lähes heti kun se astuu ulos transportistaan.
Eli siis, kannattaako ottaa mieluummin isompia ja kestävämpiä ryhmiä erikoisaseiden kustannuksella, vai pitäytyä pienissä, heikoissa ja chimeran paikkoja tuhlaavissa squadeissa?
Itse suosisin pieniä ryhmiä, antavat sinulle liikkuvuutta ja lisää tulivoimaa. Ja vastapelaaja joutuu jakamaan tulta enemmän, mikä on hyvä juttu. Eikä chimeran paikoista makseta, kuin junassa. 
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
- Druzhina Captain
- Valvoja
Itse käytin 5 ukon ryhmä 2 plasma aseella. Huomasin, että monet sekoittavat niitä IG:hen ja yllättyvät esim. siitä, että niillä on parempi BS ja 4+ save. Itse olin myös positiivisesti yllättynyt, koska otin niitä vain pelkkänä lihamuurina enkä odottanut niiden vakuttavan peliin kovin paljon. Yllätyksekseni ne kestivät paremmin (tosiaan pidin niitä osittain suojassa) ja 2 plasma gunia pakottivat vastustajat etsimään reittiä kiertää tätä ryhmää. Silloin en oikein suunnittellut sellaista enkä ollut varautunut sellaiseen vastutajan käyttäytymiseen.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla kaksi 5 ukon ryhmää, joissa on 2 erikoisasetta, ajattelin kokeilla melta- ja plasma gun yhdistelmää samassa ryhmässä. (Tosiaan uuden edikan mukaan rapid firen aseet paranevat, jolloin saattaa, etten otakaan meltaa.) Ajattelin käyttää yhtä ryhmää lihamuurina/syöttinä ja toista käyttää väjytysryhmänä suojaamassa toista flankia (kyllä noilla plasmoilla voisi pidätellä vastustaja parikin vuoroa).
Toinen vaihtoehto on pistä 5 ukon ryhmä 2 plasmalla transportiin ja kuljeskella sillä roiskien plasmoilla. Tätä en ole kokeillut, mutta kuulemma myös hyvä vaihtoehto.
Jos ottaa isompi ryhmä sillä voisi kokeilla vaikka rynniä kentän keskelle, jotta vastustajalla olisi isompi kiusaus ampua sitä, sillä aikaa liikuttaa muita yksiköitä joko suoraan niiden takana tai suojassa vastustajan sivustalle. En keksi sille muuta käyttöä.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla kaksi 5 ukon ryhmää, joissa on 2 erikoisasetta, ajattelin kokeilla melta- ja plasma gun yhdistelmää samassa ryhmässä. (Tosiaan uuden edikan mukaan rapid firen aseet paranevat, jolloin saattaa, etten otakaan meltaa.) Ajattelin käyttää yhtä ryhmää lihamuurina/syöttinä ja toista käyttää väjytysryhmänä suojaamassa toista flankia (kyllä noilla plasmoilla voisi pidätellä vastustaja parikin vuoroa).
Toinen vaihtoehto on pistä 5 ukon ryhmä 2 plasmalla transportiin ja kuljeskella sillä roiskien plasmoilla. Tätä en ole kokeillut, mutta kuulemma myös hyvä vaihtoehto.
Jos ottaa isompi ryhmä sillä voisi kokeilla vaikka rynniä kentän keskelle, jotta vastustajalla olisi isompi kiusaus ampua sitä, sillä aikaa liikuttaa muita yksiköitä joko suoraan niiden takana tai suojassa vastustajan sivustalle. En keksi sille muuta käyttöä.
Itse olen käyttänyt kahta Inq. stormtrooppiryhmää, toisella 2x plasmat ja toisella 2x meltat ja kummallakin Chimerat transportteina.
Ihan mainiosti nuo toimineet, varsinkin kun tuo plasmaryhmä ja niiden chimera voivat tarvittaessa vain ampua vihalla liikkumatta.
-A
Ihan mainiosti nuo toimineet, varsinkin kun tuo plasmaryhmä ja niiden chimera voivat tarvittaessa vain ampua vihalla liikkumatta.
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Vaikuttaa siltä että nuo viiden squadit ovat aika suosittuja. Täytynee kokeilla ja muokata sitten tuloksien mukaan, kun itse olen melko varma siitä että ulos transportista -> vihollinen ampuu yhdellä ryhmällä -> kaikki 5 kuolee.
Kukaan ei tunnu käyttävän Grenade Launcheria? Paperilla näyttäisi toimivan ihan hyvin jotain massa-armeijaa vastaan, mutta plasma ja meltahan ovat joustavampia ja tappavat lähes joka osumalla.
Kukaan ei tunnu käyttävän Grenade Launcheria? Paperilla näyttäisi toimivan ihan hyvin jotain massa-armeijaa vastaan, mutta plasma ja meltahan ovat joustavampia ja tappavat lähes joka osumalla.
-
Hellbender
- Viesti:
Kyllähän ne kuolee, jos niitä tarpeeksi ampuu. Objektiivien ja neljänneksien hallintaan kannattaa harkita isompia ryhmiä.Warboss ZagSnikk kirjoitti:Vaikuttaa siltä että nuo viiden squadit ovat aika suosittuja. Täytynee kokeilla ja muokata sitten tuloksien mukaan, kun itse olen melko varma siitä että ulos transportista -> vihollinen ampuu yhdellä ryhmällä -> kaikki 5 kuolee.
