"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua,liimaa!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Thelacan kirjoitti:GW:n muoviliima on toiminut sen verta hyvin etten ole jaksanut kokeilla muuta. Liimaa ei saa olla missään tapauksessa liikaa, muuten siitä ei tule mitään :P.
Jep... joskus aikoinani (7v ikäsenä) ennen warhammereita rakensin muita pienoismalleja. Kerran englantilaisen spitfire hävitäjän siiven kanssa tuli ongelmia kun ei millään pysynyt kasassa. Lopuksi mulla meni hermot ja laitoin ihan hulluna siihen liimaa, ja odotin kuivumista aamuun. Aamulla siipi oli aivan normaalin näköinen. Nostin siiven jotta voisin liimata sen kiinni runkoon. Kas kummaa, siipi oli sulanut aivan kokonaan, pöydällä oli vaan epämääräinen polymeeri mössö.
Pyhimys

Viesti Kirjoittaja Pyhimys »

Jos ei nää auta nii käy ostaa rautakaupasta poly cementtii kyllä tepsii ei lähde irti toisistaan eees repimällä (muovi hajos eka ku yritin repii) :D
"Watching those black boxes go was amazing - I didnt know Orks could fly!"
Teemus

Viesti Kirjoittaja Teemus »

sitten vielä.
jos on aiemmin liimannut samaa kohtaa mutta se on pudonnut tai olet purkanut sen irti, ainakin jos olet aiemmin liimannut revellillä niin liima alue on yleensä pehmennyt ja liima ei tartu siihen kunnolla tai osat jäävät "nuokkumaan" ja tippuvat itsekseen, tähän auttaa (tai näin minä teen) kun ottaa veitsellä pienen kerroksen päältä pois, sellaisen ohuen suikaleen vaan.
toinen vaihtoehto on viilata se siitä pois mutta itse en ole kokeillut. tämä toimii yleensä minulla..

tapittaminen voi olla yksi vaihtoehto mutta itse en ole kokeillut kun osat on pysyny ihan liimallakin kiinni.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

FFace kirjoitti:Itselläni on hyviä kokemuksia Kiilto pikaliimasta.
Sattumoisin tiedän, että mokoma tökötti myöskin haisee aivan kauhealle. Tuntuu, että tuolilta lentää, kun tuubin avaa.
Marcca

Viesti Kirjoittaja Marcca »

Kyllä Revellin contacta professional on hyvä, samoin uusin löydökseni Fallerin Expert(Helsingin hobby point tais olla 5€). Todella pitkä neula (n.4cm), ja hyvä korkki, joka avatessa iroittaa kuivuneet liimakökkäreet pois.
Ihme juttu jos ei liimaudu. Kyllähän itse liimassakin voi olla vikaa. Pesu ja pinnaus, kahden peen sääntö. Ei saa olla liikaa liimaa, mutta kyllä tarpeeksi pitää olla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”