ongelma muovifiguista
ongelma muovifiguista
eli mikä on syynä että noin 1 tunnin päästä muovifigun liimaamisesta jos pikkasen vääntää kädellä liimattua osaa niin se lähtee irti?ja liimana käytän Loctiten Super Attakia.
Tässä pari seikkaa mitkä vaikuttavat liiman pitävyyteen:
1) Pintojen puhtaus, eli jos pinnat ovat likaiset tai rasvaiset eivät ne kunnolla tahdo kiinni pysyä.
2) Vanhentunut liima, eli vanha liima ei ole yhtä tehokasta kuin uusi.
3) Liimattavat pinnat ovat epätasaiset, eli kannattaa hiota tasaiseksi.
4) Liimaa ei kannata hirveästi pistää, pieni pisara vain.
5) Liiman kannattaa antaa rauhassa kuivua.
6) Käytettävä liimamerkki ei ole hyvä tai ei sovellu käytettyyn materiaaliin.
1) Pintojen puhtaus, eli jos pinnat ovat likaiset tai rasvaiset eivät ne kunnolla tahdo kiinni pysyä.
2) Vanhentunut liima, eli vanha liima ei ole yhtä tehokasta kuin uusi.
3) Liimattavat pinnat ovat epätasaiset, eli kannattaa hiota tasaiseksi.
4) Liimaa ei kannata hirveästi pistää, pieni pisara vain.
5) Liiman kannattaa antaa rauhassa kuivua.
6) Käytettävä liimamerkki ei ole hyvä tai ei sovellu käytettyyn materiaaliin.
-
Stenvall
Jääkuutio mainitsikin jo mahdollisia syitä. Itse muuten käytän Erikeepperiä, ja olen erittäin tyytyväinen, pysyvät kuivuttuaan hyvin. Suosi suomalaista! GW:n muoviliima on varmaankin hyvää, kallistakin.
EDIT: Sanoinko suomalaista? *Katsoo pullon kylkeä* Ruotsalaistahan tämä onkin.
EDIT: Sanoinko suomalaista? *Katsoo pullon kylkeä* Ruotsalaistahan tämä onkin.
Viimeksi muokannut Stenvall, Su 07.11.2004 14:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Erittäin hyvää muoviliimaa on Etyyli Metyyli Ketoni (en ole nimestä ihan varma), sitä ei vain taida saada ostettua oikein mistään ja se aiheuttaa syöpää, ei kuitenkaan niin pienissä määrissä mitä yleensä tällaisessa liimauksessa käytetään. Apteekeista tuota kannattaa kysellä.
Risteysasemalta helsingistä saa kuitenkin täysin vastaavaa liimaa, hintaa taisi olla ~5€ ja pitävyys todellakin on omaa luokkaansa, kannattaa kokeilla, liiman nimeä en tarkkaan muista, kysyy vain muoviliimaa.
Risteysasemalta helsingistä saa kuitenkin täysin vastaavaa liimaa, hintaa taisi olla ~5€ ja pitävyys todellakin on omaa luokkaansa, kannattaa kokeilla, liiman nimeä en tarkkaan muista, kysyy vain muoviliimaa.
Chosen kirjoitti:Jääkuutio mainitsikin jo mahdollisia syitä. Itse muuten käytän Erikeepperiä, ja olen erittäin tyytyväinen, pysyvät kuivuttuaan hyvin. Suosi suomalaista! GW:n muoviliima on varmaankin koostumukseltaan melko samanlaista kai.
Pakko vinetää erikeeper on ruotsalaista
Ainakin siinä pullon kyljessä lukee Valistaja:ruotsi
Siis Revell Contacta Professional on parasta tietämääni muoviliimaa. Ja koska kyseistä tavaraa saa melkein mistä tahansa mistä saa edes jonkinlaisia pienoismalleja (marketit jne.) ei ole mitään syytä käyttää mitään muutaMystic Rain kirjoitti:onko teiän mielestä Revellin se "neulaliima" hyvää muovien maalaamiseen
Anteeks ootee mutta toi kuullostaa kyllä aika sairaan hyvältä. Liimaa jota ei saa mistään ja se aiheuttaa syöpää.Riio-Kola kirjoitti:Erittäin hyvää muoviliimaa on Etyyli Metyyli Ketoni (en ole nimestä ihan varma), sitä ei vain taida saada ostettua oikein mistään ja se aiheuttaa syöpää, ei kuitenkaan niin pienissä määrissä mitä yleensä tällaisessa liimauksessa käytetään. Apteekeista tuota kannattaa kysellä.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Tosiaan tuo Revealin Contacta on aivan huippu liima, saa helposti annosteltua tarvittavan määrän ja liimauksista tulee todella pitävät. Ainoa ongelma tällä un se, että neula tukkeutuu todella helposti. Tietenkin tähänkin on olemassa (ainakin) pari apua: ohut neulan sisälle mahtuva rautalanka (esim pussinsulkijat), jolla työnnetään tukos pois tai neulan lämmittäminen, jolloin liimatukokset sulavat.
