Mitä hyvää on High Elffeissä?
-
PhoenixKing
Mitä hyvää on High Elffeissä?
Eli oks nää iha surkeita?
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
-
Ar-Senator
Suurhaltiat ovat yksi vanhimmista kansakunnista koko maailmassa. He asuvat Ulthuanin saarella ja pitkän ajan kuluessa haltiat ovat muuttaneet muualle, eivätkä mitkään haltiakansat ole hyvässä sovussa keskenään.
-Nopea, vähälukuinen ja kurinalainen armeija. Armeija omaa varsin hyvän moraalin ja taistelutaidon. Löytyy sekä ampumista että lähitappelua ja erittäin hyvää magiaa. Pistehinnaltaan yleisesti korkeaa.
-Kaikki jalkaväki on hyvin nopeaa. Tavallinen jalkaväki on keihäsmiehiä. Erikoisempia yksiköitä löytyy runsaasti. Hoethin miekkamiehet ovat hyvin taitavia taistelemaan ja Valkoiset leijonat, jotka ovat kyllä ihan tavallisia haltioita nimestään huolimatta, iskevät kovaa. Muiden haltia-armeijoiden tapaan heikkoudesta valitetaan usein, mutta täytyy muistaa, etteivät ihmistenkään sotilaat yhtään fyysisesti kestävämpiä ole.
-Raskas ratsuväki on pelin nopeinta, mutta ei sentään kestävintä. Se on kuitenkin aika kovasti lyövää rynnäkössä, kuten useiden muiden armeijoiden ratsuväki. Ellyrian Reaverit ovat nopeita, kevyttä ja taitavaa ratsuväkeä. Sotavaunukin löytyy suurhaltioilta.
-Tavallisia jousimiehiä pidetään yleensä hintavana ja aika tehottomana, vaikka haltiat ovatkin hyvin tarkkoja ampujia. Se ei silti tarkoita, että olisivat jousimiehet huono ostos. Muuten, mikä ihme on Suurhaltia-armeija ilman jousimiehiä?
-Sotakone on sama monikäyttöinen ja tehokas nuolenheitin kuin pimentohaltioillakin.
-Hirviöitä ei löydy niin paljon kuin pimentohaltioilla, mutta esim. lohikäärmeitä ja griffoneita saa.
-Sankarit ovat muiden haltioiden tapaan taitavia lähitaistelijoita, mutta eivät siltikään lyö kovin lujaa ja tehokkaasti verrattuna lähitaistelupainoitteisempien armeijoiden "lähitaistelukoneisiin", joita myös sankareiksi nimitetään. He eivät ole myöskään fyysisesti kestäviä.
-Magia on erittäin hyvää ja tehokasta. Suurhaltioiden taikoja sanotaan yhdeksi parhaiksi koko Warhammerissa. Maagit saavat käyttää mitä tahansa kahdeksaa perusmagialuokkaa tai omaa Suurmagiaansa joka sisältää hyvin, hyvin ilkeitä ja tappavia loitsuja.
-Taikaesineet ovat mielestäni parhaimpia mitä vaan Warhammerissa löytyy. Erityisen hyviä ovat suojaavat esineet. Kaksi esinettä, joista saa 4+ ward saven, saattavat saada useat kenraalit kateellisiksi, kun useasta armeijasta ei löydy edes yhtä 4+ ward savea.
-Perusyksiköt ovat muovia ja muut metallia.
-Merihaltiat ovat suurhaltioiden laivasto ja myös virallinen Storm of Chaos-lista. Se on hyvin rajallinen ja paljon ampuva armeija. Lothern sea guardia se sisältää paljon eikä juuri muuta. Maagit eivät tunne suurhaltioiden perusloitsua Drain Magicia vaan sen sijaan jomman kumman kahdesta omasta loitsustaan.
-Suurhaltioille löytyy muutama Dark Shadows-kampanjasta saatu taikaesine.
-
PhoenixKing
- puolisukeltaja
Tuo ei kyllä ole totta-Tavallisia jousimiehiä pidetään yleensä hintavana ja aika tehottomana, vaikka haltiat ovatkin hyvin tarkkoja ampujia. Se ei silti tarkoita, että olisivat jousimiehet huono ostos.
