Onko kenelläkään tietoa, miten target lock toimii 4. edikassa?
Esim:
3 Broadside suittia, kahdella target lock.
Ryhmä päättää mitä ampuu, ja joutuu heittämään LD testin (ei ammu lähintä vihollista)
Jos ryhmä onnistuu, ja yksi Broadside haluaa ampua jotain muuta ryhmää, pitääkö hänen heittää oma LD testi?
Jos ryhmä epäonnistuu, ja sen pitäisi ampua lähintä ryhmää, voivatko target lockilla varustetut valita ampuvansa toista ryhmää(mahdollisesti uudella LD heitolla)?
Onko kellään tietoa?
Tau ryhmä, target lock ja kohteen valinta.
Tau ryhmä, target lock ja kohteen valinta.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Jos joku ryhmän jäsenistä, tai koko ryhmä haluaa ampua jotain muuta kuin lähintä vihollista, heitetään yksi testi. Jos testi epäonnistuu, kaikki ampuu lähintä vastustajaa, mutten saavat ammuskella mihin haluavat.
Tämä on ns. educated guess, koska taukkifakissa ei ollut mitään mainintaa asiasta ja epäilen vahvasti löytyykö taukkikodeksista target lock:in kohdalta lausetta ... and they can shoot what evah they want to, even if they fail their shoota test ...
Tämä on ns. educated guess, koska taukkifakissa ei ollut mitään mainintaa asiasta ja epäilen vahvasti löytyykö taukkikodeksista target lock:in kohdalta lausetta ... and they can shoot what evah they want to, even if they fail their shoota test ...
Never argue with a fool. Someone watching may not be able to tell the difference.
Veikkaisin että kun saa ampua kaikki eri kohteisiin niin kaikille pitää heittää omat testit.
Eli tuskin kahta LD testiä pääsee viskomaan, valitset kohteet broadeille ja heität yksittäiset testit jos ovat eri kohteita eivätkä lähimpiä. Kohteet pitää kuitenkin päättää ensin ja sitten vasta heitetään, ei niin että saisi ruveta muuttamaan mieltään kun on jo valinnut mitä ammutaan.
Kuulostaisi näin loogisimmalta.
Eli tuskin kahta LD testiä pääsee viskomaan, valitset kohteet broadeille ja heität yksittäiset testit jos ovat eri kohteita eivätkä lähimpiä. Kohteet pitää kuitenkin päättää ensin ja sitten vasta heitetään, ei niin että saisi ruveta muuttamaan mieltään kun on jo valinnut mitä ammutaan.
Kuulostaisi näin loogisimmalta.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Itse olen kyllä Rapupöllön kanssa samoilla linjoilla. Eli, jos joku/jotkut yksiköstä haluaa ampua muuta kuin lähintä vihollista, niin tehdään leadership testi. Jos testi epäonnistuu, niin koko yksikkö ampuu lähintä vihollista. Jos testi puolestaan onnistuu saa target lockin omistaja ampua mihin haluaa ja loput yksiköstä ampuu omaan kohteeseensa.
Eihän target lockilla ole mitään vaikutusta yksikön ominaisuuteen pitää kiinni käskyistä. Etu target lockista tulee, jos yksikkö/yksikön pomo pitää päänsä kylmänä ja pystyy valitsemaan ampumisen kohteeksi jonkin muun kuin uhkaavimmalta vaikuttavan vihollisen. Tällöin ryhmän komentaja voi antaa target lockin omistajalle toisen kohteen kuin yksikön muille tyypeille.
Eihän target lockilla ole mitään vaikutusta yksikön ominaisuuteen pitää kiinni käskyistä. Etu target lockista tulee, jos yksikkö/yksikön pomo pitää päänsä kylmänä ja pystyy valitsemaan ampumisen kohteeksi jonkin muun kuin uhkaavimmalta vaikuttavan vihollisen. Tällöin ryhmän komentaja voi antaa target lockin omistajalle toisen kohteen kuin yksikön muille tyypeille.