"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k: Suurempia Marineja, omia sculpteja EDIT:kuvia lisätty

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Yuri

40k: Suurempia Marineja, omia sculpteja EDIT:kuvia lisätty

Viesti Kirjoittaja Yuri »

KuvaKuva

Left side.
Right side.

KuvaKuva

Front#2.
Front#3.

Kuva

Kuva
Kuva

Kuvakulma#3.
Kuvakulma#4.
Kuvakulma#5.

Alkuvaiheissa olevan kolmannen ukon kuva.

Elikkäs tässä ne nyt ovat! Vuosi siitä on kulunut kun aloitin tämän projektin ja neljä viimeistä kuukautta on kulunut lähinnä osien hiomiseen ja muotti- ja valutekniikan oppimiseen.

Mariineissani lähdin hakemaan luonnollisuutta ja jyhkeää kokoa. Koko puolessa taisin vähän epäonnistua kun kerran nämä eivät oikeastaan näytä kovinkaan paljon suuremmilta kuin tavallinen muovimariini. Luonnollisilta ne tosin näyttävät, ainakin minun silmääni. Yksi luonnollisuuden vaatimus oli pienemmät ja oikean kokoiset aseet. Hassua olikin kun näytin Ninnulle tekemääni nopeaa vedosta heavy boltterista ja hän totesi että sehän on ihan tavallisen boltterin kokoinen. No niinhän se olikin! Aion siis tehdä kolmannelle soturille tavallisesta muoviboltterista heavy boltterin. :)

Tosiaan, nämähän ovat menossa Chapter Master kisaan. Jonkin aikaa mietittyäni keksin, että chapterin nimi on Custodis Aquila, the Eagle Guard. Syynä tähän oli että figuni pohjautuvat teemaltaan vahvasti uuden sääntökirjan Mariinikuvitukseen ja olen muutenkin aina pitänyt Raven Guardin fiiliksestä. Päätin sitten jättää korppi/kotka symbolin ja vain maalata ukot eri väriteemalla.

Paljon on kyllä vielä kesken näissä ukoissani, komentaja tarvitsee jalkaterän, kädet, lukuisia yksityiskohtia ja valmiiden yksityiskohtien hiomista. Perusmariini tarvitsee vasemman käden ja kypärästä puuttuu kaikki yksityiskohdat. Enköhän saa ne kisakuntoon tässä parin viikon aikana.

P.S. Kypärän tai pään pienuutta ei tarvitse kommentoida, olen vain tykästynyt Daintonin ja Kopinskin 'pienipäiset mariinit' -tyyliin.
Viimeksi muokannut Yuri, Ke 29.09.2004 21:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Sea~Horde

Viesti Kirjoittaja Sea~Horde »

Upea tuo viimeisen kuvan aivan vasemmanssa laidassa oleva figu!!! Siis aivan upea.. Hyvin olet onnistunut projektissasi ;) Nuo kehtaa ilmoittaa vaikka mihin kilpailuihin ;)
Yuri kirjoitti:Alkuvaiheissa olevan kolmannen figun kuva

Tuo linkki ei toimi :(
elisa kirjoitti:

Haettua sivua ei löydy!

Cannot find the page!

Den sökta sidan kan ej hittas!
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jotenkin nuo jalat näyttävät liian pieniltä tohon massiiviseen yläruumiseen nähden. Toisaalta kyllähän marineiden pitäisi olla "kaappeja", mutta jotenkin tuo vaan ei näytä luonnolliselta.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

tota joo toi kalju miekkamarine on hiukan liian pyylevä minun makuuni, mutta tuo toinen boltter hemmo oli hieman sopusuhtaisempi. Saattaa johtua siitä ettei se ainakaan kuvassa näytä olevan yhtä pitkä kuin tuo kalju miekkamies.
En kyllä itse pidä tosta kopinski-tyylistä niin hirveästi. On hyvin kummaa että jopa minulla olisi varmaan yhtä iso ellei isompi pää kuin tollasella marinella (siis suhteessa) Jokatapauksessa hienoa milliput/gs käsittelyä noissa on. Teitkö jonkin muotin siis ekan ison marinesi jälkeen vai? Toi peräläppäkin näyttää muuten aika pieneltä... :)
Toivotan menestystä chapter masterissa. :)
Yuri

