Multiple STR testi, blade of blood.
Multiple STR testi, blade of blood.
Tuli tilanne missä teen kourallisen woundeja blade of bloodilla, joten joudun heittämään strenght testin jokaiselle..
Vähän omalaatuinen tilanne, mutta selvennys toiminnasta voisi olla paikallaan.
Esimerkkitilanne
s5 w3
Kaaoslordi lyö 10 kertaa, osuu yhdeksän ja tekee kahdeksan woundia.
Tulossa olisi siis kahdeksan blade of bloodin määräämää str testiä jotka kaiketi tapahtuvat peliteknisesti samaan aikaan...
a) Heitän kaikki yhdessä, saan esimerkiksi 3 kutosta ja viisi onnistunutta testiä, eli menetän kolme woundia ja saan viisi. Kuolenko vai nousenko viiteen woundiin?
b) heitän kaikki erikseen, saan järjestyksessä 6, 6, 6, 2, 4, 3, 5, 1
Otan siis taas kolme woundia ja saan viisi. Kuolenko vai nousenko viiteen woundiin?
Vähän omalaatuinen tilanne, mutta selvennys toiminnasta voisi olla paikallaan.
Esimerkkitilanne
s5 w3
Kaaoslordi lyö 10 kertaa, osuu yhdeksän ja tekee kahdeksan woundia.
Tulossa olisi siis kahdeksan blade of bloodin määräämää str testiä jotka kaiketi tapahtuvat peliteknisesti samaan aikaan...
a) Heitän kaikki yhdessä, saan esimerkiksi 3 kutosta ja viisi onnistunutta testiä, eli menetän kolme woundia ja saan viisi. Kuolenko vai nousenko viiteen woundiin?
b) heitän kaikki erikseen, saan järjestyksessä 6, 6, 6, 2, 4, 3, 5, 1
Otan siis taas kolme woundia ja saan viisi. Kuolenko vai nousenko viiteen woundiin?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Pendant of Slaanesh avustaa siinä mukavastiGrond kirjoitti:Sanoisin a). Kaikki attackit, ja kuinka niiden seuraukset määritellään, tapahtuvat samanaikaisesti.
En tosin ymmärrä kuinka tuolla rassilla kaaoslordi saisi noin paljon hyökkäyksiä ;o).
Mistäs loput kolme?Deetwo kirjoitti:Pendant of Slaanesh avustaa siinä mukavasti :)Grond kirjoitti:En tosin ymmärrä kuinka tuolla rassilla kaaoslordi saisi noin paljon hyökkäyksiä ;o).
EDIT: Eikun joo - siis Blade on antanut jo ennestään lisäwoundeja jotka menetetty - my bad.
Viimeksi muokannut Grond, Pe 10.12.2004 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos vaikka Blade of Bloodin avulla on hommattu pari woundia takaisin ja taas menetetty niitä jne jne...Grond kirjoitti:Mistäs loput kolme?Deetwo kirjoitti:Pendant of Slaanesh avustaa siinä mukavastiGrond kirjoitti:En tosin ymmärrä kuinka tuolla rassilla kaaoslordi saisi noin paljon hyökkäyksiä ;o).
a) Löysit muuten hyvän - eihän tuota S-testiä ole todellakaan pakko ottaa.Finet kirjoitti:Sanamuodosta "may take a Strength test" voisi päätellä, että testit eivät ole pakollisia.Mutta kuinka käy? Vastaisitko myös kysymyksen loppuosaan (selvemmin :))?Grond kirjoitti:Sanoisin a). Kaikki attackit, ja kuinka niiden seuraukset määritellään, tapahtuvat samanaikaisesti.
b) Yht'aikaisesti voi kuolla ja saada lisä-woundeja. Kumpikaan ei tapahdu ennen toista. Eli woundit voivat mennä miinuksille, ja tulla takaisin plussalle. Tai sitten päinvastoin. Tietyllä Iniativella (tai muuten määrätyllä lyöntijärjestyksellä) ei ole määrätty tapahtumien eksaktia paikkaa, ne vain tapahtuvat. Esimerkiksi, jos saa 3 woundia ja menettää 3 woundia, ei peliteknisesti "kuole".
Tosiaan joo, en itse edes huomannut tuota str testin vaihtoehtoisuutta.. Mutta eipä sillä väliä, koska itseasiassa HALUAN ottaa ne kaikki testit, sillä tarkoituksella että myös haluan failata niistä osan, jolloin saan taas lisää hyökkäyksiä ja niillä sitten myöhemmin menetetyt woundit takaisinGrond kirjoitti:a) Löysit muuten hyvän - eihän tuota S-testiä ole todellakaan pakko ottaa.
b) Yht'aikaisesti voi kuolla ja saada lisä-woundeja. Kumpikaan ei tapahdu ennen toista. Eli woundit voivat mennä miinuksille, ja tulla takaisin plussalle. Tai sitten päinvastoin. Tietyllä Iniativella (tai muuten määrätyllä lyöntijärjestyksellä) ei ole määrätty tapahtumien eksaktia paikkaa, ne vain tapahtuvat. Esimerkiksi, jos saa 3 woundia ja menettää 3 woundia, ei peliteknisesti "kuole".
Kuolemisen uhallakin
(Ensimmäisessä testipelissä pelin lopussa lordilla oli 14 hyökkäystä ja kuusi woundia, attackeista kahdeksan oli itse blade of bloodilla hankittuja)
b) Jopas menee filosofiseksi
ja slaaneshneito lohikäärmeen selässä vaan viiltelee itseään ja porskuttaa iloisesti eteenpäin
Näin minäkin tuon sääntöteknisesti tulkitsen. Kiva kombo, tosin sen seitsemännen IF-warppisalaman jälkeen kiinnostaa kympillä ;o).Deetwo kirjoitti:b) Jopas menee filosofiseksi :) Mutta tosiaan, koska kaikki tapahtuu yhtäaikaa.. Periaatteessa tasan menneet menetetyt ja saadut woundit kumoavat toisensa (vaikka menetetyistä saakin aina sitten hyökkäyksen) josta sitten ylimenevät joko saa tai menettää oikeasti...
Tässä samaan syssyyn nyt kun tuli mieleen... Voiko pendant of slaanesh nostaa hyökkäysten määrän yli kymmeneen?
EDIT: Jahas, sääntökirjaa selaamalla löytyikin tieto että hyökkäysten määrää ei ole rajoitettu..
Niin vähän muistelinkin tosin.
EDIT: Jahas, sääntökirjaa selaamalla löytyikin tieto että hyökkäysten määrää ei ole rajoitettu..
Niin vähän muistelinkin tosin.