Juu. High Elffithän ovat aika perskuleen hyvä kansa, kun ei vaan pelkkiä jousi- tai keihäsmiehiä ota. Paljon magiaa ja ratsuväkeä niin-
Itse olen pelannut HE;tä vastaan ja Archerit ovat osoittautuneet kiusallisiksi vastustajiksi. Viimeinen klaanirottayksikkö olisi rynnäköinyt niiden kimppuun seuraavalla vuorolla, mutta BS nelosella ja S kolmosella teurastivat niitä kolme kappaletta ja rottani juoksivat karkuun pois kentältä.
Itse olen pelannut HE;tä vastaan ja Archerit ovat osoittautuneet kiusallisiksi vastustajiksi. Viimeinen klaanirottayksikkö olisi rynnäköinyt niiden kimppuun seuraavalla vuorolla, mutta BS nelosella ja S kolmosella teurastivat niitä kolme kappaletta ja rottani juoksivat karkuun pois kentältä.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
-
bluebluesky
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
High Elffit ovat hyviä, itse en tue enää magiaa vaan olen siirtynyt lohikäärmeiden, ratsuväen ja tiranoc-vaunujen ihmeelliseen maailmaan. Wanha wakkari RBT sentään pysyy vielä messissä.
Olen pelannut High Elffeillä siitä lähtien kun Puolenkuun Pelit on perustettu eli jotain 7 vuotta.
Vielä kiinnostavat
Olen pelannut High Elffeillä siitä lähtien kun Puolenkuun Pelit on perustettu eli jotain 7 vuotta.
Vielä kiinnostavat
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Itse katsoisin High Elfien parhaaksi ominaisuudeksi niiden fluffin ja luonteen. High Elf -kansa on mukavan konservatiivinen ja kahtiajakoinen. Ne pitäytyvät omiensa seurassa ja pitävät itseään maailman mahtavimpana kansana, joka on saavuttanut niin suuren teknisen ja tieteelisen tason, ettei muut pääse sitä lähellekään, ja kansana tekee pelkästään hyvää koko maailmalle. Muut näkevät ne kuolevina ja oikukkaina hienostelijoina, jotka ajattelelevat vain omaa parastaan.
Eihän niistä voi kuin pitää.
Pelissä High Elves kohtuullisen haasteellinen armeija käyttää (ellei sitten sorru tuolle all-cavalry-magia-(kymmenen-miehen)hordeen, jota inhoan aina vain enemmän). Niistä saa kasattua melkoisen monipuolisen armeijan, ja oivallisella taktikoinnilla voi voittaa minkä tahansa vastustajan. Tosin helppo niillä on hävitäkin, jos kaikki ei suju suunnitelmien mukaan.
Eihän niistä voi kuin pitää.
Pelissä High Elves kohtuullisen haasteellinen armeija käyttää (ellei sitten sorru tuolle all-cavalry-magia-(kymmenen-miehen)hordeen, jota inhoan aina vain enemmän). Niistä saa kasattua melkoisen monipuolisen armeijan, ja oivallisella taktikoinnilla voi voittaa minkä tahansa vastustajan. Tosin helppo niillä on hävitäkin, jos kaikki ei suju suunnitelmien mukaan.
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
-
Pikku-Oskari
Re: Mitä hyvää on High Elffeissä?
Hävisin seer-counsilille (tjsp.) 100-0, eli ei ole.PhoenixKing kirjoitti:Eli oks nää iha surkeita?
Maagit ääliöiden mukana pusikossa kytistämässä ja tiputtaa puolen kentän kokoisen komeetan niskaan. Sitten kun vielä oman shamaanin pää räjähtää->400vp vihulaiselle... No huh...
Asiaan. Mie inhoan yli kaiken, mutta kyllä niillä pelejä voittaa.
