Vanha harrastaja tarvii opastusta...
Vanha harrastaja tarvii opastusta...
Juu elikkä olen joskus aikoinaan FB:tä chaos armeijalla ja olen ajatellut jos sitä rupeaisi uudestaan niillä pelamaan. Mutta en ole aivan varma asiasta, koska olen kuullut että säännöt ovat muuttuneet todella paljon uuden painoksen myötä. Ja koska en ole viellä varma uudelleen aloittamisesta en viitsisi viellä uutta sääntökirjaakaan ostaa. Joten haluaisin pariin kysymykseen vastauksen.
kysymys 1: Olen kuullut huhuja että egrim van horstmania ei voisi käyttää uuden painoksen sääntöjen mukaan. eli onko asia todellakin näin?
Kysymys 2: Voiko demoneja ottaa vielä tavan mortal porukan mukaan vai saako niitä enää vain demoni armeijoihin. Koska kuulin että chaos on jakautunut demoneihin, beastmaneihin ja tavan mortal joukkoihin.
kysymys 1: Olen kuullut huhuja että egrim van horstmania ei voisi käyttää uuden painoksen sääntöjen mukaan. eli onko asia todellakin näin?
Kysymys 2: Voiko demoneja ottaa vielä tavan mortal porukan mukaan vai saako niitä enää vain demoni armeijoihin. Koska kuulin että chaos on jakautunut demoneihin, beastmaneihin ja tavan mortal joukkoihin.
1: Egrimm Van Horstmanille löytyy epäviralliset säännöt GW:n sivuilta. Eli vaatii vastapelaajan suostumuksen, että saat käyttää häntä pelissä. Figua tosin voi käyttää tavallisena Tzeentch-kaaoslordina lohikäärmeellä, josta saa tehokkaamman vähemmillä pisteillä.
2: Demoneita saa Mortal- ja Beast porukoihin mukaan. Jos kenraalisi on Mortal, ovat Mortalit corea ja muut specialia ja rarea, jos taas demonikenraali niin demonit corea jne.
2: Demoneita saa Mortal- ja Beast porukoihin mukaan. Jos kenraalisi on Mortal, ovat Mortalit corea ja muut specialia ja rarea, jos taas demonikenraali niin demonit corea jne.
1. Van Horstmanille ei ole nykyään virallisia sääntöjä (opponent's approval-säännöt löytyvät), mutta voit toki käyttää sitä tavallisena kaaoslordina kaaoslohikäärmeellä.
2. Mortaleita, petoja ja demoneita voi sekoittaa varsin vapaasti. Kenraalista riippuu ovatko kyseiset joukot perusjoukkoja vai erikoisempia joukkoja.
2. Mortaleita, petoja ja demoneita voi sekoittaa varsin vapaasti. Kenraalista riippuu ovatko kyseiset joukot perusjoukkoja vai erikoisempia joukkoja.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Ihmiskilpi
Re: Vanha harrastaja tarvii opastusta...
Sille ei kyllä löydy virallisia sääntöjä armybookissa tai missään muussakaan virallisessa kirjassa, mutta mikään ei estä käyttämästä sitä tavallisena Chaos Championina/Lordina.Jomps kirjoitti:kysymys 1: Olen kuullut huhuja että egrim van horstmania ei voisi käyttää uuden painoksen sääntöjen mukaan. eli onko asia todellakin näin?
Kaikki listat saavat toistensa joukkoja. Ero listoilla on se että jos kenraali on demoni, ovat demonit corea (armeijan perusmoskaa, tätä käsitettä ei tainnut olla 5 edikassa) ja beastit sekä mortalit specialeja (rajoitettu määrä näitä). Sitten taas jos kennu on esim. beast on mortalit ja demonit speciaaleja ja beastit corea. Toivottavasti sait selvääJomps kirjoitti:Kysymys 2: Voiko demoneja ottaa vielä tavan mortal porukan mukaan vai saako niitä enää vain demoni armeijoihin. Koska kuulin että chaos on jakautunut demoneihin, beastmaneihin ja tavan mortal joukkoihin.
KilpiEdit: Liian hidas, darnnn..
Kiitos tosi paljon vastauksista.
Jäi se vaan pelottamaan hieman ettei sille egrimille olisi mitään käyttöä nyky säännöillä koska se oli kummiskin aika kallis hankinta silloin.
sama juttu myös tuon blood thirster of khornen kanssa. Eli siis khornen greater deamonin voi ottaa mortal armeijaan? jos näin on niin sitten uudelleen aloittaminen onkin ihan varteen otettava vaihto ehto.
Jäi se vaan pelottamaan hieman ettei sille egrimille olisi mitään käyttöä nyky säännöillä koska se oli kummiskin aika kallis hankinta silloin.
sama juttu myös tuon blood thirster of khornen kanssa. Eli siis khornen greater deamonin voi ottaa mortal armeijaan? jos näin on niin sitten uudelleen aloittaminen onkin ihan varteen otettava vaihto ehto.
-
Ihmiskilpi
Voi ottaa mortal armeijaan jos vain löytyy joku mortal jolla on korkeampi/sama ld, koska se jolla on korkein ld on kenraali (jos sama saa itse päättää).Jomps kirjoitti:Eli siis khornen greater deamonin voi ottaa mortal armeijaan?
KilpiEdit: Niin ja mainitan vielä että tuota ei voi ottaa mortal armeijaan jos sillä mortal kenraalilla on joku muu mark kuin Undivided tai Khorne.
Viimeksi muokannut Ihmiskilpi, Ma 04.10.2004 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
2000 pisteen peleissä on greater demoni kenraalina(siis paras ld, 3000 pojoon sitten saa jo mortaali lordin jolla sama ld), joten armeija on demoni armeija. Eli demonit corea ja mortalit/beastit speciaalia. Egrim van horstmani toimittaa ainakin minulla ihan lohharilla ratsastavan normi kaaoslordin virkaa.
en nyt ihan varma ole, mutta eikös näille demoneille saanut sellaisen tavaran kuin "master of mortals" eli mortalit olisivat corea? en sitten ole ihan varma.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."