jamopower kirjoitti:Jotenkin nuo jalat näyttävät liian pieniltä tohon massiiviseen yläruumiseen nähden. Toisaalta kyllähän marineiden pitäisi olla "kaappeja", mutta jotenkin tuo vaan ei näytä luonnolliselta.
Gorbag kirjoitti:tota joo toi kalju miekkamarine on hiukan liian pyylevä minun makuuni, mutta tuo toinen boltter hemmo oli hieman sopusuhtaisempi. Saattaa johtua siitä ettei se ainakaan kuvassa näytä olevan yhtä pitkä kuin tuo kalju miekkamies.
Niinkö? Komentajan onkelmana on, että jalat tulivatkin vahingossa hieman enemmän erilleen kuin taktikaalisella ukolla, joten komentaja näyttää hieman leveämmältä. Se, että mariinien jalat olisivat liian lyhyet, on hiukan outo väite minusta, tutkinhan jonkun aikaa anatomiaa sun muuta ja sain selville että jalkojen suhde koko vartalon pituuteen on 1:2. Näillä mariineilla jalat ovat vieläpä hieman pidemmät kuin oikeasti niiden pitäisi olla.

Kalju miekkamies on millin pidempi kuin bolttermies, kyseessä onkin mittasuhteiden aiheuttama trikki silmälle.
Gorbag kirjoitti:On hyvin kummaa että jopa minulla olisi varmaan yhtä iso ellei isompi pää kuin tollasella marinella (siis suhteessa)
Täytyy kai tehdä ihan tavallinen ihminen noiden viereen, että ne mittasuhteet oikeasti tulisivat esille. Minusta pää on juuri oikean kokoinen, kun ottaa huomioon että tarkastelemme 250 senttimetrin pituista jättiläistä, jonka vartaloa on muokattu kirurgisesti ja kemiallisesti. Eihän se pää siinä litkujen loristessa mihinkään kasva. Tämä ainakin on ollut tähän mennessä minun puolustukseni tuota väitettä vastaan. :)
Gorbag kirjoitti:Teitkö jonkin muotin siis ekan ison marinesi jälkeen vai?
Veistelin master-palat sääristä, reisistä, nivus-osasta, torsosta, kypärästä, päästä ja repusta. Käsivarret ovat hiottuja muovimariinien käsiä, samaten olkasuojat (kuten varmasti näkyykin). Tein palasista muotit ja valoin tarvittavan määrän osasia.

Kiitos kommenteista.

P.S.Se viimeinen kuvalinkki toimii nyt.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Ehkä se johtuu päästä, eikös normaalisti ihminen noudata suunnileen sitä kaavaa, että jalan osat on 1,5 kertaa pään pituus, tai jotain sinnepäin.
Tai sitten vaan vika on katsojan silmässä. Ihan päteväiltä noin ylipäätänsä näyttävät.
Yuri

Niin siis mitkä jalan osat? Sääri on ainakin 2x pään pituus, reisi saman verran. Tavallinen ihminen on 7-8 pään pituinen. Mittasin juuri oman pääni, n. 24cm. Elikkä 168-192 cm on liikkumavaraa. No, minä olen 175 senttiä pitkä. Marine on noin 10-11 pään pituinen, eli 240-264 cm. Komentajan pää on noin 3,5 mm pitkä, eli 36/3,5=~10,3. Matemaattisesti on siis todistettu että pää on oikean kokoinen. :)
pokka

Viesti Kirjoittaja pokka »

Aika reilusti liian pienet päät minun mielestä. :< Hienoja silti.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Tuo tactical mariini näyttää varsin malliikkaalta, ja sopusuhtaiselta. Komentaja tosiaan vaikuttaa hassun "pyylevältä" syynä juurikin nuo jalat, ei vain jotenkin näytä luontevalta.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

"P.S. Kypärän tai pään pienuutta ei tarvitse kommentoida, olen vain tykästynyt Daintonin ja Kopinskin 'pienipäiset mariinit' -tyyliin."

Kommentoin silti.....liian pienet päät.
Ja tiedät tasan tarkkaan että suhtaudun uskonnollisella fanaattisuudella Daintonin mariinikuvitukseen.

Tactical-jamppa on tosiaan parhaiten onnistunut mielestäni.