Shamaanipomo olisi tietysti voinut dispelloida sen omassa magic phasessaan kun counter-nippu alkoi kasvaa häiritsevän suureksi.Hänen Mäjesteettinsä kirjoitti:Hävisin seer-counsilille (tjsp.) 100-0, eli ei ole. Maagit ääliöiden mukana pusikossa kytistämässä ja tiputtaa puolen kentän kokoisen komeetan niskaan.
it is apparent the intent has been revealed
-
Pikku-Oskari
Eipäs kun se alkoi olla niin iso, että hän melkein nappasi sen itse pois syystä että se melkein ylsi, ja ylsi yhteen, maagiin ynnä ryhmään, joten ajattelin käyttää dispelliä muuhun. Ja se pää räjähti ennen komeetan tippumista, joten dispellien määrä laski entistäkin pienemmäksi.Guzlob kirjoitti:Shamaanipomo olisi tietysti voinut dispelloida sen omassa magic phasessaan kun counter-nippu alkoi kasvaa häiritsevän suureksi.Hänen Mäjesteettinsä kirjoitti:Hävisin seer-counsilille (tjsp.) 100-0, eli ei ole. Maagit ääliöiden mukana pusikossa kytistämässä ja tiputtaa puolen kentän kokoisen komeetan niskaan.
-
PhoenixKing
High elffeilla armeija joka koostuu pelkästään ratsuväestä ja seer couchilistä...kiinnostava näkemys...
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Lähinnä siksi, että haltiaponilla on M9, joten yhdellä ratsuväkiyksiköllä on M8 ja kahdella M9 ('Helmeillä on barding, joka hidastaa liikkeen 8 tuumaan, Lohariprinsessoilla Ithilmar barding, joka ei tiputa liikettä)clutch kirjoitti:Ja miten niin noiden raskas ratsuväki on kaikkein nopeinta. Muistuttaisin eräästä jengistä nimeltä BRETONNIA.
Tämän asian esille tuominen pelin aikana saattoi olla silkkaa taktikointia komeetan pitämiseksi kentällä. Asioita kannattaa aina katsoa monesta vinkkelistä. Ja tosiaan, tuo isomman maagin pään räjähtäminen oli aikamoinen onnenpotku.Hänen Mäjesteettinsä kirjoitti:Eipäs kun se alkoi olla niin iso, että hän melkein nappasi sen itse pois syystä että se melkein ylsi, ja ylsi yhteen, maagiin ynnä ryhmään, joten ajattelin käyttää dispelliä muuhun. Ja se pää räjähti ennen komeetan tippumista, joten dispellien määrä laski entistäkin pienemmäksi.Guzlob kirjoitti:Shamaanipomo olisi tietysti voinut dispelloida sen omassa magic phasessaan kun counter-nippu alkoi kasvaa häiritsevän suureksi.Hänen Mäjesteettinsä kirjoitti:Hävisin seer-counsilille (tjsp.) 100-0, eli ei ole. Maagit ääliöiden mukana pusikossa kytistämässä ja tiputtaa puolen kentän kokoisen komeetan niskaan.
Mutta toisaalta, Seer Councililla on aika hankala hävitä. Pelattavuus sitten on vähän mitä on. Kuitenkin, lainatakseni Guzlobia: "Voittaminenhan on aina hauskaa.."
Itse olen pelannut jotakuinkin sellaiset kolmisen vuotta HElffejä, ja tykästynyt aika lailla kyseiseen armeijaan. Toimii ainakin minulla, vaikka ei aivan huippuunsa viilattu lista olisikaan. Ja näkyy toimivan vähän enemmänkin hiottuna.
-
Aloittelija-Ana
Noh, sanotaanko nyt, että dark elffeillä ja lizardmeneillä on pelin hitain raskas ratsuväki. Cold oneilla kun
ratsastavat ( M7 ). Mutta dark elffeillä on tietenkin core unittina dark ridereita ( M9 ) ja ovat fast cavalrya.
Muuten sanoisin high elffien olevan sitä nopeinta porukkaa.
ratsastavat ( M7 ). Mutta dark elffeillä on tietenkin core unittina dark ridereita ( M9 ) ja ovat fast cavalrya.
Muuten sanoisin high elffien olevan sitä nopeinta porukkaa.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
- The Captain
- Valvoja
Dragon princejen barding ei edes hidasta menoa, joten M9 raskasta ratsuväkeä se on (2+ save, tosin vaivainen Strength, eli ei niillä mitään skinkkiä isompaa pidä mennä lyömään).Jerkkeri kirjoitti:Kaikkien haltioiden mukaanlukien high elffien, wood elffien, dark elffien ratsujen movement on 9, se laittaako niille movementtia huonontavan bardingin on taas ihan eri juttu. ;)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.