Säilyttääkö muovi värinsä, vai muuttuuko se? Entä muut ominaisuudet, onko se sulatuksen jälkeen jäähdyttyään samanlaista kuin ennen sulatusta? (kovaa, kiinteää, yms.)
Kaikenlainen tietämys/linkki apu olisi eduksi.
edit: likuhäiriö kiusasi.
Miksi ihmeessä koet tarvetta kuivata pohjamaalausta hiustenkuivaajalle? Vähemmän maalia ja enemmän kärsivällisyyttä.Gil-Galad kirjoitti:mulla on ainakin keihäät sulanu kun kuivaan pohjamalia hiustenkuivaajalla siis ei nyt mennyt mikskään löysäks kasaks vaan vääntyny mutkalle.
Itseasiassa jotkut maalajat kuivaa pohjamaalin kiinni figuunsa hiusten kuivaajalla. En tiedä auttaako se paljoa, mutta oon kuullu että se pysyis kiinni paremmin ja tulis tasasempi pinta.Iceman kirjoitti:Miksi ihmeessä koet tarvetta kuivata pohjamaalausta hiustenkuivaajalle? Vähemmän maalia ja enemmän kärsivällisyyttä.Gil-Galad kirjoitti:mulla on ainakin keihäät sulanu kun kuivaan pohjamalia hiustenkuivaajalla siis ei nyt mennyt mikskään löysäks kasaks vaan vääntyny mutkalle.
Ja sitäpaitsi kuuma hiustenkuivaaja vain "sulattaa" pohjamaalin uudelleen ja sen "kuivumiseen" menee vielä enemmän aikaa...Iceman kirjoitti:Miksi ihmeessä koet tarvetta kuivata pohjamaalausta hiustenkuivaajalle? Vähemmän maalia ja enemmän kärsivällisyyttä.Gil-Galad kirjoitti:mulla on ainakin keihäät sulanu kun kuivaan pohjamalia hiustenkuivaajalla siis ei nyt mennyt mikskään löysäks kasaks vaan vääntyny mutkalle.
mulla on ainakin keihäät sulanu kun kuivaan pohjamalia hiustenkuivaajalla siis ei nyt mennyt mikskään löysäks kasaks vaan vääntyny mutkalle.
Ehkä se maalin hidastuva kuivuminen on juuri se mitä tällä kuivaajalla haetaan, eikä suinkaan maalin nopeampi kuivuminen. Maali ehtii paremin "tasoittua".Ja sitäpaitsi kuuma hiustenkuivaaja vain "sulattaa" pohjamaalin uudelleen ja sen "kuivumiseen" menee vielä enemmän aikaa...
Niin tota ihan riippuu siitä minkä tehonen se lamppu on ja kuinka lähelle sen figun sijottaa. Ite oon kuivannu lampun alla figuja ties kuinka kauan ja kertaakaan ei oo sattuna vahinkoa. Sculptatessa laitan joskus about 60 C lämpöön figun uuniin noin puoleks tunniks kuivumaan. Fimot ja muut paistan 125C 20-35min.Valtsu kirjoitti:Älkää yrittäkö kuivata maaleja lampuilla! Joskus kun aloitin mallien rakentelun ja kun olimme veljeni kanssa saaneet ensinmäisen lentokoneen valmiiksi ja laitoimme sen kuivumaan lampun alle. Sitten syömään ja puolen tunnin päästä takaisin. Siinä se siipi oli mennyt muodottomaksi ja kiroilua riitti. nykyään annan kuivua ihan rauhassa huoneen lämmössä.