Miten aloittaa 40k? (Orks)
-
Jugenactus
- figunarkki
BS2, eli osuu 5+. Mutta ota huomioon että kun ne osuvat 1/3, ja mariinit osuvat 2/3, mutta toisaalta örkkejä saa 10 kertaa enemmän.Mestari Samvais kirjoitti:Mitenkäs örkkien ampuminen? Kun joku sanoi jossain että ovat huonoja ampumaan.
Eli kaikki tulittää täysillä johonkin suuntaan ja toivoo että osuu, niin väkisinkin sieltä menee muutama oikeeseen osoitteeseen.
Onhan myös niitä ampuvampia örkkiklaanejakin. Esimerkiksi Snakebitesien Huntasit osuvat BS3:lla 4+:lla...
Edit: Tosin vaikka Snakebiteseillä saa rakennettua mukavasti ampuvan ja jopa osuvan(!) armeijan, ehkä perusörkeillä on kuitenkin mukavampi aloittaa ja ymmärtää, että örkit eivät osu edes siihen kuuluisaan ladon oveen taikka seinään, vaikka sisällä ladossa olisivatkin...
Kannattaa lähteä siitä, että örkit haluvat päästä tappeluun vaikka mikä olisi ja matkalla siihen rähinään ampuvat muutaman raketin, jotka tuurilla jopa osuvat.
Edit: Tosin vaikka Snakebiteseillä saa rakennettua mukavasti ampuvan ja jopa osuvan(!) armeijan, ehkä perusörkeillä on kuitenkin mukavampi aloittaa ja ymmärtää, että örkit eivät osu edes siihen kuuluisaan ladon oveen taikka seinään, vaikka sisällä ladossa olisivatkin...
Kannattaa lähteä siitä, että örkit haluvat päästä tappeluun vaikka mikä olisi ja matkalla siihen rähinään ampuvat muutaman raketin, jotka tuurilla jopa osuvat.
Viimeksi muokannut beari, La 19.03.2005 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Ne on puhallettu suoraan Villiörkkien armeijalistasta.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
-
Jugenactus
Tuota, luin tuota http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/40kopas.htm ja tuli jotenkin sellainen olo että örkeillä ei ole helppo voittaa...
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
-
Murmelimies
Minulla on mariineja ja örkkejä ja voin kyllä sen perusteella sanoa, että mariineilla on huomattavasti helpompi pelata.Mestari Samvais kirjoitti:Tuota, luin tuota http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/40kopas.htm ja tuli jotenkin sellainen olo että örkeillä ei ole helppo voittaa...
Kyllä örkeilläkin voittaa mutta se edellyttää sitä, että ei tee paljon virheitä.
Tämä siis minun kokemusteni peruseella.
-
Jugenactus
- figunarkki
- The Captain
- Valvoja
Taktiikat - ja nopat. Örkit ovat pirullisen vaikea armeija pelattavaksi niin, että niillä voittaa, mutta taitavan pelaajan käsissä ne ovat tehokas armeija. Tähän mennessä kohtaamistani örkkiarmeijoista olen päässyt päättelemään, että pyssyjen määrä ratkaisee paljon (tosin sama taitaa päteä kaikkiin 40K-armeijoihin).figunarkki kirjoitti:Vaikka örkeillä voittaminen saattaa kuulostaa vaikealta ovat örkit silti erittäin varteen otettava vaihtoehto. Etenkin kun saa taktiikat rullaamaan voi vastustajalla olla aika hikistä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
pyssejen määrä ratkaisee mutta myös pure-swamp'em armeijalla pärjää oikein hyvin, kunhan raahaa mukaan maksimimäärän slugg ja 'ard boyzeja. Orkkien mobbaus-säännöt takaavat sen etteivät pojat lopu kentältä kesken ja lähitaistelussa orkit vievät kaikkia muita armeijoita kuin vierasta squikiä.
Pyssyjä kannattaa olla aina mukana vähintään sen verran että pystyy ampumaan vihollisen flankkausyksiköt (cavalry, biket, fast-ajokit) pois tai ainakin lamauttaa ne.
Pyssyjä kannattaa olla aina mukana vähintään sen verran että pystyy ampumaan vihollisen flankkausyksiköt (cavalry, biket, fast-ajokit) pois tai ainakin lamauttaa ne.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Kyllä örkeillä pystyy pärjäämään, ei se nyt ole niin helppoa kuin muilla armeijolla, mutta silti. Omakin turnaus menestykseni puhuu örkeillä pärjäämisen puolesta. Ja mitä toimivaan listaan tulee, niin yleensä pelaan lähes täysin kähistelevillä örkeillä jotka ampuvat sen verran että vastustajan tankit ja isot möröt kaatuu. Mutta JCL:ssä olin ampuvalla örkki listalla ja se kyllä toimi ihan hyvin, muistaakseni siinä oli n. 22 rokittia, 28 big shootaa ja muutamia isompia tykkejä.The Captain kirjoitti:Taktiikat - ja nopat. Örkit ovat pirullisen vaikea armeija pelattavaksi niin, että niillä voittaa, mutta taitavan pelaajan käsissä ne ovat tehokas armeija. Tähän mennessä kohtaamistani örkkiarmeijoista olen päässyt päättelemään, että pyssyjen määrä ratkaisee paljon (tosin sama taitaa päteä kaikkiin 40K-armeijoihin).figunarkki kirjoitti:Vaikka örkeillä voittaminen saattaa kuulostaa vaikealta ovat örkit silti erittäin varteen otettava vaihtoehto. Etenkin kun saa taktiikat rullaamaan voi vastustajalla olla aika hikistä.
Kummalakin variaatiolla pärjää lähis joukoilla tai ampuvalla, mutta ei voi tehdä listaa vain toista, pitää olla kumpaakin, mutta suhde on sitten se asia joka vaihtelee.
T: Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug