"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ongelma muovifiguista

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Jyrzzä

ongelma muovifiguista

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

eli mikä on syynä että noin 1 tunnin päästä muovifigun liimaamisesta jos pikkasen vääntää kädellä liimattua osaa niin se lähtee irti?ja liimana käytän Loctiten Super Attakia.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Super attack ei sovi oikein muovifigujen liimaamiseen. Käytä ennemmin GWn muoviliimaa
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Jyrzzä

pitääkö se lujaakin?

ja sit mistä sitä saa näin Hyvinkäältä
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Tässä pari seikkaa mitkä vaikuttavat liiman pitävyyteen:

1) Pintojen puhtaus, eli jos pinnat ovat likaiset tai rasvaiset eivät ne kunnolla tahdo kiinni pysyä.
2) Vanhentunut liima, eli vanha liima ei ole yhtä tehokasta kuin uusi.
3) Liimattavat pinnat ovat epätasaiset, eli kannattaa hiota tasaiseksi.
4) Liimaa ei kannata hirveästi pistää, pieni pisara vain.
5) Liiman kannattaa antaa rauhassa kuivua.
6) Käytettävä liimamerkki ei ole hyvä tai ei sovellu käytettyyn materiaaliin.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Jääkuutio mainitsikin jo mahdollisia syitä. Itse muuten käytän Erikeepperiä, ja olen erittäin tyytyväinen, pysyvät kuivuttuaan hyvin. Suosi suomalaista! GW:n muoviliima on varmaankin hyvää, kallistakin.
EDIT: Sanoinko suomalaista? *Katsoo pullon kylkeä* Ruotsalaistahan tämä onkin.
Viimeksi muokannut Stenvall, Su 07.11.2004 14:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jyrzzä

Chosen kirjoitti:Jääkuutio mainitsikin jo mahdollisia syitä. Itse muuten käytän Erikeepperiä, ja olen erittäin tyytyväinen, pysyvät kuivuttuaan hyvin. Suosi suomalaista! GW:n muoviliima on varmaankin koostumukseltaan melko samanlaista kai.
Kuinka kauan ton erikeepperin kuivumisaika figuissa on?
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Erittäin hyvää muoviliimaa on Etyyli Metyyli Ketoni (en ole nimestä ihan varma), sitä ei vain taida saada ostettua oikein mistään ja se aiheuttaa syöpää, ei kuitenkaan niin pienissä määrissä mitä yleensä tällaisessa liimauksessa käytetään. Apteekeista tuota kannattaa kysellä.

Risteysasemalta helsingistä saa kuitenkin täysin vastaavaa liimaa, hintaa taisi olla ~5€ ja pitävyys todellakin on omaa luokkaansa, kannattaa kokeilla, liiman nimeä en tarkkaan muista, kysyy vain muoviliimaa.
Jyrzzä

onko teiän mielestä Revellin se "neulaliima" hyvää muovien liimaamiseen?
Viimeksi muokannut Jyrzzä, Su 07.11.2004 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Mystic Rain kirjoitti:onko teiän mielestä Revellin se "neulaliima" hyvää muovien maalaamiseen
Maalaamisesta en tiedä, mutta Liimaaminen tuolla onnistuu hyvin ja liimaukset pitää.
Jyrzzä

ai joo,sori :)
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

Chosen kirjoitti:Jääkuutio mainitsikin jo mahdollisia syitä. Itse muuten käytän Erikeepperiä, ja olen erittäin tyytyväinen, pysyvät kuivuttuaan hyvin. Suosi suomalaista! GW:n muoviliima on varmaankin koostumukseltaan melko samanlaista kai.