Tsemppii!!
M
"Kaulaparta huohottaja"
Yuri

Olen vähän justeerannut molempia, lähinnä vyötäröä ja kaulan ympärystä olen viilannut ohuemmaksi. Viilasin myös jalkoja hiukan hoikemmiksi ja komentajan jalat on revitty irti ja asetettu parempaan asentoon. Kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä että pää on liian pieni. Puhutteko siis kypärästä vai itse päästä? Kypärän ongelmana on että se on pään kokoinen, eikä isompi kuten sen oikeasti pitäisi olla. Korjaan sen kunhan saan kaiken muun hoidettua kuntoon.

Väkerrän myös "oikean" kokoista Cadian solttua noiden viereen antamaan sitä skaalan tuntua.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Nättejä figuja ja paljon mukavampia kuin normaalit mariinit, joihin suhtaudun hmm... ehkä hitusen vihamielisesti (tosin ens 'Coniin on suunitteil jo yks mariini idea vaan).

Jokin tuossa anatomiassa kyllä hämää... ei vain päässä. Luulen, että ongelma voi olla (tätä en uskonut koskaan sanovani) takamuksen puuttuminen. Toi kypärällinen veikko näyttää edestä oikein hyvältä, mutta takaata katsottaessa taitaa perse onkin noussut ylemmäks? En oo varma, jotenkin tämmönen ajatus tuli mieleen, mutten hahmota muutenkaan miten se ihminen on tuonne sisään änkeytynyt & kuinka paksu panssari on.

Sitten pienenpänä ja varmempana huomiona se, että tuo miekkamiehen huotra on kenties väärällä puolella, eli nyt se on samal puolel kuin käsi jossa miekka, mikä tuntuu kovin epäkäytännölliseltä (ainakin fantasyssä tuntuisi).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Yuri

M. Salava kirjoitti:Sitten pienenpänä ja varmempana huomiona se, että tuo miekkamiehen huotra on kenties väärällä puolella, eli nyt se on samal puolel kuin käsi jossa miekka, mikä tuntuu kovin epäkäytännölliseltä (ainakin fantasyssä tuntuisi).
No niinpä tietenkin. :) Olet aivan oikeassa. Mutta onkelmana on että sillä toisella puolella pitäisi olla pistoolin kotelo, vaikka olenkin jättänyt sen pois.

Ongelmana kaiketi tässä kaikessa on, että mariinit eivät ole ihmisiä, eikä kukaan oikeastaan tiedä miltä niiden pitäisi näyttää ja minkä kokoisia niiden pitäisi olla. En väitä että nämä minun olisivat ne ainoat ja oikeat, kuvaavatpahan omaa näkemystäni. B&C foorumin tuomio on lähes poikkeuksetta ollut että "näyttävät kummallisilta, en tykkää, jos tekisit sitä-ja-sitä ja vähän tuota-ja-tuota niin olisivat just hyviä. muuten ihan kelpo figuja." Oma näkemykseni ei ilmeisestikään vastaa lähes kenenkään muun käsitystä mariineista. :)

Kävin sitten katsomassa muutamaa muuta threadia, jossa kyvykäs harrastaja oli convertoinut hienon näköisen mariinin muovisista palikoista, ja kaikki ylistivät figua taivaisiin. En yritä olla katkera, mutta minua harmittaa sillä tämä tarkoittaa että GW ei koskaan tule tekemään isompia marineja, se olisi kerta kaikkiaan liian suuri shokki pienelle GW:n figuharrastajalle.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

oke olin väärässä tossa pään koossa. Silti ne näyttävät hieman pieniltä. Siis ihan toi paljas pää. Mutta kun kerran olet todistanut niin miksi enää iinttää vastaan ;) Noi jalkaterät kuitenkin näyttää kans aika ohuilta(siis jos esim katsoo wd296 kannen word beareria niin sillä on melkein kaksi kertaa pään levyiset se sen jalkaterät. Eli tekisin niistä hieman leveämmät. Ei nimittäin näytä siltä että toi pysyis tuulessa pystyssä. :) tosin massa auttaa asiassa... Enkä muuten tiedä onko edes se marine siinä kannessa Daintonin tai Kopinskin, että ei välttämättä ole samaa "sarjaa".
Yuri

