"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Genestealereista ja gaunteista kaikki irti. Miten?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Lepoula

Genestealereista ja gaunteista kaikki irti. Miten?

Viesti Kirjoittaja Lepoula »

Näin, eli minä käytän 32 Spinegaunttia, 32 Hormagaunttia ja 8 Genestealeria. Tarvitsisin tietoa gauntti sguadien koosta yms. Ajattelin myös mutatoida leaping gauntit niin että toinen sguad perushormia ja toinen inihormia, toimiiko? Sitten vielä Geneistä. Kannattaako niille antaa upgradeja?
The great beast has come, devourer of worlds.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jos stealereita aikoo käyttää, kannattaa maksimoida niiden potentiaaliset rending-hyökkäykset - eli scything talons upgrade. Tekee ylikalliista yksiköstä vielä kalliimman, mutta jos niitä haluaa käyttää, kannattaa käyttää niin, että niistä oikeasti on johonkin.

Gaunttiryhmän kooksi 16 on ihan hyvä hormagaunteilla. Hyökkäysten silkka määrä riittää yleensä tekemään tappioita, ja jos ei tee, vihollinen on jo niin kova, että sen jumittaminen paikalleen kasalla gauntteja on jo ihan hyvä idea.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

En pelaa itse nideillä, mutta tässä hiukan analyysiä...

Paperilla genut voivat vaikuttaa hyviltä, ja monen mielestä uusilla lähitaistelusäännöillä I6 voisi olla kova. Infiltraten yleistyminen lisää myös näiden joukkojen hyödyllisyyttä.

Ongelma1: Genut eivät voi ehtiä lähitaisteluun kierroksella 1. Jos genut ovat vihollisen näkökentässä, ne kuolevat huonon panssarinsa takia.
Ongelma 2: Genujen I6 ei paljon lohduta, koska genestelerit ovat liian hyviä lähistaistelussa :)! Fiksu vastustaja poistaa kaikki b2b kontaktissa olevat figut, joilloin genut eivät pääse sweeppaamaan tai tekemään "pile ín"iä (tulkitsinkohan sääntöjä oikein?).
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

et tulkinnut.... jos vastustaja poistaa kaikki b2b contaktissa olevat uhreina, hän ei voi itse löydä takaisin, sillä hänellä ei ole yhtään Engaged modelia itsellään. Tällöin hän häviää automaattisesti taistelun ( ellei hän saa jostain todella hyviä ylimääräisiä bonuksia )
I6 on murhaava Sweeping advancessa.

itse olen käyttänyt Genuilla Toxin sacceja. Kallista, mutta nekin iskut jotka eivät onnistu rendaamaan woundaavat hyvin kaikkea :-).
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Tanan

daider kirjoitti:et tulkinnut.... jos vastustaja poistaa kaikki b2b contaktissa olevat uhreina, hän ei voi itse löydä takaisin, sillä hänellä ei ole yhtään Engaged modelia itsellään. Tällöin hän häviää automaattisesti taistelun ( ellei hän saa jostain todella hyviä ylimääräisiä bonuksia )
I6 on murhaava Sweeping advancessa.
Jeps oikeassa olet, mutta pystyikö sweeping advancea/pile iniä tekemään, jos yhtään jätkää ei ole b2b kontaktissa? Eikö tämä aiheuttanut sääntöjen puitteissa jonkun erikoistilanteen?
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Tanan kirjoitti:Jeps oikeassa olet, mutta pystyikö sweeping advancea/pile iniä tekemään, jos yhtään jätkää ei ole b2b kontaktissa? Eikö tämä aiheuttanut sääntöjen puitteissa jonkun erikoistilanteen?
Ööö... Ei?

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Tanan kirjoitti:Jeps oikeassa olet, mutta pystyikö sweeping advancea/pile iniä tekemään, jos yhtään jätkää ei ole b2b kontaktissa? Eikö tämä aiheuttanut sääntöjen puitteissa jonkun erikoistilanteen?
Vaikka ei olisi b2b kontaktissa yhtään, se ei tarkoita sitä etteikö kukaan olisi engaged. Pile iniin se ei siis vaikuta, ellei sitten jostain syystä ei jää yhtään modelia kuuden tuuman säteelle... joka on hieman epätodennäköistä :D
Kun taas sitten sweeping advancea varten näyttäisi sääntökirja vaativan että häviäjällä on joku vielä btb...
Hieman outoa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tanan

Deetwo kirjoitti: Kun taas sitten sweeping advancea varten näyttäisi sääntökirja vaativan että häviäjällä on joku vielä btb...
Hieman outoa.
Juuri tämä sääntö tekee genuista ihan järkyttävän huonoja joukkoja. Jos genut lyövät liika tehokkaasti (tapettujen lukumäärä on => b2b kontaktissa olevat genut), niin genut eivät saa yrittää sweeping advancea.

