Paperi_figut!
- Satanic Bunny
Kyllä mä ja varmaan suurin osa muistakin pelaajista on sitä mieltä, että figut ja maasto on puolet pelistä. Ite pelillinen puoli on tottakai myös hauskaa, mutta toi koko homma on vähän niinku näyttö ja keskusyksikkö toisesta ei oo oikeen iloo ilman toista.
Ja sitäpaitsi, on tylsää jossei pääse kehumaan vastustajalle kuinka hyvin omat figut on maalattu ja haukkumaan sen figuja.
Ja sitäpaitsi, on tylsää jossei pääse kehumaan vastustajalle kuinka hyvin omat figut on maalattu ja haukkumaan sen figuja.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
- Amazing Slug
Tuossa on oikea asenne! Itsekin ihmettelen, miksi hyllyyni on nelinumeroinen määrä naurettavan näköisiä muovi- ja metalliklönttejä eksynyt, kun pahvinappuloillakin pärjäisi aivan hyvin :o).Amazing Slug kirjoitti:Käytän oikeita figuja vain sen takia, että kukaan ei muuten pelaisi kanssani, ja minut heitettäisiin turnauksesta pihalle :( .
-
Paha Omena
Jos pelaa WH:ia toistuvasti ilman figuja ja maastoa, voisi yhtä hyvin pelata jotain säännöiltään parempaa strategiapeliä, jossa ei tarvitse ostaa figuja - vaikkapa (Advanced) Squad Leaderia.
Itse olen käyttänyt paperinpalasia kerran. Tämä tapahtui kaikkien aikojen ensimmäisessä WH-pelissäni ja aika tarkkaan 17 vuotta sitten. Käytimme tuolloin kaverini kanssa kolmosedikan sääntökirjan lopussa olleita valmiita "paperilappuminiatyyreja" valmisskenaarion pelaamiseen. Pelipöytänä toimi lattia. Sen verran rasittavaa tuo lattialla konttaaminen ja pahvilappujen siirtely (ja käsiin ja polviin tarttuminen) oli, että seuraavassa pelissämme olikin sitten käytössä pöytä, maastoa jo oikeat miniatyyrit.
Eli kyllä sääntöjä voi paperilapuilla testata, mutta ei pelin todelliseen ytimeen pääse ennen kuin on pelannut sitä maalatuilla minatyyreillä ja kunnon pelilaudalla.
- Dru Perim
Itse olen käyttänyt paperinpalasia kerran. Tämä tapahtui kaikkien aikojen ensimmäisessä WH-pelissäni ja aika tarkkaan 17 vuotta sitten. Käytimme tuolloin kaverini kanssa kolmosedikan sääntökirjan lopussa olleita valmiita "paperilappuminiatyyreja" valmisskenaarion pelaamiseen. Pelipöytänä toimi lattia. Sen verran rasittavaa tuo lattialla konttaaminen ja pahvilappujen siirtely (ja käsiin ja polviin tarttuminen) oli, että seuraavassa pelissämme olikin sitten käytössä pöytä, maastoa jo oikeat miniatyyrit.
Eli kyllä sääntöjä voi paperilapuilla testata, mutta ei pelin todelliseen ytimeen pääse ennen kuin on pelannut sitä maalatuilla minatyyreillä ja kunnon pelilaudalla.
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
- Githgulcag