Miten saan jonkun kuvan pienemmäksi?
Miten saan jonkun kuvan pienemmäksi?
olen omaa ottamaani kuvaa pienentää mutta se ei oikein onnistu paintilla eikä Photo Impressionilla.. Niin miten sen sais pienennettyy?
Chaos mättää.. 
Varsin pätevä ja ilmainen (mutta hieman opettelua vaativa) kuvankäsittelyohjelma on Gimp. Saa sekä Windowsille että Linuxille.
http://www.gimp.org/
http://www.gimp.org/
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- Druzhina Captain
- Valvoja
Kuvan koon muuttaminen englanniksi on Resize. Kyseinen toiminto löytyy mistä tahansa kuvankäsittelyohjelmalta. Gimp on yksi parhaista ilmaisista. Sillä on melkein yhtä paljon toimintoja kuin CorelDraw:lla ja muilla kaupallisilla ohjelmilla. Jos haluaa kevyemmän softan, IrfanView on paras valinta. Sillä voi muuttaa kuvan formaatin (se ymmärtää melkein kaikki: jpg, png, gif jne), kuvan koon, suunnan (rotate) ja jotain muuta. Ei kovin paljon, mutta alkuun pääsee.
-
Stenvall
Re: Miten saan jonkun kuvan pienemmäksi?
Onnistuu Paintilla. Aukaiset Paintin, napsautat "Kuva"-valikkoa ja siitä "Venytä tai viistota". Helpommin voit tehdä painamalla "Ctrl ja W"-näppäimiä. Siitä vain sitten säädät prosentteja.Wiinanen kirjoitti:olen omaa ottamaani kuvaa pienentää mutta se ei oikein onnistu paintilla eikä Photo Impressionilla.. Niin miten sen sais pienennettyy?
Kun paintilla muokkaa niin kuvanlaatu kärsii. Ainakin minä olen tällaisen ilmiön havainnut.Chosen kirjoitti:Onnistuu Paintilla. Aukaiset Paintin, napsautat "Kuva"-valikkoa ja siitä "Venytä tai viistota". Helpommin voit tehdä painamalla "Ctrl ja W"-näppäimiä. Siitä vain sitten säädät prosentteja.Wiinanen kirjoitti:olen omaa ottamaani kuvaa pienentää mutta se ei oikein onnistu paintilla eikä Photo Impressionilla.. Niin miten sen sais pienennettyy?
Lalalaa
-
Goblinisti
- Viesti:
Tokkopa, jos muuttaa kuvaa pienemmäksi.Valtsu kirjoitti:Kun paintilla muokkaa niin kuvanlaatu kärsii.
Minulla kuvan laatu huononee kun vain avaan ja tallennan paintillaGoblinisti kirjoitti:Tokkopa, jos muuttaa kuvaa pienemmäksi.Valtsu kirjoitti:Kun paintilla muokkaa niin kuvanlaatu kärsii.
Lalalaa
Näinhän siinä tuppaa käymään. Kannattaa käyttää jotain kehittyneempää. Adobe Photoshop on hyvä. Ja niillä windowsin kuvankäsittelyohjelmilla saa kanssa jotain aikaan.Valtsu kirjoitti:Minulla kuvan laatu huononee kun vain avaan ja tallennan paintilla. Liekö normaalia.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.