Unohdin vielä mainita kuinka uusi rapid fire kusee genuja silmään:
6" liike + rapid fire 12" päähän tappaa hyvin ne pari genua mitkä sattuvat olemaan tarpeeksi lähellä. Henkiin jääneet ovat liian kaukana assaulttiin...

Hmm. Pitäisiköhän minun aloittaa uusi thredi yksiköiden muodostelmista?
neon

Viesti Kirjoittaja neon »

Muutama aiheeseen liitttyvä kysymys:

Kannattaakohan noita Genejä sittenkään buustata yhtään? 3 Geneä Scything Talonseilla maksaa yhtä paljon kuin neljä perusgeneä, molemmilla on yhtä monta hyökkäystä chargessa, mutta perusgenejä on yksi enemmän, joten ne eivät kuole ihan yhtä nopeasti.

Jos genet iskevät kaikki kosketusetäisyydellä olevat viholliset maihin, lähitaistelu ei kuitenkaan lopu vai? Siinäkin on puolensa, kun Genet eivät jääkään tarjottimelle tuhottuaan Sweepissä kokonaan vihollisensa.

Genestealereita ei ilmeisestikään olisi tarkoitus marssittaa eturintamassa, vaan ne tulevat kimppuun, kunhan Gauntit ovat sitoneet ryhmän jo lähitaisteluun, jolloin vihollinen ei pääse harventamaan niitä aivan mielettömästi.

Uusi Rapid Fire tekee kyllä ikävää Gaunteille. 19 tuuman etäisyys viholliseen taitaisi olla aika täydellinen, vaan mitenköhän sen pitäisi?
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

neon kirjoitti:Genestealereita ei ilmeisestikään olisi tarkoitus marssittaa eturintamassa, vaan ne tulevat kimppuun, kunhan Gauntit ovat sitoneet ryhmän jo lähitaisteluun, jolloin vihollinen ei pääse harventamaan niitä aivan mielettömästi.
--- Juurikin.

Peruslistoissa en suosittele 'Stealereiden biomorfausta... Ne ovat edelleen hitaita, hauraita, ja morfattuina entistäkin kalliimpia. Perus-'Stealereilla nyt voi saada vielä jotain aikaankin, mutta biomorfit eivät yleisesti ottaen ole kustannustehokkaita.

Seeding Swarmeissa ja Jungle/City/maasto-fighteissa morfeista voi olla jo hyötyäkin, kun 'Stealerit saa helpommin lähelle ilman että ne ammutaan palasiksi.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Minä en oikein ymmärrä, mikä ihmisiä noissa hormagaunteissa kiehtoo. Gargoyleilla kaikki on paremmin. Sama hinta, suurempi nopeus, paremmat lähisaseet (bio-plasma), paremmat ampumisaseet ja hupsu erikoisominaisuus, joka ei ole ollenkaan hyödytön (deep strike).

Horma-Jormilla on isompi ws, hyökkäävät 4" tuuman päästä ja deployataan kentälle ennen HQ:ta (hyvä tai huono asia, miten vain). mutta eivät nuo voi mitenkään riittää. Onko muovi vs. metalli syypää kaikkeen, vai olenko pihalla kuin lumiukko?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Amazing Slug kirjoitti:Horma-Jormilla on isompi ws, hyökkäävät 4" tuuman päästä ja deployataan kentälle ennen HQ:ta (hyvä tai
huono asia, miten vain). mutta eivät nuo voi mitenkään riittää.
Gauntteja on jokatapauksessa käytännössä pakko ottaa, koska jostain sitä tarvitsee compulsory troopit :)
Gauntit lyö paljon enemmän. Bioplasma ei sitäpaitsi ole kovin erikoinen.
Suuri plussa on myös se että gauntit saa mennä difficult terrainiin, kun taas pieni huono heitto ja koko gargoryhmä tapattaa itsensä juostessaan coveriin...
Hormagauntit itsessään tosin on.. ankeita. iniative morph >>>>>> ws morph ;)
Gargoylet on ihan hyviä, mutta siitä taas ylimääräisiä specieitä listaan gaunttien lisäksi :(
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Mulla ainakin syy on vahvasti tuo muovi vs metalli. Jos tulisi muovisia gargoyleja kaupan hyllylle niin kyllä niitä armeijaankin enemmälti eksyisi.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Deetwo kirjoitti: Gauntteja on jokatapauksessa käytännössä pakko ottaa, koska jostain sitä tarvitsee compulsory troopit :)
No, 0-1 gauntti ryhmää ja pari ripperit? Ripperit ovat halpoja kuin swarmit ja swarmit ovat halpoja kuin ripperit.