Yrska
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Yhdyn saumattomasti Baldurin kantaan. Itse käyttänyt jo lähemmäs ehkä 8 vuotta (aiemmin tosin pienoismalleihin), eikä ole koskaan pettänyt.Baldur kirjoitti:Siis Revell Contacta Professional on parasta tietämääni muoviliimaa. Ja koska kyseistä tavaraa saa melkein mistä tahansa mistä saa edes jonkinlaisia pienoismalleja (marketit jne.) ei ole mitään syytä käyttää mitään muutaMystic Rain kirjoitti:onko teiän mielestä Revellin se "neulaliima" hyvää muovien maalaamiseen
Kai se sitten pitää uskoa:DWeekender kirjoitti:Yhdyn saumattomasti Baldurin kantaan. Itse käyttänyt jo lähemmäs ehkä 8 vuotta (aiemmin tosin pienoismalleihin), eikä ole koskaan pettänyt.Baldur kirjoitti:Siis Revell Contacta Professional on parasta tietämääni muoviliimaa. Ja koska kyseistä tavaraa saa melkein mistä tahansa mistä saa edes jonkinlaisia pienoismalleja (marketit jne.) ei ole mitään syytä käyttää mitään muutaMystic Rain kirjoitti:onko teiän mielestä Revellin se "neulaliima" hyvää muovien maalaamiseen
Kiitos kaikille jotka jaksoitte vastata!:D:D:D:D
Kukaan ei maininnut tätä liimaa: Würth Pikaliima
Kyllä _varmasti_ pitää, liimaa alle 5.sek (oikein käytettynä) Meinaan hetkessä olen liimannut etusormen, keskisormen ja peukalon nätisti toisiinsa...
Ongelmana onkin se etten tiedä mistä tätä saa ostettua, mutta rautakaupasta varmana saa
Itse tätä liimaa saan isäni työpaikalta...
Kyllä _varmasti_ pitää, liimaa alle 5.sek (oikein käytettynä) Meinaan hetkessä olen liimannut etusormen, keskisormen ja peukalon nätisti toisiinsa...
Ongelmana onkin se etten tiedä mistä tätä saa ostettua, mutta rautakaupasta varmana saa
Itse tätä liimaa saan isäni työpaikalta...
päivä kerrallaan...
- Viesti:
-
hyytelöperuna
Miksi käyttää kun parempaa liimaa saa halvemmalla ja sitä löytyy lähimmästä marketista?Goblinisti kirjoitti:Käyttäkää ihmiset GW:n muoviliimaa. Itselläni menee noin puoli minuuttia ja liimaus on jo kovettunut (ei kuitenkaan pitävä, pystyy repäsemään irti ilman voimaa) puolen tunnin kuluttua liimaus on jo maalivalmis.
Älä vaan koskaan puhu pelkästä Revell Contacta:sta hyvänä muoviliimana. Revell Contacta on nimi tuubina tulevalle Revellin muoviliimalle, jolla taas ei tee muuta kuin tuhoaa figunsa. Tekstistä kyllä näkee että tarkoitat Contacta Professionalia, mutta silti tärkeä tehdä nyt tämä ero selväksi Revell Contacta:n (surkeinta tietämääni muoviliimaa) ja Revell Contacta Professional:in (parasta tietämääni muoviliimaa) välillä.yrska kirjoitti:Tosiaan tuo Revealin Contacta on aivan huippu liima, saa helposti annosteltua tarvittavan määrän ja liimauksista tulee todella pitävät. Ainoa ongelma tällä un se, että neula tukkeutuu todella helposti. Tietenkin tähänkin on olemassa (ainakin) pari apua: ohut neulan sisälle mahtuva rautalanka (esim pussinsulkijat), jolla työnnetään tukos pois tai neulan lämmittäminen, jolloin liimatukokset sulavat.
Yrska