"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Oliko Helmin syvänteessä Trolleja?

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
j.s.r

Oliko Helmin syvänteessä Trolleja?

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Muistelisin että Helmin syvänteen taistelussa olisi Urukeilla ollut joitain Trolleja mukana työntelemässä niiden sotakoneita... Olenko nyt todella väärässä? Olisi meinaa kiva jos saisi sitä kautta ujutettua Trollin minun Urukki-armeijaan ;)
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

leffassa ei ainakaan näy ja kirjassa ei mainita mutta melkein päätellä voi että onhan siellä jotain trolleja ollut tuontelemässä jotain cavisten tyyppisiä....
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Itse taasen olen kuvitellut, että Rautapihassa olisi voinut olla jotain peikkoja hoitelemassa raskaampia teollisiishomma. Kyllä se olekuvassa näyttää sellaiselta teollisuusalueelta, että ei sitä örkkivoimin välttämättä saisi hoidettua.
Phil Kelly says "No!"
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Ja vaikkei TTT- pleikkaripelin varaan hirveästi kannata laskea, niin ainakin siinä pääsi Helmin Syvänteessä lahtaamaan parit peikot.
Findalf

Viesti Kirjoittaja Findalf »

TTT:ssä entti löi örkkejä trollilla kun entit olivat rautapihassa taistelemassa.
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Eli siis voisiko Urukki-armeijaan laittaa Trolleja?? Mutta sitten tulee kysymys että minkälaisia Trolleja ne olisi Cave vai Mordor vai eikö kumpiakaan, eli joitain toisia??
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Cave trolleja ne ovat...jos ovat...

Ja, jos uruk-hai oli risteytys örkistä ja hiisi-ihmisestä, niin kummalta uruk on perinyt sellaiset voimat?
Ja, mitäs nämä hiisi-ihmiset sitten olivat? Olen varmaan kysynyt tämän ainakin 2 kertaa aiemmin, koskaan saamatta vastausta...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Kellokoneisto kirjoitti:
1. Ja, jos uruk-hai oli risteytys örkistä ja hiisi-ihmisestä, niin kummalta uruk on perinyt sellaiset voimat?

2. Ja, mitäs nämä hiisi-ihmiset sitten olivat? Olen varmaan kysynyt tämän ainakin 2 kertaa aiemmin, koskaan saamatta vastausta...
Puhtaasti oman pohdiskelun perusteella:

1: ei kummaltakaan, pahuuden voimat vain lisäilivät omiaan samaan tapaan kuin Mordor-peikot eli Olog-hai ovat vahvistettuja versioita tavallisista peikoista. Ihmisristeytyksen tarkoitus oli saada urukit kestämään päivänvaloa antamalla niille osa jonkun vääristämättömän Ilúvatarin luoman olennon verenperinnöstä.

2: todennäköisesti termillä tarkoitetaan mustainmaalaisia "villi-ihmisiä" (engl. dunlending) jotka olivat Sarumanin kätyreitä/liittolaisia ja olivat siten helpoimmin saatavilla oleva ihmiskansa. Olisi helppo kuvitella että Rohanin, Gondorin sekä haltioiden "sivistyneemmät" kansat puhuisivat moisista villimiehistä "hiisi-ihmisinä" koska ne tekivät örkkien kanssa yhteistyötä (myös ennen Sarumania - muinainen Angmarin valtakunta on hyvä esimerkki) ja olivat muutenkin näiden näkökulmasta likaisia ja barbaarimaisia pirulaisia. Vaihtoehtoisesti termi voisi viitata kehen tahansa örkkien liittolaiseen, eli myös haradilaiset tms. olisivat "hiisi-ihmisiä"...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

itse taas käsitän nuo Hiisi-ihmiset puoli örkkeinä joita oli jonkun verran keskimaassa kuten esim tämä Briissä asuava bill imarreko se oli.....
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

bottiins kirjoitti:itse taas käsitän nuo Hiisi-ihmiset puoli örkkeinä joita oli jonkun verran keskimaassa kuten esim tämä Briissä asuava bill imarreko se oli.....
Ja nämä puoliörkithän nimenomaan olivat näiden Sarumanin risteytyskokeiden tulos... Leffassa Jackson vaan on yksinkertaistanut asian niin että kaikki Uruk-hai ovat osaksi ihmisiä, osaksi örkkejä. Se Bil Imarteen kaveri johon viittaat oli juuri niitä örkkejä ja "hiisi-ihmisiä" sekoittamalla saatuja otuksia. Kirjassa vain nämä puoliörkit eivät olleet yhtä kovia.

ps. Kannattaa huomioida että termi "hiisi-ihminen" taitaa olla puhtaasti Jacksonin luomus, eikö vain... Ja kaiken lisäksi esiintyy vain yhdessä ainoassa Gandalfin repliikissä. Ei siihen kannata suhtautua kovin vakavasti, mistä tiedämme ettei kyseessä ollut vain haukkumanimitys jota Gandalf äkäpäissään käyttää mustainmaalaisista.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”