Ja onhan tuossa nuo hullut vauhtihirmutkin, Genestealerit. Kun gargoylet tulevat taivaalta, stealerit loikkaavat piilosta ja vihun heavy bolttereilla on niin monta maalia ammuttavana että ampuvat varmuuden vuoksi genestealerit.
Deetwo kirjoitti: Gauntit lyö paljon enemmän. Bioplasma ei sitäpaitsi ole kovin erikoinen.
Mielestäni bio plasma juuri on erikoinen, koska nyt verrataan i 5 str 3 hyökkäystä ja i 8 str 4 hyökkäystä samalla hinnalla.
Deetwo kirjoitti: ja koko gargoryhmä tapattaa itsensä juostessaan coveriin...
Sanoisin että tuo on mahdotonta, ellei minulla olisi omakohtaisia kokemuksia kyseisestä tapahtumasta :). No, coverin puute on kyllä miinus... mutta silti, strena, nopeus, ilmainen hive node, pyssy, deep strike... gargot ovat täynnä tavaraa samalla hinnalla. I'd buy that for a dollar, ja huomaisin uuden codexin ilmestettyä gargoylejen tulleen täysin nerffatuiksi :).
Deetwo kirjoitti:Gargoylet on ihan hyviä, mutta siitä taas ylimääräisiä specieitä listaan gaunttien lisäksi :(
Käsittääkseni tuo haittaa vain, jos haluaa halvemmat vessat isoille pojille. Weapon beast mutant hive tyrantit venom cannoneilla, eikä sanaakaan suomea koko lauseessa.

EDIT: Öhm, tuostahan tulikin aika hillitön vuodatus, ja vähän aiheen vierestäkin. Syynä lienee kaukaisuudessa häämöttävä tyranid armeija...
Lepoula

Viesti Kirjoittaja Lepoula »

Kiitos, kiitos. Onko 8 genua liian vähän? Vaikea saada listaan kaikki 12...
The great beast has come, devourer of worlds.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

yksi 12 yksikkö kerää liikaa tulta, ota mielummin 2 kuuden ryhmää... vihollisella on kaksi päänvaivaa joista valita pahempi
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Seeding Swarmissa 'Genet rokkaa, Ferocious - Genet kun pystyvät rysähtämään suoraan lähitaisteluun Deep Strikellä, lyövät vitosen palalla ja iniativeakin on vain säälittävät 7.

Eikä Without Numberiakaan pidä unohtaa, WN - Genejen ampuminen ei taida paljoa mieltä lämmittää kun seuraavalla rundilla hyppäävät taas kentälle.

Jos haluaisin mennä turnaukseen kurmottamaan kaikkia tympeitä ampumislistoja, ottaisin varmaan siemennysparven mukaan.
zqmfgb
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Onkos seeding swarm -lista turnauskelpoinen? Olisi nimittäin aika varteenotettava vaihtoehto normilistalle, pahin miinus on että saa vain yhden tyrantin, mutta fast attackiin menevät ferocious genet ja "without number" -genet tai gauntit kyllä sen puutteen paikkaavat. Ainakin pääsisi kerrankin käyttämään genestealereita ja niillä jopa tekisikin jotain. Varsinkin jos ne uudet genet ovat näitä nykyisiä (hyi yäk!) kauniimpia.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Stormlord kirjoitti:Onkos seeding swarm -lista turnauskelpoinen?
Harvemmin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

The Captain kirjoitti:
Stormlord kirjoitti:Onkos seeding swarm -lista turnauskelpoinen?
Harvemmin.
No äläs sano. Armeijaan saa niin monta Deep Strike - yksikköä ettei vastustaja millään ehdi ampua kaikkia kierroksessa kappaleiksi, vaikka luultavasti kaikki eivät tulekaan heti pöydälle..
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”