Kääpiöt ja tikkukanuunat
Kääpiöt ja tikkukanuunat
Missä ovat aidot kääpiöpelaajat jotka käyttävät vanhaa kunnon cannonia ja stonista?Tuntuu että kaikki käyttävät vain em.pahanilmanlintua, tikkutykkiä eli bolt throweria!
En muista missä näin sanottiin, joku joka muistaa kertokaa, kiitos!
"you could take only bolt throwers, but that is what bald-faced elf would do"
tuo ei ole sanatarkka.
tuo ei ole sanatarkka.
Varmaan siksi että ovat yleensä varmempia ja halpoja. Ovat kääpätkin huomanneet vihdoin miten tehokkaita ovat, vaikka käyttävätkin paljon surkeampaa mallia kuin haltiat [pilvihaltiat, pimento haltiat]. Juuri sen takia jos minä olisin kääppä pelaaja*never, tai hmmm...* niin ottaisin tosimiesten sotakoneet eli kanuunan ja stoniksen.
Ovat kunnon runeilla todellakin kovia laitteitä.
Viimeksi muokannut The Boss, Pe 15.10.2004 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold
-
kääppämies
Päätinpä ostaa näitä erikoisia kanuunoita ja bolttiksia kun ne tuntuivat mehukkaammilta.. tavallisia tykkejä ei vaan tule ostettua, rahalle löytyy aina olevinaan jokin juustoisampi kääpiökäyttökohde.
Täälläpäin moni kyllä tuntuu suosivan perinteisiä kääpivehkeitä, ehkä se on paikkakuntakohtaista; mutta ne *on* kyllä hiukan parempia ne uudet flame cannonit ja tämmöiset bolttikset.. omasta mielestä, kun tuo cannoni räjähtää aina ensimmäisenä ja tappaa niin vähän ilman insinööriä. Esim. Flamecannoni tappaa väkeä, oli ne örkkejä tai haltioita!
Täälläpäin moni kyllä tuntuu suosivan perinteisiä kääpivehkeitä, ehkä se on paikkakuntakohtaista; mutta ne *on* kyllä hiukan parempia ne uudet flame cannonit ja tämmöiset bolttikset.. omasta mielestä, kun tuo cannoni räjähtää aina ensimmäisenä ja tappaa niin vähän ilman insinööriä. Esim. Flamecannoni tappaa väkeä, oli ne örkkejä tai haltioita!
You (yes, you!) decide.
Stonista en ole kokeillut kun ei sitä ole.. mutta cannoneihin ja muihin ei oikein ilkeä käyttää hirveästi pisteitä sitä varten, että saisi niille ne suojariimut. Bolttiksilla sitä vaaraa ei sentään ole, että itsensä tappaisi! Katapulteillakin on.. ja flame cannon on sen arvoinen, että sen räjähdyksen riskin kyllä kestää. Oma noppatuuri niin kamala, että heitän joka toisella nopalla misfiren..
EDIT: ja stoniksella on vaikea osua
EDIT: ja stoniksella on vaikea osua
You (yes, you!) decide.
Käytän kaikkia sotakoneita suurinpiirtein vuorotellen. Viime pelissä taisi olla kaksi Bolt Throweria, Organ Gun ja Stonari.
Hyvää jälkeä saivat aikaan.
Siksi en yleensä käytä Cannonia, sillä sen hintaan saa loistavasti muutaman Boltterin. Maksimoin tehon
.
Hyvää jälkeä saivat aikaan.
Siksi en yleensä käytä Cannonia, sillä sen hintaan saa loistavasti muutaman Boltterin. Maksimoin tehon
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
-
kääppämies
-
Stenvall
Varmempia saattavat olla, mutta niissä ei ole sitä riemua, kun tulee misfire ja kone räjähtää silmille tai vielä parempaa: kivi tai kuula osuu omiin. Siitä se riemu vasta repeääkin.
