Tomppa: Pelattiin peliä jossa Biblitillä oli maagi, minulla ei. hän tekee taikaa, ja minä väitän että voin dispellata tämän (sääntökirjassa lukee että basic: 2 dispel dice tms)
Biblit: Minusta taas ei saa dispelloida koska ei ole maagiaa, mutta jotenkin nuistan myös että sen pystyy dispelloimaan. Mutta silllä ei ole magic resistranssia kuten stone trolleilla on. Mutta Jos siellä lukee basic diceä 2, joten jos minulla on vaikka yksi 1lv maagi ja yksi 2lv maagi, niin saanko minä dispel dicejä 2+1 ja 2+1 vai vain sen basci dispel dicet plus levelit eli 2+1+1???
Tomppa: siinäpä se.
Biblit: Grimgor PwNz!
Taikomisesta
Kaksi perusnoppaa antimagia varannossa (dispel pool) tarkoittaa armeijan luonnollista vastustuskykyä magialle, joka ei siis järin kummoinen ole. Jos tälläistä ei olisi olemassa niin kaaoksen magiahan olisi pyyhkäissyt koko maailman ylitse.
Maageja ei tarvita dispel noppien käyttämiseen, eikä missään tarvitse osoittaa, että kuka maageista olisi dispel vastuussa. Myöskään missdispelliä ei tunneta (vaikka tupla ykköset estävät dispellin onnistumisen). Ilmeisesti nuo vain vapaa-ajallaan ohjailevat taikuuden tuulia sivuun vastustajan loitsunheitosta.
1 ja 2 tason loitsijat generoivat 1 dispel nopan lisää armeijalle.
3 ja 4 tason loitsijat generoivat 2 dispel noppaa lisää armeijalle.
Kääpiöt generoivat 2 ylimääräistä dispel noppaa ja sepillä lisää.
Jotkut armeijat saavat plussaa tai miinusta heiton tulokseen (suurhaltiavelhojen läsnäolo tuottaa yhden +1 muutoksen dispel heiton tulokseen).
Maageja ei tarvita dispel noppien käyttämiseen, eikä missään tarvitse osoittaa, että kuka maageista olisi dispel vastuussa. Myöskään missdispelliä ei tunneta (vaikka tupla ykköset estävät dispellin onnistumisen). Ilmeisesti nuo vain vapaa-ajallaan ohjailevat taikuuden tuulia sivuun vastustajan loitsunheitosta.
1 ja 2 tason loitsijat generoivat 1 dispel nopan lisää armeijalle.
3 ja 4 tason loitsijat generoivat 2 dispel noppaa lisää armeijalle.
Kääpiöt generoivat 2 ylimääräistä dispel noppaa ja sepillä lisää.
Jotkut armeijat saavat plussaa tai miinusta heiton tulokseen (suurhaltiavelhojen läsnäolo tuottaa yhden +1 muutoksen dispel heiton tulokseen).
- Lord_Fudginton
- The Captain
- Valvoja
Ja voisi vielä selventää, että Kysymyspalstalla on melkoisesti ohjeita FB:n magiasta, eikä sääntökirjan lukeminenkaan pahaksi ole.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Ja voisi vielä selventää että jos et käytä kaikkia diceja, niin ne ei säästy seuraavaan vuoroon vaan silloin tulee uudet ja vanhat katoaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.