"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

voix omakeksimälle eldar joukolle ite keksiä erikois säännön

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
kalle1

voix omakeksimälle eldar joukolle ite keksiä erikois säännön

Viesti Kirjoittaja kalle1 »

joo tuossa otsikossahan näkyykin mun kysymys.Joo että voiko itse keksimälle eldar joukolle tehdä erikoissääntöjä itse?Esim:että wraithlordille selkään greenstuffilla 1 lisä tykki ja että kaaoksen joukkoja vastaan joukkoni kaikkien ukkeleitten LD nousee 2 (tämä johtuu siitä että olen itse keksinyt joukoilleni historian siinä kaaokset tuhosiva eldarieni craftworldin ja he haluavat kostaa)
käykö tämä sääntöjen mukaan?kiitos jo vastauksista =)
Madharia

Viesti Kirjoittaja Madharia »

Ei virallisten sääntöjen puitteissa käy, mutta jos pelaat kavereitasi vastaan, kysy heiltä. Jos se heille kelpaa voit käyttää näitä sääntöjä ihan mielellään. Turnauksissa ei kuitenkaan kannata edes yrittää.
Jos minua vastaan joutuisit pelaamaan, ainakin wraithlordin aselisäys maksaisi aseen hinnan + 10pts, ettei se olisi epäreilu. Myöskään ukkojen leadershippia ei tarvitse nostaa, nostat vain niiden WS yhdellä kun he taistelevat kaaosta vastaan. Tähänkin ehkä joku 1pts per figu ja että se pitää ottaa kaikille figuille tai ei yhdellekkään.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Kannattaa ehkä mieluummin katsoa jo olemassa olevia sääntöjä, esim. tuo kaaos-juttu voisi olla yksinkertaisesti preferrred enemy, jolle on olemassa pistehinta siellä sun täällä.

Mutta vastustajan hyväksyntä pitää omille virityksille olla, ja sitä tuskin tulee jos jakelet ilmaisia bonuksia fluffiperusteilla.
//Mx
kalle1

ok.toi WS juttu oli hyvä vinkki,kiitti

PS:lisää textiä ihmiset
kalle1

joo sitte että,mitä aseita Falconille kannattaa laittaa?(siis jos haluan lahdata marineita)Ja kumpi on parempi warwalkker vai wraithlord?
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

War-walker!

("veteraanit" älkää missään nimessä tehkö maitotuotteistamis-virhettä)
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
kalle1

millä perusteella?
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Enemmän aseita?
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

kalle1 kirjoitti:joo sitte että,mitä aseita Falconille kannattaa laittaa?(siis jos haluan lahdata marineita)
Pulse laserin lisäksi starcannon. Jos maastoa on enemmän kuin yksi pensas, myös Crystal targetting matrix on hyvä idea. Holofieldiä ja spirit stonejakaan en ole koskaan turhiksi havainnut.
Ja kumpi on parempi warwalkker vai wraithlord?
Makuasia. Wraithlord on silkan kestävyytensä ja lähitaistelupotentiaalinsa ansioista erittäin suosittu. War walkeriin saa huomattavasti enemmän tulivoimaa, mutta AV10 open-topped vehiclellä ei elämä ehdi käydä pitkäksi ja tylsäksi. Noiden roolit eivät oikein muutenkaan ole toistensa kanssa päällekkäin meneviä. 'Lordi toimii lähitaistelun vastapallona ja osittain tulitukena sekä vihollisen tulen imijänä. War walkerilla taas pääasiassa annetaan tulitukea (2 starcannonia pakottaa vastustajan kuin vastustajan tekemään sille jotain nopeasti, tosin itse suosin kahta scatter laseria hinnan ja dakkan vuoksi) tai pidetään neljänneksiä hallussa jossain metsän takana sillä aikaa kun muu armeija etenee.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
kalle1

hmmm...siis starcannon ja wraithlord,ok,kiitti
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Yleensäkkin jos haluat jotain extra juttuja napeilles niin niistä useimmat vastustajat vaativat lievää ylihintaa. Esim wraithlordille joku extra ase, joka maksais normaalisti 10 pts, useimmat vaativat esim 12pts hintaa. Mikä on sinäänsä perusteltua.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

...tosin pääsemme kaikki helpommalla kun pelaamme kaikki samoilla, huonohkoilla GW:n keksimillä, mutta kuitenkin virallisen statuksen saaneilla, säännöillä. Tai sitten voimme pelata Lassipalloa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

The Captain kirjoitti:Tai sitten voimme pelata Lassipalloa.
Kannatetaan Lassipalloa. Sääntökiistoilta ei tosin siinäkään säästytä, mutta ainakaan kumpikaan ei ole väärässä.
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”