"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten saan jonkun kuvan pienemmäksi?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Wiinanen

Miten saan jonkun kuvan pienemmäksi?

Viesti Kirjoittaja Wiinanen »

olen omaa ottamaani kuvaa pienentää mutta se ei oikein onnistu paintilla eikä Photo Impressionilla.. Niin miten sen sais pienennettyy?
Chaos mättää.. :D
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

tarkoitatko että pitäis kuvan reunoilta ottaa tyhjää pois vai kuvaa kukonaan pienemmäksi...?ainakin ensimmäistä eli kuvan "leikkaamista voi tehä melkein millä vaan kuvankäsittely ohjelmalla....
big or small,we loot it all.hmph..
Wiinanen

Viesti Kirjoittaja Wiinanen »

tarkotin siis sitä kutistamista.. leikata mä taidan osata.. :D
Chaos mättää.. :D
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Varsin pätevä ja ilmainen (mutta hieman opettelua vaativa) kuvankäsittelyohjelma on Gimp. Saa sekä Windowsille että Linuxille.

http://www.gimp.org/
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Kuvan koon muuttaminen englanniksi on Resize. Kyseinen toiminto löytyy mistä tahansa kuvankäsittelyohjelmalta. Gimp on yksi parhaista ilmaisista. Sillä on melkein yhtä paljon toimintoja kuin CorelDraw:lla ja muilla kaupallisilla ohjelmilla. Jos haluaa kevyemmän softan, IrfanView on paras valinta. Sillä voi muuttaa kuvan formaatin (se ymmärtää melkein kaikki: jpg, png, gif jne), kuvan koon, suunnan (rotate) ja jotain muuta. Ei kovin paljon, mutta alkuun pääsee.
Stenvall

Re: Miten saan jonkun kuvan pienemmäksi?

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Wiinanen kirjoitti:olen omaa ottamaani kuvaa pienentää mutta se ei oikein onnistu paintilla eikä Photo Impressionilla.. Niin miten sen sais pienennettyy?
Onnistuu Paintilla. Aukaiset Paintin, napsautat "Kuva"-valikkoa ja siitä "Venytä tai viistota". Helpommin voit tehdä painamalla "Ctrl ja W"-näppäimiä. Siitä vain sitten säädät prosentteja.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Chosen kirjoitti:
Wiinanen kirjoitti:olen omaa ottamaani kuvaa pienentää mutta se ei oikein onnistu paintilla eikä Photo Impressionilla.. Niin miten sen sais pienennettyy?
Onnistuu Paintilla. Aukaiset Paintin, napsautat "Kuva"-valikkoa ja siitä "Venytä tai viistota". Helpommin voit tehdä painamalla "Ctrl ja W"-näppäimiä. Siitä vain sitten säädät prosentteja.
Kun paintilla muokkaa niin kuvanlaatu kärsii. Ainakin minä olen tällaisen ilmiön havainnut.
Lalalaa
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Valtsu kirjoitti:Kun paintilla muokkaa niin kuvanlaatu kärsii.
Tokkopa, jos muuttaa kuvaa pienemmäksi.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Goblinisti kirjoitti:
Valtsu kirjoitti:Kun paintilla muokkaa niin kuvanlaatu kärsii.
Tokkopa, jos muuttaa kuvaa pienemmäksi.
Minulla kuvan laatu huononee kun vain avaan ja tallennan paintilla :). Liekö normaalia.
Lalalaa
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Valtsu kirjoitti:Minulla kuvan laatu huononee kun vain avaan ja tallennan paintilla :). Liekö normaalia.
Näinhän siinä tuppaa käymään. Kannattaa käyttää jotain kehittyneempää. Adobe Photoshop on hyvä. Ja niillä windowsin kuvankäsittelyohjelmilla saa kanssa jotain aikaan.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Marcca

Viesti Kirjoittaja Marcca »

Itse pienensin kuvaa ihan Power Pointilla. Sitten kun sopivan kokoinen, valitse "tallenna kuvaksi".
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”