"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Adeptus Mechanicus armeija

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
dead flesh penalty

Adeptus Mechanicus armeija

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Rupesin tässä miettimään miten olisi parasta ruveta rakentamaan 'counts as' pohjalle ko. armeijaa. Mietin pohjaksi imperial guardia, johon allied unitteina jotain(grey knights?) joka täyttäisi Skitariin vaatimukset pelillisesti. Nämä konversioina kiehtoo niin että voisi rakentaa loppu armeijan niiden ympärille.
Techpriestejä tietysti pitäisi olla.
Toisaalta Space mariinien HQ(scions of mars) Techmarine olisi sääntoteknisesti oiva Magon. Ja mariineista voisi koettaa keplotella Skitariita.( tosin tavan marine ei aivan vastaa Skitariita teholtaan, minun mielestäni)
Mitä muita hyviä counts as ideoita olisi? xeno hunterit tietysti tulevat varmaan tarjoamaan sellaisia kunhan ilmestyvät...
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Siis skitaarithan vastaavat fluffillisesti lähinnä Storm trooppereita, hyvin varustettuja ja bioonisesti varusteltuja varusmiehiä.

Kyllä IG:n näkisin selkeästi lähimpänä listana.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

miten olisi Lost and the Damned?
Tecnomagus = Aspring Champion
Ogryn Servitors = Big Mutants
Close combat Servitors = Nurglesguq/Khornate mutants
Mechanical Guard dogs = chaos hounds
Allied Imperial Guard = traitors
ja niin edelleen...

demoneita et tietenkään oikein voi käyttää, mutta ei sen niin väliä :-)
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Techmarine on mariini, joka on saanut oppinsa Marsissa - techpriest, jopa Magoskin, on tavallinen ihminen joka on todennäköisesti vähän viritellyt itseään. Kaarti on siis statseiltaan huomattavasti lähempi vertailukohde. Upseerille vaan bionicsiä ja muuta roipetta ja sopiva konversio, niin siinä on kelpo Magos.

GW:n oma ehdotus IG-pohjaisen Skitariin doktriineiksi olisi Enginseers, Mechanised, Sharpshooters, Carapace Armor, Cyber-Enhancement. Pelikelpoisemmaksi (pisteissä tehokkaammaksi), mutta yhtä fluffikkaana pysyväksi listan saa korvaamalla vaikkapa karpaasin ja kyberit Grenadiersilla ja Stormtroopereilla. Ogryneitäkin voisi harkita - tai siis, tehokkaampia taisteluservitoreja, jotka käyttäisivät ogrynien sääntöjä.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Snowtrooper kirjoitti: Kaarti on siis statseiltaan huomattavasti lähempi vertailukohde.
Fluffillisestihan Adeptus Mechanicuksen jäsenet laittavat koko ikänsä jatkuvasti lisää kyberiä kehoonsa, näin ollen kovimmilla maguksilla ja sevitoreilla voisi hyvinkin olla T4, vertaa esim Iron Fatherin ja Iron Priestin Thrallit sekä Arco-flagellantit, jotka ovat lähes koneita ja omaavat T5.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Snowtrooper kirjoitti:Techmarine on mariini, joka on saanut oppinsa Marsissa - techpriest, jopa Magoskin, on tavallinen ihminen joka on todennäköisesti vähän viritellyt itseään.
Tuota noin, oletko ikinä lukenut Inkvisiittorin kirjaa? Se nääs antaa kuvan Magoksesta joka on kyllä paljon lähempänä techmarinea, kuin kovintakaan IG jamppaa.
Skitarii taas voisi ollakkin storm troopereita, paitsi että jotenkin nämä eivät vielä ole samaa tasoa.(katsoppa vaikka sääntökirjan kuvaa! ja jos kokonainen forge worldi pitää useimmiten vain rykmentin kaksi, niin näiden tehokkuus taistelussa luultavimmin on huomattava.) Ehkä tactical marine voisi olla riittävä. Toisaalta IG grey knight alleilla voisi olla.(storm bolter kääntyy kätevästi käteen laitetuksi ase-implantiksi, force halberdille onkin sitten vähän enemmän keksimistä, joku ilkeän näköinen implantti kuitenkin)
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Skitarii on kuitenkin "vain" ihminen. En usko, että grey knightin statit ovat lähelläkään oikeaa. Rykmentti on kuitenkin monta monituista mosuria.
Itse lähtisin ehkäpä scout mariini, tai kokonaan stromtrooper ig linjalle. Tietysti täysillä enginseereillä/techpriesteillä.
Cleanse and purify!
Juliwer

Viesti Kirjoittaja Juliwer »

Ukkosleka kirjoitti:Itse lähtisin ehkäpä scout mariini, tai kokonaan stromtrooper ig linjalle. Tietysti täysillä enginseereillä/techpriesteillä.
Itse olen joskus tehnyt tällaisia listoja ja ovat olleet omasta mielestiäni fluffiin sopivia. Mariinit ampuvat jo liikaa yli, puhumattakaan Grey Knighteistä.
"Burn the witch... Purge the alien... Banish the daemon..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”