"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW:n liiman ohentaminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Cannonball

GW:n liiman ohentaminen

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Elikkä kun tuo GW:n liima (muovi ja metalli) on tuollaista siirappimaista ja hidasta valumaan, niin saako sitä millään ohennettua niin että siitä tulisi vähän juoksevampaa. Tälläiseen ilmiöön olen kerran Ropeconissa törmännyt lainatessani putelia kapteeniparkani paikkaamiseen, ja juokseva liima yllätti niin että sitä roiskui ympäriinsä. Myös jossain muussa turnauksessa olen moisen huomannut. Elikkä miten tämän efektin saisi aikaan, olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku kertoisi. Pikahaku ei löytänyt mitään ja opiccien syväluotaukseen ei nyt eiitä aikaa, anteeksi jos tämä paljastetaan jo jossain.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Pikaliimaa (ilmeisesti tässä kyseessä) on saatavilla kahta lajia. Toinen on geelimäistä ja toinen juoksevaa. Juoksevastakin tulee kyllä jossain vaiheessa geelimäistä, kun purnukka tarpeeksi vanhenee. Silloin se luullakseni on syytä heittää pois ja hankkia uusi. En lähtisi läträämän liimojen ja liuottimien kanssa. Mielummin kaupasta sitä itselleen sopivaa laatua valmiina.
Kennedy

Viesti Kirjoittaja Kennedy »

Samaa mieltä. Vanha pikaliimani oli juuri tuollaista juoksevaa, ja liimaukseen parempaa kuin nykyinen geeliliimani. Tosin sillä on haittapuolensa: Se valuu helposti. Jos tuubissa/korkissa/yms. on vuoto, niin tuubi jää takuuvarmasti kiinni pöytään tai missä se nyt onkaan. Kokemusta on. Ja jos sitä jää korkin ja tuubin suun väliin, niin jakoavaimelle on töitä.
Miksi, voi miksi, ei 'omata' -verbiä ole laissa kielletty?
Araknofobia

Viesti Kirjoittaja Araknofobia »

Pikku vikkinä vielä että kumpaakin pikaliimaa kannattaa pitää varastossa, niin juoksevaa kuin geelimäistä.
Itse käytän geelimäistä sellaisissa paikoissa jossa liiman täytyy "peittää" rakoa esim. päät ja aseen terät. Ainakin oma geelimäinen liima hieman turpoaa kuivuessaan, taitaapi olla jo vanhaa.
Nestemäistä taas omien särkyneiden korjaamiseen (liimaa saumattomasti).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”