Pakko vinetää erikeeper on ruotsalaista
Ainakin siinä pullon kyljessä lukee Valistaja:ruotsi
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Mystic Rain kirjoitti:onko teiän mielestä Revellin se "neulaliima" hyvää muovien maalaamiseen
Siis Revell Contacta Professional on parasta tietämääni muoviliimaa. Ja koska kyseistä tavaraa saa melkein mistä tahansa mistä saa edes jonkinlaisia pienoismalleja (marketit jne.) ei ole mitään syytä käyttää mitään muuta :)
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Riio-Kola kirjoitti:Erittäin hyvää muoviliimaa on Etyyli Metyyli Ketoni (en ole nimestä ihan varma), sitä ei vain taida saada ostettua oikein mistään ja se aiheuttaa syöpää, ei kuitenkaan niin pienissä määrissä mitä yleensä tällaisessa liimauksessa käytetään. Apteekeista tuota kannattaa kysellä.
Anteeks ootee mutta toi kuullostaa kyllä aika sairaan hyvältä. Liimaa jota ei saa mistään ja se aiheuttaa syöpää. :D
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Tosiaan tuo Revealin Contacta on aivan huippu liima, saa helposti annosteltua tarvittavan määrän ja liimauksista tulee todella pitävät. Ainoa ongelma tällä un se, että neula tukkeutuu todella helposti. Tietenkin tähänkin on olemassa (ainakin) pari apua: ohut neulan sisälle mahtuva rautalanka (esim pussinsulkijat), jolla työnnetään tukos pois tai neulan lämmittäminen, jolloin liimatukokset sulavat.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Baldur kirjoitti:
Siis Revell Contacta Professional on parasta tietämääni muoviliimaa. Ja koska kyseistä tavaraa saa melkein mistä tahansa mistä saa edes jonkinlaisia pienoismalleja (marketit jne.) ei ole mitään syytä käyttää mitään muuta :)
Yhdyn saumattomasti Baldurin kantaan. Itse käyttänyt jo lähemmäs ehkä 8 vuotta (aiemmin tosin pienoismalleihin), eikä ole koskaan pettänyt.
Jyrzzä

Weekender kirjoitti:
Baldur kirjoitti:
Yhdyn saumattomasti Baldurin kantaan. Itse käyttänyt jo lähemmäs ehkä 8 vuotta (aiemmin tosin pienoismalleihin), eikä ole koskaan pettänyt.
Kai se sitten pitää uskoa:D
Kiitos kaikille jotka jaksoitte vastata!:D:D:D:D
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

Kukaan ei maininnut tätä liimaa: Würth Pikaliima
Kyllä _varmasti_ pitää, liimaa alle 5.sek (oikein käytettynä) Meinaan hetkessä olen liimannut etusormen, keskisormen ja peukalon nätisti toisiinsa... :D
Ongelmana onkin se etten tiedä mistä tätä saa ostettua, mutta rautakaupasta varmana saa
Itse tätä liimaa saan isäni työpaikalta...
päivä kerrallaan...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Käyttäkää ihmiset GW:n muoviliimaa. Itselläni menee noin puoli minuuttia ja liimaus on jo kovettunut (ei kuitenkaan pitävä, pystyy repäsemään irti ilman voimaa) puolen tunnin kuluttua liimaus on jo maalivalmis.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Goblinisti kirjoitti:Käyttäkää ihmiset GW:n muoviliimaa. Itselläni menee noin puoli minuuttia ja liimaus on jo kovettunut (ei kuitenkaan pitävä, pystyy repäsemään irti ilman voimaa) puolen tunnin kuluttua liimaus on jo maalivalmis.
Miksi käyttää kun parempaa liimaa saa halvemmalla ja sitä löytyy lähimmästä marketista?
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

yrska kirjoitti:Tosiaan tuo Revealin Contacta on aivan huippu liima, saa helposti annosteltua tarvittavan määrän ja liimauksista tulee todella pitävät. Ainoa ongelma tällä un se, että neula tukkeutuu todella helposti. Tietenkin tähänkin on olemassa (ainakin) pari apua: ohut neulan sisälle mahtuva rautalanka (esim pussinsulkijat), jolla työnnetään tukos pois tai neulan lämmittäminen, jolloin liimatukokset sulavat.

Yrska
Älä vaan koskaan puhu pelkästä Revell Contacta:sta hyvänä muoviliimana. Revell Contacta on nimi tuubina tulevalle Revellin muoviliimalle, jolla taas ei tee muuta kuin tuhoaa figunsa. Tekstistä kyllä näkee että tarkoitat Contacta Professionalia, mutta silti tärkeä tehdä nyt tämä ero selväksi Revell Contacta:n (surkeinta tietämääni muoviliimaa) ja Revell Contacta Professional:in (parasta tietämääni muoviliimaa) välillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”