"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WWII panzergrenadier(s) 1:35 (wip) lisää kuvia!

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Janne Koskinen

WWII panzergrenadier(s) 1:35 (wip) lisää kuvia!

Viesti Kirjoittaja Janne Koskinen »

Tälläistä olen taas jaksanut väkertää 40k:n ohella:
panzergrenadier
Tiedän kyllä että maalia on vähän reippaammin ja minkäs sille voin kun laiska olen.
Tuotakaan mallia tuskin saan koskaan valmiiksi muiden projektien tavoin.
Ja toivoisin jotain kivaa ja (epä)ystävällistä kommenttia.

Tiedoksi eräille, että keskittykää siihen figuun ei niihin muihin kuviin.

Ja vähän uudenpaa kuvamateriaalia kys. figusta
panzergrenadier
Viimeksi muokannut Janne Koskinen, Pe 24.09.2004 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janne "Kohfel" Koskinen
tazallmighty

Viesti Kirjoittaja tazallmighty »

On oikein hieno kyllä... Tuo näyttää aika aidolta itse asiassa, voisin nopeasti katsomalla luulla tuota oikeaksi soltuksi. Hyvää työtä!
Bow before the God Emperor of Darkness, Taz! The Warmaster of fallen, savior of the Dark ones. Wielding the ancient blade "bane of light" he shall make the weak bow before him...
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Hieno oli! Tosin en pitänyt tuosta puvun väreistä, jotenkin kirkkaat. Eli tuo on 1:35? Huh, vertasin tuota omiin 1:72 ja luulin että olen huonontunut maalauksessa :D. Joo eli kaikki ovat kohdallaan, mutta pitäisin ihan harmahtavasta ehkä enemmän. Mukavaa kun näitä WW II figujakin tulee sotuun.
Lalalaa
Janne Koskinen

Niin tuo miniatyyri on maalattu mahdollisimman samanlaiseksi kuin ohjeissa on. mutta citadelin maaleissa on jonkin verran sävyeroja että siitä tuli vähän vaalea
Janne "Kohfel" Koskinen
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Tuo on totta. Suosittelen sekoittamaan lähes kaikki värit. Laita kuivuneiden maalien tilalle.
P.S. Kannattaa ottaa ne kuivat maalit sieltä pois ja pestä se.
Lalalaa
mae

Viesti Kirjoittaja mae »

Ihan hieno solttuhan tuo oli, vaan naama oli aikas suttuinen ja sitä voisi parannella...
Janne Koskinen

Niin siis tuohan on vielä keskeneräinen ihon ja aseiden suhteen
Janne "Kohfel" Koskinen
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Ihan nätti, värit saisi olla vaaleampia ja värittömämpiä... Teitääkseni saksalainen asetakki oli tumman vihreä, eikä siinä ollut mitään camo-väritystä... Heittäkää kivellä jos olen väärässä...
Noh, kuitenkin... Olisi ollut hienoa nähdä tuolla tuo toinene käsi ja siinä tuo Panzerfaust tai Mauser
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Niillä oli kyllä maastokuvioituja takkejakin. Esim. SS:ällä ja joillain muilla joukoilla.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Niin, SS:llä, mutta oliko muka Schutzstaffel-panssarikrenatöörejä... No, jos annankin asian niille, jotka niistä oikeasti jotain tietää...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Doitse...hieman repesin! :D
Figu näyttää hieman tummahkoissa kuvissa ihan onnistuneelta. En minä ainakaan tuollaista jälkeä saisi, veikkaisin.
Tuleeko tämä johonkin dioramaan vai ihan sellaisenaan vai pelikäyttöön? Hienohan se on.
Kellokoneisto kirjoitti:Niin, SS:llä, mutta oliko muka Schutzstaffel-panssarikrenatöörejä... No, jos annankin asian niille, jotka niistä oikeasti jotain tietää...
Joku muu saattaisi kertoa tästäkin asiasta kaiken tyhjentävän, mutta se en ole minä. Sen vain sanon, että jos tämä on loppusodan aikaista sotamiestä kuvaava, niin en ihmettele yhtään vaikka päällä olisi tweed-kankainen takki ja pussihousut.:)
Varustepula oli saksalaisilla sitä suurinta muotia.

Off-topic: Jotkut jannut tietävät kaiken toisen maailmansodan aseista, varusteista ja sotakoneista, mutta itse tapahtumat ovat jääneet vähälle. Minulla menee juuri toisin päin.;)
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Siis Wermachtin norm. asut olivat kenttäharmaita. Samoin osan panssarikrenatöörien vaatetus. Sitten oli taas näitä erikoisempia osastoja joilla oli maastokuvioidut vormut.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

Saksan sota-ajan maastokuvion malli (splittertarn) löytyy täältä. Kyseinen kuvio oli käytössä ainakin SS joukoilla. Figun kuvio on omasta mielestäni lähempänä saksan nykyistä maastokuviota, joka on siis flektarn, vaikkei aivan identtistä olekaan.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Janne Koskinen

Hamara kirjoitti:Tuleeko tämä johonkin dioramaan vai ihan sellaisenaan vai pelikäyttöön?
Kyllä on menossa Dioraamaan parin muun saksalaisen kanssa.

Ja niin tuo väritys ei yritäkkään olla "aito"
Janne "Kohfel" Koskinen
Suomi_porsas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suomi_porsas »

http://www.humanitas-international.org/ ... uehrer.jpg
Tuossa vielä Waffen SS:n camopuku.
Under the iron fist of Imperial guard, shall the enemies of the Emperor fall.
Araknofobia

Viesti Kirjoittaja Araknofobia »

Nyt vedän ulkomuistista...

SS:llä oli loppusodasta 4(?) väritykseltään erilaista maastopukua, jaoteltu eri vuodenajalle ja maasto tyypille. Sekä lisäksi ne alkusodan mallit, ensimmäiset puvut tulivat käyttöön jo kesällä 41.

Tavalliset sotilaat, siis Heer, ei saanut maastopukuja käyttöönsä ja tapana oli kietoa Zeltbahn (maastokuvioitu teltan osa) ylävartalon suojaksi. Heerin eliitti divisioonat olivat sitten oma lukunsa, varustus oli SS:n tasoa ja omat maastopuvutkin oli.

Muutama lähde:
A. Mollo: The Armed Forces of WWII (ihan kiva yleisteos, löytyy varmaan pienemmistäkin kirjastoista.)

Ospreyn kirjat, joita on hajanaisesti eri kirjastoissa.

Pienoismalli-lehti n. 1998-2001, tuolta väliltä löytyy hyviä artikkeleita saksalaisten varusteista ja univormuista.

Netistä löytää sitten paljon kuvia ja tietoa, kun vain jaksaa ehtiä.
Tässä yksi.

Edit:
Hö, mitenkä väärässä minä olinkaan! Muutama muka...
Paljon pölinää puolaksi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”