Örkkien baset, vinkkejä?
Örkkien baset, vinkkejä?
Oiskos ehdotuksii miten nää kannattais tehdä? Tai miten ylipäätään tehdään suht hienoja baseja. Täl hetkel on kaikki baset mustana just siks ku en osaa tehä hienoi baseja. 
Mitä haluaisit baseissa olevan? Yleisesti ottaen on toivottavaa, että sen basen tasaisen osan joka on figun alla kuorruttaisi jollakin, esimerkiksi ruoholla tai hiekalla. Molempia myydään alan liikkeissä, eli siis esimerkiksi fantasiapeleissä. Hiekkaa toki saa helpommin vaikka omalta pihaltaankin, siis muulloin kuin talvella.
-
Stenvall
Flocki on parempi kuin ei mitään, muttei mitään kovin hyvää yksinään. Sitä voi toki käyttää hiekan asemesta, mutta kalliimmaksi tulee. Itse olen havainnut hyväksi seuraavan keinon: Otat hiekkaa ja liimaat sitä laimennetulla perusliimalla(esim. Erikeeper) alustan tasaiseen osaan. Maalaat tummanruskeaksi tai mustaksi, ei paljon väliä. Otat ruskeaa maalia(esim. bestial brown) ja kuivaharjaat päälle. Sitten kevyempi kuivaharjaus vaaleammalla maalilla(esim. bleached bone). Lopuksi laimennetulla liimalla hieman staattista ruohoa joihinkin kohtiin. ´eavy metal on käyttänyt paljon tälläistä teksturointia, joten lähes kaikista uusista sen maalaamista figuista näetkin sen. Mielestäni oikein hienon näköinen. Reunat voitkin sitten maalata vaikka vihreällä, mustalla tai vaikka ruskealla.
-
Stenvall
-
Stenvall
-
Stenvall
Molempia, jos teet minun suosituksen mukaan. Ruohoa ei välttämättä kasva kaikkialla, joten sen voi toki jättää pois. Hiekalla tarkoitin sellaista pienirakeista hiekkaa vaikka hiekkarannalta. Pikkukiviä voi myös käyttää beisseihin, mutta itse pidän enemmän hiekan käytöstä. Kokeilemalla oppii. Aluksi voit kokeilla vaikka pienen puupalasen päälle liimata hiekkaa ja maalata sen. Hiekkasysteemillä hienon beissin tekeminen on todella helppoa ja yksinkertaista(paljon helpompaa kuin perusmaalaaminen).Razgul kirjoitti:Ok. Eli hiekkaa ja staattista ruohoa...? Vai vaan jompaa kumpaa? Eiks pikku kivetki näytä ihan kivalta? Vai tarkottaaks toi hiekka just sellast soraa jos on kiviä?
Re: Örkkien baset, vinkkejä?
Jos ei taito riitä (kuten minulla), niin suht tyylikkään ja yhtenäisen armeija-basetuksen saa city-fight tyyliin pistämällä sopivaa basetusmateriaalia (itse käytin sitä basic-zydeemiä, sitä vihreää "hiekkaa" - mikä sen nimi nyt oli!) ja maalaamalla se mustaksi. Sitten drybrush harmaalla. Niin simppeli ja nopea että mummonikin osaisi, ja näyttää tyylikkäältä yksinkertaisuudessaan - ja pelipöydällä.Razgul kirjoitti:Oiskos ehdotuksii miten nää kannattais tehdä? Tai miten ylipäätään tehdään suht hienoja baseja. Täl hetkel on kaikki baset mustana just siks ku en osaa tehä hienoi baseja.
I have found Jesus. He was behind the sofa the whole time...
- puolisukeltaja
Re: Örkkien baset, vinkkejä?
Jos tässä on kyse Faban örkeistä niin en tuota suosittelisi. Kytkoossa tuo kyllä toimii, ainakin cityfightissä, mutta faba on eriasia kun sitä pelataan yleensäkin ruohomatolla.Reborn kirjoitti:Jos ei taito riitä (kuten minulla), niin suht tyylikkään ja yhtenäisen armeija-basetuksen saa city-fight tyyliin pistämällä sopivaa basetusmateriaalia (itse käytin sitä basic-zydeemiä, sitä vihreää "hiekkaa" - mikä sen nimi nyt oli!) ja maalaamalla se mustaksi. Sitten drybrush harmaalla. Niin simppeli ja nopea että mummonikin osaisi, ja näyttää tyylikkäältä yksinkertaisuudessaan - ja pelipöydällä.
Doh. Peruselementteinä pelifigujen baseissa toimii hyvin ruoho ja hiekka, mikä onkin sanottu jo.
Hiekkaa saa pihalta, mutta kannattaa tyrkätä hakuun sana "hiekka", niin voi löytää aiheen, jossa Dolmot valaisi asiasta, oikeastaan tässähän se onkin. http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 62&start=0 .
Örkeillähän tunnetusti on paljon kaikkea romua, ja se taas tarkoittaa sitä, että kaikki bitzit on hyvässä käytössä. Ehkä vanhoja miekkoja ja jotain luita yms. romua niihin baseihin voisi käyttää. Basetuksesta yleensä löytyy törkeä määrä aiheita, joten hakua vaan. Lisäksi örkkikirjassa on hienoja kuvia, joten sieltäkin voi vinkkejä katsoa. Lisäksi GWUSA:n pojat kirjoittivat aiheesta vallan tyhjentävät artikkelin, eli tänne vaan.
Hiekkaa saa pihalta, mutta kannattaa tyrkätä hakuun sana "hiekka", niin voi löytää aiheen, jossa Dolmot valaisi asiasta, oikeastaan tässähän se onkin. http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 62&start=0 .
Örkeillähän tunnetusti on paljon kaikkea romua, ja se taas tarkoittaa sitä, että kaikki bitzit on hyvässä käytössä. Ehkä vanhoja miekkoja ja jotain luita yms. romua niihin baseihin voisi käyttää. Basetuksesta yleensä löytyy törkeä määrä aiheita, joten hakua vaan. Lisäksi örkkikirjassa on hienoja kuvia, joten sieltäkin voi vinkkejä katsoa. Lisäksi GWUSA:n pojat kirjoittivat aiheesta vallan tyhjentävät artikkelin, eli tänne vaan.
- TietoPredator
Omat örkkini ovat päätymässä (hitaasti, mutta jokseenkin epävarmasti) tummanharmaaseen hiekkaan/soraan ja vihertäviin ruohotupsuihin jalustoissaan. Syynä on lähinnä se että örkkifiguissani on sattuneesta syystä jo ennestään melkoisen paljon vihreää ja ruskeaa väriä ja tuntui että ne hukkuivat samanväriseen alustaan.
Ja ihan hyvin örkit voi vetää vaikka kokonaan harmaille baseille, monethan niistä asustavat juuri kivisemmillä vuoristoseuduilla peikkojen ja kääpien kanssa vähemmän sulassa sovussa.
Ja ihan hyvin örkit voi vetää vaikka kokonaan harmaille baseille, monethan niistä asustavat juuri kivisemmillä vuoristoseuduilla peikkojen ja kääpien kanssa vähemmän sulassa sovussa.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Tämä on hyvä lukea kun puhutaan beissien tekemisestä.
http://uk.games-workshop.com/thelordoft ... e/main.htm
tuossa on paljon hyvää juttua vaikka onkin GW:n sivuilla
http://uk.games-workshop.com/thelordoft ... e/main.htm
tuossa on paljon hyvää juttua vaikka onkin GW:n sivuilla
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D