Orc Big'Uns aseistus
Orc Big'Uns aseistus
Elikkä, mitkä aseet näillä on parhaimmat: Choppa ja kilpi, keihäs ja kilpi vai kaks hw:ta? Perusteluja? Lisäisin vielä mahdollisesti sen Banner of Butcheryn.
-
Gragh the Bloodhammer
Keihäs+kilpi: Hyökätessä 6 attackia S4 (+5A bannerista), puolustaessa 11A S4 (+10A banneristA), 5+ armour save.
Choppa+kilpi: Chargessa 6A S5 (+5A bannerista), puolustaessa
6A S4, 5+ armour save.
Add. HW: 11 S4 attackia (+5 bannerista) sekä hyökätessä että puolustaessa. Armour save 6+, ei se muutenkaan niitä pelastaisi
(Tolloille: Nämä on 5 örkin riveille full commandilla)
Choppa+kilpi: Chargessa 6A S5 (+5A bannerista), puolustaessa
6A S4, 5+ armour save.
Add. HW: 11 S4 attackia (+5 bannerista) sekä hyökätessä että puolustaessa. Armour save 6+, ei se muutenkaan niitä pelastaisi
(Tolloille: Nämä on 5 örkin riveille full commandilla)
Eye is green.
Add. hw ja keihäs ovat käytännössä yhtä hyviä. Keihäistä tosin saa enemmän atackeja jos vastustaja teloo unittia chargessa, mutta omassa rynnäkössä add. hw on vastaavasti parempi suuremman atackmäärän takia. Ja BoB on suorastaan must näille.
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
- The Captain
Itseasiassa keihäilläkin aseistettuna ovat vaarallisia, jos saavat rynnäkön. S5 iskut chopista tuntuvat aika kivalta ja siihenhän saa myös sen Butchery Bannerin. Jokatapauksessa, jalkaväki on useammin itse rynnäkön kohteena, kuin saamassa itse rynnäkköä sisään.Grotsky kirjoitti:Add. hw ja keihäs ovat käytännössä yhtä hyviä. Keihäistä tosin saa enemmän atackeja jos vastustaja teloo unittia chargessa, mutta omassa rynnäkössä add. hw on vastaavasti parempi suuremman atackmäärän takia. Ja BoB on suorastaan must näille.
Yks mun pää vihollinen on Bretonnia eli oon todennäkösemmin vastaanottamassa chargea. Mut sit toisaalta mun toinen pää vihollinen on Dwarffit. Vaikee päätös... Ku ei sitä aseistusta oo varmaan kätevää vaihdella aina vihollisesta riippuen...
Miks te ette kaikki vois olla samaa mieltä, ois paljon helpompaa! 
- puolisukeltaja
Eiköhän Baurus tarkoittanut ihan sitä että teet toiselle rykmentille add. HW ja toiselle spearit, ja silloin kun on brettejä vastassa käytät niitä spears heppuja ja kun on käpsiä vastassa käytät niitä add. HW tyyppejä.Razgul kirjoitti:Voi olla vaan yks Big'Uns rykmentti. Mul on jo yks Örkki rykmentti joil on kaks hw:ta.
En nyt tiedä. Figuista olisi hyvä nähdä, ovatko figut Big 'Uneja vai taviksia esim. Big 'Uneilla on enemmän suojuksia tms.Razgul kirjoitti:Jaaa.Hmmm... Tulee vähän kalliimmaks. Teen sit kai silleen et ostan yhen rykmentin ja annan niille keihäät ja kilvet ja sit riippuen vastustajasta vaihtelen kumpi rykmentti on Big'Uneja. Onks ok suunnitelma?
Sanoisin, että keihäät ovat kääpiöitäkin vastaan hyvä idea, sillä joudut aika helposti pitkittyneeseen taisteluun kääpiöitä vastaan, jolloin keihäät ovat hyvä idea. Lisäksi yleisesti ajatellen keihäistä on hyötyä useampia armeijoita vastaan kuin kahdesta käsiaseesta. Lisäksi Butchery Bannerista saa enemmän tehoja, kun on keihäät (saat tuplamäärän lisäiskuja, koska tuplamäärä figuja taistelee).
Nöyyy!! Ei ikinä örkeille kilpiä (paitsi black örkeille). Parempi on ottaa niillä kilpiin tuhlatuilla pisteillä lisää örkkejä. 5+ save ei ole hintansa väärti T4 joukoilla.Razgul kirjoitti:Juu. Mäki mietin just tota suojus juttuu. Kyl mä varmaan teen Big'Uneille keihäät ja kilvet ja sit ehkä myöhemmin Banner of Butcheryn.