Minä käytän tykkiä ja stonaria, vaikka ne ovatkin lähes jokaisessa pelaamassani pelissä tuhoutuneet itsestään. "Mutta ei tappio kuitenkaan mieltäni paina, olen taistellut usein ja hävinnyt aina", jonkun runoilijan runosta Marski.
Minä käytän tykkiä ja stonaria, vaikka ne ovatkin lähes jokaisessa pelaamassani pelissä tuhoutuneet itsestään. "Mutta ei tappio kuitenkaan mieltäni paina, olen taistellut usein ja hävinnyt aina", jonkun runoilijan runosta Marski.
No eihän se kantomatka jne, mutta ne nopat. Ne nopat, niillä kun on jotakin minua vastaan.. mutta taitaa mennä jo vähän off topic; kyllähän minäkin niitä kanuunoita silloin tällöin käytän, ja riemua riittää... Sehän riippuu tietty pelin luonteesta, eli jos on "pakko" voittaa, otan vähän varmempaa kalustoa.kääppämies kirjoitti:ei sillä ole vaikea osua on hyvä tähtäämään tähän saakka aina osunu viholliseen enemmän tai vähemmän...
EDIT: Tahtoo sanoa etten luota enää kanuunaani.
You (yes, you!) decide.
-
Viljanderi
Re: Kääpiöt ja tikkukanuunat
Minulla on noin 3000 pts kääpiä ei minulla edes ole bolttista. Pitäisi varmaan hankkia, mutta kuitenkin.blacklion kirjoitti:Missä ovat aidot kääpiöpelaajat jotka käyttävät vanhaa kunnon cannonia ja stonista?Tuntuu että kaikki käyttävät vain em.pahanilmanlintua, tikkutykkiä eli bolt throweria!
tuo ei ole sanatarkka.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Mnoh. Niin. Mutta etkö olekin (Blacklion) oppinut aatteitasi kääpiökirjan 'kertojalta'?
Joka taasen sanoo, ettei tosikääpiö käytä edes tussareita.. Eihän kukaan pelkillä crossbowmiehillä pärjää!
Viimeksi muokannut pentti, Pe 15.10.2004 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You (yes, you!) decide.
Entäs se riemu kun str 5 hit tulee 6 chaosknightiin (chosen) josta silloin kösähtää jotain 2-5 ritaria?Chosen kirjoitti:Varmempia saattavat olla, mutta niissä ei ole sitä riemua, kun tulee misfire ja kone räjähtää silmille tai vielä parempaa: kivi tai kuula osuu omiin. Siitä se riemu vasta repeääkin.
P.S. Loistavaa HarmaaKääpiö! Käyttäköön kalpeakasvoiset haltiat tikkutykkejä
Re: Kääpiöt ja tikkukanuunat
Bolttikset olivat kääpiöillä olemassa paljon ennen kanuunoita.blacklion kirjoitti:vanhaa kunnon cannonia
"Progress, they calls it. Fixing what isn't broken, I've half a mind to say"
Now, I'm not one to belittle the Engineers Guild, even if they are a bunch of dangerously insane lunatics..."
Kolme bolttista saa yhden riimutetun kanuunan hinnalla. Täytyy olla kohtuullisen onneton pelaaja, jos riimukanuunalla saa enemmän aikaan kuin noilla kolmella bolttiksella. Itse käytän neljää bolttista ja kahta stonaria, enkä mitään niistä vaihtaisi alitehoiseen ylikalliiseen kanuunaan. Jos kääpiötykin hinta olisi tuollaisen 60-65 pistettä, se olisi juuri ja juuri otettavan rajoissa. Sadalla pisteellä? No way.
- Cannonball
Sara pinnaa!? Empiren great cannon kantaa paljon pitemmälle, tekee d6 woundia ja näyttää hiennommalta. Ja mitä maksaa? Sata pinnaa! Mitähän se gav on taas ajatellut... (ei mitään, kuten tavallista
)
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Gavilta tulee näitä viisaita ajatuksia, kuten minun allekirjoitukseni "You (yes, you) decide!"..