Daintonin maalaukset tunnistaa siitä, että hän ei koskaan piirrä tai maalaa jalkoja. Word Bearer on siis Kopinskin työtä. Kopinskin tunnistaa myös olkasuojista, ne ovat vähän tuollaiset pienehköt.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Yuri kirjoitti: Ongelmana kaiketi tässä kaikessa on, että mariinit eivät ole ihmisiä, eikä kukaan oikeastaan tiedä miltä niiden pitäisi näyttää ja minkä kokoisia niiden pitäisi olla.
Eli GW on hoitanut asian taas tosi hyvin... mun arvostus mariineita kohtaan nousee entisestään ja toisaalta 'Coniin suuntautuva ideani saa tästä yhä uutta pointtia (mul on sinne suunitteilla toinen ikinä maalaamani mariini, ensimmäinen tuli maalattua vuonna kivi ja kirves). ;)

Mut itse ajattelin, että mariini siel sisäl ois kuin jättikasvuinen ihminen, tosin melkosesti bodattuna. Ihmisiähän on olemassa, joilla pituuskasvu on jostain syystä ollut tavallista voimakkaampaa, olisko hormoonien häiriön takia (joskus täst tuli dokumentti telkkarist) ja siks näitä 240cm+ ihmisiä on tälkin planeetal kävelemässä. Näistä hepuista löytynee kuvia esim. Guinnesin kirjasta tms. tai netistä, joten suhteet voisi napata sieltä. Tietystikin se, miten panssari toimii on hyvä kysymys ja toisaalta millaiseksi se ihminen on jalostettu tarkoitukseensa...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Meinaatko käyttää tällaisia pelipöydällä? Jos aiot niin silloin noitten päät ovat järkyttävän pieniä verrattuna muihin figuihin.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

No niin. Kuvia vihdoinkin....kostoksi epämääräistä höpinää aiheesta.

Mielenkiintoista nähdä sun ote pojautuen samaan artworkkiin mistä itsekkin pidän kovasti.

Kokonaisuutena !vaikuttava suoritus!, tosin jos tossa on vuoden harrastamisen tulos ni ootko varma ettet sammaloidu :p jk

Kriitiikkiäkin olisi tarjolla.

Eniten häiritsee lantion/perseen seutu, tai sen puute.

Kapteenin olkapanssarit on musta liian korkealla, mikä lisää pään pienuutta ja vähentää kokonaisuuden luontevuutta kaverin olkapäiden anatomian kohdalta. Sen sijaan tactical marinella paketti on paljon paremmin kasassa, ja koko figu toimii paremmin.

Artworkista anatomian poimiminen on ongelmallista. Piirroksen tutkiminen on NIIN PALJON anteeksiantavampaa kuin kolmiulotteisen mallin. Jalan häivyttelyllä, ei toimivien kohtien epätarkkuudella ja muulla kikkailulla, mitä myös Kopinski nykyisin paljon harrastaa,Daintonille se on melkeen maneeri, on helppo keskittyä olennaisen täydellisyyteen. Figulla täytyy koko paketin toimia. Paljon vaikeampi juttu.

Yleensä marineilla on hiukan ismmat päät kuin ihmisillä, artworkissakin, ihan samassa suhteessa kuin muukin massa. Jos nyt miettii jotain Shaquille O'nealia, ni kyllä miehen kuuppa on ihan samassa suhteessa isompi kuin jalatkin ;) Kapteenifigulla on mielestäni liian pieni pää, sori nyt vaan, ja hiukan jykeväpi ja kulmikkaampi naamataulu sopisi paremmin. On kuitenkin tärkeää, että figut sopii muihin pelifiguihin, näyttämällä samalla isoilta ja uljailta.

Tau Codexissa on se ihan klassikko marine art kuva, jossa on myös niin hieno, joskin liioteltu "objektiivi" kulma, kuvaus eri fysiikoista.

Suosittelisin plasticardi stripin käyttöä helpottamaan absoluuttista särmää vaativien osien tekemiseen. Se helpottaa hurjasti.
☠️
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

Hienoja.
Mutta: Päiden pitääkin olla pieniä, mutta minusta nuo mariiniesi päät ovat hieman liian pieniä. Tuo viimeisen kuvan oikeassa reunassa oleva power fist -heppu on mielestäni upea - siinä on kaikki kohdallaan. Sillä on minusta juuri oikean kokoinen pää, ja muutenkin mittasuhteet kohdallaan.
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Vaikka nuo ovat pitempiä kuin se normaali marine siinä vieressä, näyttää se normaali siltikin massiivisemmalta. Nuo ovat liian laihoja...
Hyvää skulptia muuten..
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”