"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Örkkien iho

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Razgul

Örkkien iho

Viesti Kirjoittaja Razgul »

Haluisin tietää miten te muut maalatte teiän örkit ku mul on hyvä tapa ja tulee hyvää jälkee mut siihen menee vaan hirveesti aikaa..?
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Oman tapasi esittely ei olisi varmaan ollut pahitteeksi. Alla pari haulla löytynyttä ketjua, missä ihmiset esittelevät omia tapojaan tai antavat linkkejä GW:n tapoihin.

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... %F6rkki%2A

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... %F6rkki%2A
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Razgul

Gobbo: mustan pohjavärin päälle d.brush goblin green, sitte green ink, sitte toinen kevyempi d.bursh goblinii ja sit viel tosi kevyt d.brush scorpion green.
Orc: mustan p. värin päälle dark angels green, sitte d.brush goblinii, sit green ink ja sit viel kevyt d.brush goblinii.

Onks noi ihan hirveitä tapoja maalata örkkei ja gobboja? :|
Demension

Viesti Kirjoittaja Demension »

No örkkejä en itse noin maalaisi. Basecoatin päälle DA green, sitten KEVYT drybryshaus goblin greeniä. Se siitä. Inkit = ei tueta :roll:
Silver Warrior

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

Opettele oikeesti layeroimaan nopeasti saat paljon parempaa jälkeä kun brushaamalla jotain väriä suoraa mustan pohjavärin päälle ja paljon nopeammin kun ei tartte kokoajan korjailla kun tota brushattua väriä osuu sinne tänne.
Razgul

Niinpä. Haluisko joku sit nopeesti selittää miten se layerointi menee? En oo erityisen kokenu näissä maalaus tekniikoissa :(
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

USGW:n sivuilla on kohtuullisen hyvä esitys maalaamisen eri tekniikoista:
A Guide to Painting Basics

Omat örkit/gobbot maalattu periaatteessa kolmen vihreän layeroinnilla:
1. Snot Green
2. Goblin Green
3. Bilious Green

Joskus vetäisen päälle vielä ohuen glazen vihreällä inkillä jos siltä tuntuu.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Razgul kirjoitti:Niinpä. Haluisko joku sit nopeesti selittää miten se layerointi menee? En oo erityisen kokenu näissä maalaus tekniikoissa :(

Tämän alueen Tiedoitteissa on Ninnun aloittama ketju, missä on heti alussa hyvä esittely tekniikoista ja muutama linkki lisäohjeisiin.
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=2259
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

40k örkkini meni aikalailla samalla tavalla, poislukien inkit hus(ainakin ihossa).

Epic örkeille onkin jo oma tapansa mutta se ei taida sinua auttaa :D Se kun suunniteltiin pienille figuille _nopeaksi_ tavaksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Oma tapani on maalata örkit ensiksi mustan pohjamaalin päälle dark angels greenillä. Tämän jälkeen alan highlightaamaan ihoa lisäämällä vihreään valkoista aina asteittain lisää ja maalaamalla entistä pienempiä higlighteja ihoon jolloin saan tällaistajälkeä.
Sopor Aeternus
Razgul

Oukkei. Näyttää aika helpolta. Mut mitäs mä teen niille jotka oon jo maalannu ja liimannu. Pitäskö osat vaan irrottaa ja maalata uudestaan? Kaikkee ei kyl viittis uudestaan tehä ku on jo charru, 6 orcii ja 16 gobboo maalattu...
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Razgul kirjoitti:Oukkei. Näyttää aika helpolta. Mut mitäs mä teen niille jotka oon jo maalannu ja liimannu. Pitäskö osat vaan irrottaa ja maalata uudestaan? Kaikkee ei kyl viittis uudestaan tehä ku on jo charru, 6 orcii ja 16 gobboo maalattu...
Kyllä minä ainakin maalaisin uudestaan. Toisaalta, voit myös vetäistä niihin vähän jotain samanlaista kuin muissa (esim. kirkkaimman highlightin) ja piilottaa ne yksikköjen keskelle. Kukaan nyt pariakymmentä erilaista figua huomaa 150 figun keskellä.

Sanakri tosin kannattaa ehdottomasti maalata uudelleen.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Ei niitä osia kannata minnekään irrotella. Ja maalaat jos haluat tai jätät entiselleen.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Razgul

Runefang kirjoitti:
Sanakri tosin kannattaa ehdottomasti maalata uudelleen.
Ei mul sankarii viel oo maalattu. Charrulla tarkotin chariottii... ;)
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Jos haluut vähän erilaista sävyä tohon ihoon, suosittelen korostamaan ihoa tällä tavoin:

-Dark angels green perusväri mustan pohjamaalin päälle (tai miksei valkoisellekin pohjikselle, mutta itse käyttäisin tässä tapauksessa mustaa)
-Korostusta dark angels greenistä snot greenin kautta goblinin vihreään
( Kerrosten lukumäärä sen mukaan miltä tuntuu, mutta usella kerroksella muista ohentaa maaleja. )
-lopuksi goblinista muutama korostus keltaiseen, eli sekoitat keltaista ja gobbo greeniä sen mukaan kuinka keltaista haluat.

Imo tolla saa aika kivan näköstä örkki-ihoa, ainakin erilaista kuin geeweellä. :)
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Omat örkki ihoni värit ovat seuraavat:

1. Musta pohjalla tietysti
2. Sitten Snot Green
3. Tämän jälkeen Goblin Green
4. Sitten hieman laimennettua dark green inkiä
5. Sitten vielä pieni tasoittava sipaus Goblin Greeniä

Mielestäni tällä tulee ihan mukavan näköistä jälkeä. Goblinit teen hieman erilailla. Goblinit aloitan saman tein tuosta Goblin Greensitä...en käytä muita kun Goblin greeniä ja inkiä niissä.
Joskus tulevaisuudessa olen ajatellut hankkivani Black Orceja...
Nämä olen ajatellut vetäväni samalla tavalla kuin tuon tavallisen örkinkin mutta aloitan Dark Angels Greenistä. Maalaustapani saattaa olla hieman "vajaa" mutta mielestäni tuolla jäljellä kyllä kehtaa pelata.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Zekta. Onko toi kuva sun avatarissa sun omista gobboista? Onks sulla enemmän kuvia niistä? :D

Moi
Hope is a serum that never heals
Zekta

Chrono kirjoitti:Zekta. Onko toi kuva sun avatarissa sun omista gobboista? Onks sulla enemmän kuvia niistä? :D
Ei ole omia gobboja ja kyllähän sitä vois joskus taas laittaa kuvia...jos ny kerkiäis räpsiä kuviakin.
Razgul

Zekta kirjoitti: Goblinit aloitan saman tein tuosta Goblin Greensitä...en käytä muita kun Goblin greeniä ja inkiä niissä.
Mä teen mun goblinit ihan samal taval paitsi et mä viimeistelen ne sit viel ohuel kerroksel scorpion greeniä. Tulee kivan näkösii...
Zekta

Razgul kirjoitti:
Zekta kirjoitti: Goblinit aloitan saman tein tuosta Goblin Greensitä...en käytä muita kun Goblin greeniä ja inkiä niissä.
Mä teen mun goblinit ihan samal taval paitsi et mä viimeistelen ne sit viel ohuel kerroksel scorpion greeniä. Tulee kivan näkösii...
Voisin itsekkin vaikka kokeilla ;)
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”