Nyt kun näistä sotakoneista puhutaan, mainitaanpa myös gyrokopteri; aika turha vehje. Se on turkasen tehoton, ja esimerkiksi örkkejä vastaan siitä ei ole paljon mihinkään. Tietty gobboja se tappaa.. mutta kaverini ei ikinä pelaa goboilla jne. Ei sitä sentään kiinni saa. Itse käyttäisin sitä kuitenkin melkein joka taistelussa, jos se ei olisi rikki ja metallinen, ja ottaisin bolttikset mukaan.
Nyt kun näistä sotakoneista puhutaan, mainitaanpa myös gyrokopteri; aika turha vehje. Se on turkasen tehoton, ja esimerkiksi örkkejä vastaan siitä ei ole paljon mihinkään. Tietty gobboja se tappaa.. mutta kaverini ei ikinä pelaa goboilla jne. Ei sitä sentään kiinni saa. Itse käyttäisin sitä kuitenkin melkein joka taistelussa, jos se ei olisi rikki ja metallinen, ja ottaisin bolttikset mukaan.
You (yes, you!) decide.
Gav on "ajatellut", että kovempi miehistö ja optio riimuihin korvaa tehomenetyksen Empiren Great Cannoniin verrattuna. DoW-kanuuna on teholtaan samanlainen kuin kääpiöillä, ja maksaa 85 pistettä - jos kääpiöarmeijaan pitäisi ottaa kanuuna, ottaisin ilmanmuuta DoW-kanuunan rarena kuin kääpiökanuunan special-slotin uhraten. Valitettavasti se ei yleensä käy päinsä turnauksissa, jossa ei voi pelata armeijakirjan listoilla.
Gyro on hieman vaikeampi määritellä tehokkuudeltaan, sen raaka tappovoima on mitätön, mutta miten paljon laskee sitten sen liikkuvuuden/marssineston arvoksi. Toisia armeijoita (pääasiassa kohtuullisen hidasta jalkaväkeä) vastaan se on arvokas koska se parhaillaan hidastaa vastustajaa useamman kierroksen. Nopeaa lentävää/cavalry-jyrää vastaan se on taas liian kallis, vaikka sillä voikin hieman vastustajaa haitata noissakin tapauksissa.
Gyro on hieman vaikeampi määritellä tehokkuudeltaan, sen raaka tappovoima on mitätön, mutta miten paljon laskee sitten sen liikkuvuuden/marssineston arvoksi. Toisia armeijoita (pääasiassa kohtuullisen hidasta jalkaväkeä) vastaan se on arvokas koska se parhaillaan hidastaa vastustajaa useamman kierroksen. Nopeaa lentävää/cavalry-jyrää vastaan se on taas liian kallis, vaikka sillä voikin hieman vastustajaa haitata noissakin tapauksissa.
Gyro on täydellinen härväysmasiina. Ja jos on tarpeeksi sekopäinen, että yrittää sillä kamikazea (onnistumisprosentti n.5%) voi niinkin saada jotain aikaan. Mutta gyro on tarkoitettu härväämiseen. Vastustajan nopeat joukot eivät enää olekaan niin nopeita. Tosin eräässä pelissä tuhosin näyttävästi yhdellä gyron ammunalla n10-15(en muista tarkalleen montako, tapahtui vuonna käpy) skouttaavaa skinkkiä.
Minä muistan niitä skoutteja oli 8, mutta yksi vie 15 pistettä minimissään. Hyvä diili, vastustaja ei voinut mitään kaikki alla ja jotain 3+ tappoon vai oliko 2+?blacklion kirjoitti:Gyro on täydellinen härväysmasiina. Ja jos on tarpeeksi sekopäinen, että yrittää sillä kamikazea (onnistumisprosentti n.5%) voi niinkin saada jotain aikaan. Mutta gyro on tarkoitettu härväämiseen. Vastustajan nopeat joukot eivät enää olekaan niin nopeita. Tosin eräässä pelissä tuhosin näyttävästi yhdellä gyron ammunalla n10-15(en muista tarkalleen montako, tapahtui vuonna käpy) skouttaavaa skinkkiä.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold