ongelmana pahvin käyristyminen
-
Scar veteran
ongelmana pahvin käyristyminen
eli kute otsikosta näkyy haluaisin tietää onko joku keksinyt keinon estää pahvia liimatessa sen käyristyminen yms. aaltoilu.
Pahvin käyristymiselle ei käsittääkseni ole mitään simppeliä ratkaisua - paitsi että älä käytä pahvia.
Itse en käytä pahvia ja paksua kartonkiakin käytän vain movement trayiden tekemiseen ja silloinkin olen estänyt kartongin käyristymisen MT:n reunoja kiertävien puurimojen avulla
- Dru Perim
Itse en käytä pahvia ja paksua kartonkiakin käytän vain movement trayiden tekemiseen ja silloinkin olen estänyt kartongin käyristymisen MT:n reunoja kiertävien puurimojen avulla
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
-
baretul
Jep itse en laittais pahvia juuri minnekkään, koska se käpristyy, suosittelen käyttämään vaikkapa kapalevyä, sitä saa taidetarvike- ja askartelu-liikkeistä.
Ai no varmasti kyllä käyristyy jos laitat tarpeeks liimaa.Plague Zombie kirjoitti:Itselläni pahvi ei ole KOSKAAN käpristynyt liimatessa, eikä kylllä jälkeenpäinkään. Kartonki kyllä käpristyy todella pienestä. Minkälaista pahvia käytät???
Pahvin warppailu on suoraan verrannollinen pahvin paksuuteen ja laatuun. Elfmasterin manitsemat konttoripahvit käpristyy huonommin kuin esim. aaltopahvi. Oman kokemuksen mukaan tuollainen puolta senttiä paksumpi aaltopahvia ei pahemmin käpristy, jos sitä ei nyt aivan uiteta siinä vesi+liima -liuoksessa. Jos rahaa löytyy, niin kannattaa ostaa kapalevyä IMO.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
-
Monoliitti
- Viesti:
muuten mullakki se käpristyy (siis pahvi..) , ja joskus ei, balsapuu ois hyvä juttu, ainakin korvien mukaan mitä olen nähnyt ja kuunnellut.
paljon semmonen maksAA jA minkälaisten /kokoisten osien paketissä myydään.??:l
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Heh.. Olipas huono juttu..
40k on nyt enää tyhmä muisto, FB otti vallan!!
Sinooperissä myydän 6 euroa tai jotain sinne päin. Sellanen sopivan pituine pala. Saa myös eri paksuuksiaMonoliitti kirjoitti:muuten mullakki se käpristyy (siis pahvi..) , ja joskus ei, balsapuu ois hyvä juttu, ainakin korvien mukaan mitä olen nähnyt ja kuunnellut.
-
Monoliitti
- Viesti:
öö..mitat ois?kato sopivan kokonen pala voi olla semmonen 1m/1m..paljonko se 1''Sellanen sopivan pituine pala'' ois..sanoin '' minkälaisten /kokoisten osien paketissä myydään'' ja siis minkä kokosissa myydään..siis se 6€g€n pala..
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Uuh...koita nyt jäsentää noita lauseitasi jotenkin. Kirjoituksiasi on erittäin vaikea lukea, tulkitsemisesta puhumattakaan.Monoliitti kirjoitti:öö..mitat ois?kato sopivan kokonen pala voi olla semmonen 1m/1m..paljonko se 1''Sellanen sopivan pituine pala'' ois..sanoin '' minkälaisten /kokoisten osien paketissä myydään'' ja siis minkä kokosissa myydään..siis se 6€g€n pala..
Antelius tarkoittanee 10x100cm levyjä, tämän kokoisiin olen itsekin törmännyt paikoissa missä olen balsaan törmännyt. Äkkiä laskemalla mainitun liikkeen hinnoilla neliömetrin hinnaksi tulisi 60 euroa..
Askarteluliikkeet pyytävät balsasta aiva järjettömiä summia, radio-ohjattavia lentokoneita myyvistä liikkeistä (joita ei taida olla montaa suomessa) saa todennäköisesti halvemmalla. Itse ostan balsaa kerran vuodessa muutamia metrejäJ. Kärkkäiseltä, siellä 5mm x10cm x100cm levy on 1,70 euroa (milli lisää paksuutta tekee 10c lisää hintaa, milli vähemmän taasen tiputtaa 10c).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Jaa, vaikka otsikko vihjaa pahvin käyristymiseen, niin heitän kuitenkin hieman OT:ksi.
Pahvi on for köyhät, tosiaankin lähes kaikki materiaalit toimivat IMO paremmin. Kuten Jullevi sanoi, balsa (kuten Jullevi sanoi, kallista) Ohut vaneri, hukkapätkiä voi saada vaikka puuliikkeestä, ja kovalevy, jota sitäkin saanee puuliikkeistä. Ainakin kovalevyä on helppo työstää pistosahalla/kaarisahalla, ja reunat helppo loiventaa puukolla ja hiekkapaperilla. Itse olen tehnyt paloja, jotka ovat kokoa CD-levy, CD-levy+5cm pituutta, CD+10cm. Toimivat erinomaisesti, tuollaisesta on tehty esimerkiksi http://www.kotiposti.net/urkko/lampi.html . Bonuksena kovalevyssä on hieman karkeahko toinen puoli, joten pitoa löytyy, ei varmasti tuulen mukana liiku pelipöydillä.
Pahvi on for köyhät, tosiaankin lähes kaikki materiaalit toimivat IMO paremmin. Kuten Jullevi sanoi, balsa (kuten Jullevi sanoi, kallista) Ohut vaneri, hukkapätkiä voi saada vaikka puuliikkeestä, ja kovalevy, jota sitäkin saanee puuliikkeistä. Ainakin kovalevyä on helppo työstää pistosahalla/kaarisahalla, ja reunat helppo loiventaa puukolla ja hiekkapaperilla. Itse olen tehnyt paloja, jotka ovat kokoa CD-levy, CD-levy+5cm pituutta, CD+10cm. Toimivat erinomaisesti, tuollaisesta on tehty esimerkiksi http://www.kotiposti.net/urkko/lampi.html . Bonuksena kovalevyssä on hieman karkeahko toinen puoli, joten pitoa löytyy, ei varmasti tuulen mukana liiku pelipöydillä.