Voidaanko sopia, että figusi on hyvän näköinen niin voin ryhtyä antamaan parannusehdotuksia?
Sanoit, että valkoinen on tuskainen väri maalata. Olen aika lailla samaa mieltä. Oma reseptini on maalata koko pinta ensin Vallejon green ochrella (sellainen vihertävän vaaleanruskea), ruveta blendaamaan siitä kohti bleached bonea ja sitten offwhiteen. Jos joudun tekemään darklinejä, teen ne veden, green ochren ja Vallejo smoken sekoituksella - jossa on paljon saippuaa/flow improveria, jotta se todella valuu niihin koloihin jos vahingossa sutaisen väärään paikkaan.
Kun valkoinen pintasi näyttää vähän rosoiselta, voi se johtua GW:n ja MP:n valkoisesta maalista. Ne muuttuivat ainakin mulla aika epätasaisiksi tosi helposti. Vallejon kanssa mulla ei ole ollut samaa ongelmaa. Lisäile kuitenkin vettä aika ajoin, ihan varmuuden vuoksi.
Toinen mun käyttämä tapa tehdä valkoisia pintoja on maalata koko pinta tummemmalla värillä (vaikka space wolves grey) ja sitten maalata lukuisilla tosi tosi ohuilla kerroksilla puhdasta valkoista (tai vallejon white glazea) sen päälle blendaten normaalisti.
Mä en hirveästi tykkää tosta purity sealien ja vastaavien juttujen väristä. Olisin korostanut sitä huomattavasti pidemmälle, aika valkoiseen saakka. Punainen kaipaisi kanssa vähän terästystä. Tosi loistavan näköisen punaisen saa maalaamalla sen normaalisti mutta tekemällä vähän rajummat korostukset sekä varjostukset ja sen jälkeen maalaamalla koko komeuden päälle vähän ohennetulla punaisella inkillä.
Metallit on kivoja. Kokeile joskus myös purppuraa inkkiä kulta- tai pronssiosissa. Jos tulee liian purppuraa, voit vetäistä koko metallipinnan päälle ohuen washin vaikka chestnut inkillä, kirkkaissa kultaosissa voi harkita keltaistakin. Vihreääkin olisit voinut korostaa vielä vähän.
Base on hieno. Kiveen olisit ehkä voinut glazeta muutamaa eri väriä (vihreää, sinistä tms.) ennenkuin korostat ja varjostat sitä - kivestä ei tule ihan niin lattean näköinen.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277