"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Liike nopeuksista

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
tneva82

Liike nopeuksista

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Yksikkö liikkuu aina hitaimman nopeuden mukaan. Tulkitsenko oikein että koskee myös Xd6 valitse nopein tapaisia? Eli jos menen metsän läpi(tai yritän) ja heitän tupla kakkoset tms. niin yksikkö(jopa ne jotka ovat aakeella laakeella) liikkuvat 2"?

Sama koskien myös mega armouria. Eli jos mega armor heittää hitaan heiton niin koko loppuyksikkö liikkuu sen mukaan?

Vai koskeeko tuo ainoastaan että jos non-cavalry liikkuu cavalryn sekaan ei cavalry käytä cavalry liike boonusta etc.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Deetwo

Re: Liike nopeuksista

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

tneva82 kirjoitti:Vai koskeeko tuo ainoastaan että jos non-cavalry liikkuu cavalryn sekaan ei cavalry käytä cavalry liike boonusta etc.
Aina kaikki liikkuu hitaimman mukaan.
Kyseinen sääntö kokonaisuudessaan:
BBB s.15 kirjoitti:Different movement distances in a unit:
All models in a unit move at the speed of the slowest model
Ei pitäisi jättää erikoisemmin tulkinnanvaraa :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
tneva82

No. Aina sitä parasta sopii toivoa. Noh. Maastonkäyttö hankaloitui entisestään, ampujat saavat etua ja ork mega armour sai viimeisen kuolonniitin yksittäisille nobeille. Hip hurraa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Muistaakseni tuo mega-armour juttu meni ennenkin noin, että jos unitissa oli mega, niin kaikki liikkui sen mukaan.
Vastalääke

Viesti Kirjoittaja Vastalääke »

Mutta eikös toi mega-armour ole aika kova tappokone mutta hiton hidas????
Entinen Barska
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

sen takia se heitetään aina paikalle trukilla.....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
tneva82

Ennen hän liikkui 2d6 valitse isoin, muut liikkuivat omalla nopeudellaan(6").

Ja tappokone? HAH! 30 pojoa, 2+ armor save millä ei hidden nob aikana tee yhtikäs mitään, power claw(minkä saa ilmankin), -1 attack(ei kaksi asetta bonusta, siinä kun tulee pakosti kustom-shoota).

Mega armor, poislukien warboss retinue mikä taas on saiRAAN kallis, oli ennenkin kaikkea muuta kuin hyvä ratkaisu minkä takia sanoinkin nobi leader mega armourilla saaneen kuolonniitin. Ei hyviä puolia(ainut hyvä puoli ei saa käyttöä koska on hidden), paljon haittapuolia(ja pahoja sellaisia).

Olisi kyllä kiva tietää GW:n perustelut sille miksi slugga boyzit kulkevat yhtäkkiä 1" koska mega-armour johtajalla temppuilee. Tai miksi yksikön kaikki jäsenet liikkkuvat hitaasti vain sen takia että osa pyrkii metsän läpi. Noh täytyy sanoa GW:n kunniaksi. Osaavat valehdella pahuksen hyvin.
daider
Viesti:

tneva82 kirjoitti: Olisi kyllä kiva tietää GW:n perustelut sille miksi slugga boyzit kulkevat yhtäkkiä 1" koska mega-armour johtajalla temppuilee. Tai miksi yksikön kaikki jäsenet liikkkuvat hitaasti vain sen takia että osa pyrkii metsän läpi. Noh täytyy sanoa GW:n kunniaksi. Osaavat valehdella pahuksen hyvin.
Nobi karjuu pojille ja ne eivät uskalla liikkua? Kaveria ei jätetä? saadaan peli pysymään järkevämpänä kun ryhmät pysyvät coherrentissa?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
tneva82

daider kirjoitti:Nobi karjuu pojille ja ne eivät uskalla liikkua? Kaveria ei jätetä? saadaan peli pysymään järkevämpänä kun ryhmät pysyvät coherrentissa?
Pysyivät ne ennenkin. Ja pysyisivät edelleen. Coherency kun on pakko pitää.

Ehei. Vastaus on yliyksinkertaistaminen. Tehdään säännöt niin helpoiksi että apinatkin osaavat, ja unohtavat että kukaan GW:n pelejä pelaavista eivät ole apinoita.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

tneva82 kirjoitti: kukaan GW:n pelejä pelaavista eivät ole apinoita.
Tuohon nyt ei usko kukaan, joka on tätä foorumia seurannut...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Mimic-

Viesti Kirjoittaja -Mimic- »

Mitäs jos Mega-armour Nobi onkin yksikön edessä ja heittääkin ykkösen. Eivätkö muut voisi liikkua normaalisti niin kauan kuin coherency säilyy? Eli hyvässä tapauksessa 6", vaikka Nobi silloin jäisikin taakse piilottelemaan.
Hehee, nyt on minullakin avatari..

"Jos Keskimaa olis olemassa, Örkit voittais, koska niillä on paras Teknoloogia"-Teuhon Veljekset
Deetwo

-Mimic- kirjoitti:Mitäs jos Mega-armour Nobi onkin yksikön edessä ja heittääkin ykkösen. Eivätkö muut voisi liikkua normaalisti niin kauan kuin coherency säilyy? Eli hyvässä tapauksessa 6", vaikka Nobi silloin jäisikin taakse piilottelemaan.
Näin se oli aikaisemmin, mutta ei ole enään.
Nyt kaikki liikkuu aina automaattisesti hitaimman mukaan.
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Jos warbossi on yksin (eli IC), ja sillä on mega armor, miten sen liike heitetään? Eikö IC:t saa heittää kolmella nopalla difficult terrainin?
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Deetwo

LordDemon kirjoitti:Jos warbossi on yksin (eli IC), ja sillä on mega armor, miten sen liike heitetään? Eikö IC:t saa heittää kolmella nopalla difficult terrainin?
Yksinäisellä ICllä on joo Move Through Cover (s.75).
LordDemon

Vähän eri juttua, mutta liikkeeseen liittyvää kuitenkin:
Tau firewarrior ryhmä, rj drone controllerilla, ja 2 gun dronea.
Dronet on jet pack joukkoja.

Saako ne sen 6" assault vaiheessa liikkeen?
Miksi/miksi ei?
daider
Viesti:

ei, koska niiden täytyy pysyä 2" päässä RJstä....
LordDemon

daider kirjoitti:ei, koska niiden täytyy pysyä 2" päässä RJstä....
Niitten täytyy pysyä coherencyssä sen unitin kanssa, jossa RJ on, ei muuta. Eli olettaen että ryhmä pysyy coherencyssä, voiko ne liikkua 6" assault vaiheessa.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Liikutaan edelleen hitaimman mukaan, ja jos Fire Warriorit eivät assaultaa Assault Phasessa, niiden suurin sallittu liike on 0", joka rajoittaa myös Dronejen liikkeen.

Hitaimman mukaan... Siis minun logiikalla... Muista en tiedä...
Phil Kelly says "No!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”