Itse pidän todella paljon. Etenevälle ryhmälle todella hyvä ase. Tuhoa varsin hyvin heikkoa jalkaväkeä (huono T ja SV) sekä kevyitä ajoneuvoja (AV 10-12).Warboss ZagSnikk kirjoitti: Kukaan ei tunnu käyttävän Grenade Launcheria? Paperilla näyttäisi toimivan ihan hyvin jotain massa-armeijaa vastaan, mutta plasma ja meltahan ovat joustavampia ja tappavat lähes joka osumalla.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
-
Der Dexter
Eikö sitten Rhino olisi toimiva kulkupeli tuollaiselle ryhmälle? eihän sen ole tarkoituskaan olla kuin yksisuuntainen matka. toki Chimera kestää enemmän, mutta maksaakin 50% enemmän.
Itse olen myös kahtaa tuollaista kamikaze ryhmää ajatellut. n~300 pts saa kaksi ryhmää, joilla voi ajaa päälle, ja sitten ampua, ja todennäköisesti kuolla...
Itse olen myös kahtaa tuollaista kamikaze ryhmää ajatellut. n~300 pts saa kaksi ryhmää, joilla voi ajaa päälle, ja sitten ampua, ja todennäköisesti kuolla...
Aliquando Insanire Iucundum Est
- Druzhina Captain
- Valvoja
Itse en ole käyttänyt, mutta paperivertailun perusteella sanoisin, että jalan kulkevalle yksikölle grenade launcherit tuntuvat olevan parempi vaihtoehto, kun taas Chimeralla tai Rhinolla kulkevalle jokin räväkkämpi ase olisi parempi.Warboss ZagSnikk kirjoitti:Kukaan ei tunnu käyttävän Grenade Launcheria? Paperilla näyttäisi toimivan ihan hyvin jotain massa-armeijaa vastaan, mutta plasma ja meltahan ovat joustavampia ja tappavat lähes joka osumalla.
Chimeroista olen ehdottomasti samaa mieltä Warboss ZagSnikkin kanssa, niillä on huomattavasti parempi tulivoima kuin Rhinoilla, eivätkä ne ole loppuen lopuksi paljon kalliimpia (vain 20 pistettä eli 2 IST ukkoa). Noilla pisteilla saa paremman suojauksen (ei tosiaan kovin paljon) ja paremman tulivoiman. Kääntöpuolena on huonompi BS, mutta sen kanssa voi elää. Rhinot kannattaa ottaa, jos on todellinen pistepuute.
Chimeraan vain tarvitsee ostaa vielä aseet sen 70 pisteen päälle, eli nähdäkseni 85 pistettä on aika minimi.Druzhina Captain kirjoitti:Itse en ole käyttänyt, mutta paperivertailun perusteella sanoisin, että jalan kulkevalle yksikölle grenade launcherit tuntuvat olevan parempi vaihtoehto, kun taas Chimeralla tai Rhinolla kulkevalle jokin räväkkämpi ase olisi parempi.Warboss ZagSnikk kirjoitti:Kukaan ei tunnu käyttävän Grenade Launcheria? Paperilla näyttäisi toimivan ihan hyvin jotain massa-armeijaa vastaan, mutta plasma ja meltahan ovat joustavampia ja tappavat lähes joka osumalla.
Chimeroista olen ehdottomasti samaa mieltä Warboss ZagSnikkin kanssa, niillä on huomattavasti parempi tulivoima kuin Rhinoilla, eivätkä ne ole loppuen lopuksi paljon kalliimpia (vain 20 pistettä eli 2 IST ukkoa). Noilla pisteilla saa paremman suojauksen (ei tosiaan kovin paljon) ja paremman tulivoiman. Kääntöpuolena on huonompi BS, mutta sen kanssa voi elää. Rhinot kannattaa ottaa, jos on todellinen pistepuute.
Noh, seuraavassa edikassa Chimera voi ajella 6" vuorossa ja röpötellä täysillä. Jos hyvin käy, se on vielä ehjä kun sisällä lymyilevät meltat pääsevät kantamalle.Balrog kirjoitti:Nostatin nyt tämän topicin mutta...
Ajatuksena ottaa 3 Troopia.. 5.henk ryhmiä, 1 Chimeraan meltalla ja (plasmalla?) ja 2 muuta jalkaryhmäksi plasmoilla..? ideana millainen?
Chimera painaa suoraan päälle ja 2 plasma ryhmällä pelotellaan muita...?!
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
- Amazing Slug
Jos kaikkia ryhmäsi ukkoja haavoitetaan, vastustaja valitsee yhden äijäsi. Tämän on pakko ottaa yksi armor saveista.
Ei paljoa vaikuta kaartiin; jos kaikkia ukkoja kaartilaisryhmässä on haavoitettu, tulokset ovat surullisen kuuluisat
.
No.. wait... stormtrooppereilla on 4+ armorit? Samperi, nyt noiden on varottava polttereita, varsinkin myrsky sellaisia.
Ei paljoa vaikuta kaartiin; jos kaikkia ukkoja kaartilaisryhmässä on haavoitettu, tulokset ovat surullisen kuuluisat
No.. wait... stormtrooppereilla on 4+ armorit? Samperi, nyt noiden on varottava polttereita, varsinkin myrsky sellaisia.