Kysymys spelleistä

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Palomies

Kysymys spelleistä

Viesti Kirjoittaja Palomies »

Kävi kaverin kanssa silleen että pelattiin 2000 pts. matsi lizardmen vs. örkit ja kaverilla kävi niin että heitti great shamaanilla spelleihin 4 kakkosta ja kun re-rollasi niin tuli 3 kakkosta ja yksi ykkönen mutta annoin reilun pelin nimissä hänen re-rollata vielä kerran. Ja sääntökirjassa lukee selvästi että kerran re-rollattua noppaa ei saa koskaan re-rollata uudestaan. Onko siis mahdollista että esim. slanni saa pelkän second signin? onhan se epätodennäköistä mutta sattuuhan sitä. Voisi vähän potuttaa ainakin jos jossain turnauksessa kävisi noin.
P.A.L.O.M.I.E.S
Pyörryttävän Ammattimainen Liesituuletinasentaja ja Oliivinpoimija, Makeileva Ikonimaalari sekä Elämäniloinen Sydäntenmurskaaja
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Spellejä heittäessä PITÄÄ rerollata ne tuplat aina, vaikka niitä tulisi kuinka moneen kertaan.

Muistaakseni tämä on kyllä selvennetty magiasäännöissä.
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 10.12.2004 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Kuten sääntökirjakin kertoo, voi saada vain yhden tietyn spellin kerran. Jos heittää 15 kakkosta, 14 niistä heitetään uudestaan. Eli kuudella nopalla saat listan jokaisen spellin etkä esim yhtä niistä kahta kertaa.. k?
Eye is green.
Palomies

Viesti Kirjoittaja Palomies »

Kiitos, tuo vaan hämäsi kun tuossa kirjassa lukee -"No single dice roll can be re-rolled more than once, regardless of the source of the re-roll".
P.A.L.O.M.I.E.S
Pyörryttävän Ammattimainen Liesituuletinasentaja ja Oliivinpoimija, Makeileva Ikonimaalari sekä Elämäniloinen Sydäntenmurskaaja
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

PaavoV kirjoitti:Kiitos, tuo vaan hämäsi kun tuossa kirjassa lukee -"No single dice roll can be re-rolled more than once, regardless of the source of the re-roll".
Toi ei liity mitenkään spellien heittoon.. lähinnä toi koskee pelitilanteita, spellit kun heitetään ennen deploymenttia.
Eye is green.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Eraphion kirjoitti:
PaavoV kirjoitti:Kiitos, tuo vaan hämäsi kun tuossa kirjassa lukee -"No single dice roll can be re-rolled more than once, regardless of the source of the re-roll".
Toi ei liity mitenkään spellien heittoon.. lähinnä toi koskee pelitilanteita, spellit kun heitetään ennen deploymenttia.
Tätä voisi melkein verrata tilanteeseen, jossa rerollattu noppa putoaa lattialle ja vierii viemäriin. Saako sen heittää uudestaan? Sääntöjen mukaan ei. Kyseistä noppaa tosin olisi hankala muutenkaan enää heittää uudestaan, jos sitä ei ongi suurella vaivalla jorpakosta pois...

Tästä tietysti seuraa re-rollin tarkan määritelmän mukainen tulkinta. Sääntökirjan mukaan rerolli tapahtuu siten, että sama noppa nostetaan pöydältä ja heitetään uudelleen. Edellä kuvaamassani tilanteessa ei siis saisi vaihtaa noppaa, vaan viemärin uhriksi joutunut noppa olisi kalastettava ylös laillista rerollia varten.

Mitä ihmettä minä oikein höpisen?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”