"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua perussääntöihin aloittelijoille

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Ei, kun eivät ole ratsuja. Ne tavallaan ihan perus-infantryä, vain 40mm baseilla.
Phil Kelly says "No!"
Jugenactus

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

[quote="Captain Boromir"]Avenger ei vie kuin yhden haavan per panos, siinä ei ole instant kill-tsydeemiä. Ja koska Sauronilla on D10, niin se menettää Trebustakin vain puolet woundeista.[/quote]

Mitä? Nyt olen tainnut lukea SoGin ihan väärin. Missä sanotaan ettei Bolt throwerilla? Ja miksi Sauron menettää Trebusta vaan puolet woundeistaan? Eikö se ollut että w10:stä menee vaan puolet?
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
Findalf

Viesti Kirjoittaja Findalf »

w10 tai d10
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Mestari Samvais kirjoitti:Mitä? Nyt olen tainnut lukea SoGin ihan väärin. Missä sanotaan ettei Bolt throwerilla?
Avenger Bolt Throwerin statseissa ei ole "Instant Kill" sääntöä. (vai mikä sen säännön nimi olikaan)
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

voisiko joku kertoa miten gwaihirin se matkustaja sääntö menee???
big or small,we loot it all.hmph..
TrollChieftain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TrollChieftain »

Vain Gandalf tai Radagast. Ei sen kummempaa.
Köyhillä ei ole varaa.
gawd

mutta siis ne vaan voi heti pelin alussa olla sen selässä ja ratsastaa siellä ja heittää taikaa?
TrollChieftain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TrollChieftain »

Miksei voisi?
Köyhillä ei ole varaa.
gawd

okei kiitos tiedosta...
Sisius

Viesti Kirjoittaja Sisius »

Eikös se niin mee.
Elrondin Fight Paremmaksi!

Minut tunnettiin? nimellä SacC.
gawd

mitenkäs sitten pelissä vastustaja tietää että sillä joku ratsastaa, vai laitanko vaan se radagastin siihen viereen???
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Siihen Gawihirin basen päälle mahtuu melko hyvin. Tuota tapaa käytän itse kotipeleissä, jos minulle ei ole sopivaa figua muuten kuvaamaan. Kunhan vastusja vain tietää, missä mennään niin pitäisi toimia.
Phil Kelly says "No!"
gawd

Garoth kirjoitti:Siihen Gawihirin basen päälle mahtuu melko hyvin. Tuota tapaa käytän itse kotipeleissä, jos minulle ei ole sopivaa figua muuten kuvaamaan. Kunhan vastusja vain tietää, missä mennään niin pitäisi toimia.
itse ajattelin omani tehä radagastin pulikkaasta ja stuffista ratsastamaan..
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

käytetäänkö Fatea jokaista haavaa kohden vai niin että kaikkia haavoja samalla vuoroa kohden yksi? tai siis jos jousilla ammutaan jotain jolla on 2 fatea, ja jouset saavat aikaan 2 haavaa. jos uhri haluaa "seivata" molemmat haavat niin meneekö siltä 2 vai vaan 1yksi fate? oletetaan siis että fate heitot onnistuu
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

purple kirjoitti:käytetäänkö Fatea jokaista haavaa kohden vai niin että kaikkia haavoja samalla vuoroa kohden yksi? tai siis jos jousilla ammutaan jotain jolla on 2 fatea, ja jouset saavat aikaan 2 haavaa. jos uhri haluaa "seivata" molemmat haavat niin meneekö siltä 2 vai vaan 1yksi fate? oletetaan siis että fate heitot onnistuu
RotK sääntökirja s.47 kirjoitti:If a hero loses a wound then he would normally reduce his remaining Wounds value by 1.
Otsikkona on "Fate"
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Fateja voi pelin aikana käyttää kutakin vain kerran.Esimerkki:Eomer on lähtenyt aamuvarhain lenkille ja unohtanut kilpensä.Ilkeät Crossbow miehet (5) ovat passissa vähän matkan päässä.Crossbow ampuvat, mutta vain kolme osuu.Kaikki haavoittavat!Eomer heittää kaksi feittiä ja saa nopan luvuiksi 3 ja 5.Hän käyttää yhden mahdin ja kolmosesta tulee nelonen.Lurtzi on kuitenkin vielä valmiina ampumaan ja tekee haavan Eomeriin!Eomerilla ei ole enää feittiä ja hän kuolee.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Jugenactus

[quote="JmM"][quote="Mestari Samvais"]Mitä? Nyt olen tainnut lukea SoGin ihan väärin. Missä sanotaan ettei Bolt throwerilla?[/quote]

Avenger Bolt Throwerin statseissa ei ole "Instant Kill" sääntöä. (vai mikä sen säännön nimi olikaan)[/quote]

Missäs tuo sanotaan? Kohdassa, missä puhutaan woundaamisesta sotakoneilla kyllä puhutaan vain siege engines ja se tarkoittaa käsittääkseni kaikkia koneita. Ja minkään sotakoneen säännöissä ei ole erikseen mainittu instant kill sääntöä.
gawd

Mestari Samvais kirjoitti:
JmM kirjoitti:
Mestari Samvais kirjoitti:Mitä? Nyt olen tainnut lukea SoGin ihan väärin. Missä sanotaan ettei Bolt throwerilla?
Avenger Bolt Throwerin statseissa ei ole "Instant Kill" sääntöä. (vai mikä sen säännön nimi olikaan)
Missäs tuo sanotaan? Kohdassa, missä puhutaan woundaamisesta sotakoneilla kyllä puhutaan vain siege engines ja se tarkoittaa käsittääkseni kaikkia koneita. Ja minkään sotakoneen säännöissä ei ole erikseen mainittu instant kill sääntöä.
niin eli kaikki siege koneet samanlailla woundaa...
Jugenactus

[quote="gawd"][quote="Mestari Samvais"][quote="JmM"][quote="Mestari Samvais"]Mitä? Nyt olen tainnut lukea SoGin ihan väärin. Missä sanotaan ettei Bolt throwerilla?[/quote]

Avenger Bolt Throwerin statseissa ei ole "Instant Kill" sääntöä. (vai mikä sen säännön nimi olikaan)[/quote]

Missäs tuo sanotaan? Kohdassa, missä puhutaan woundaamisesta sotakoneilla kyllä puhutaan vain siege engines ja se tarkoittaa käsittääkseni kaikkia koneita. Ja minkään sotakoneen säännöissä ei ole erikseen mainittu instant kill sääntöä.[/quote]
niin eli kaikki siege koneet samanlailla woundaa...[/quote]

Niin, eli woundtessaan tappaa suoraan. Ja missä muuten tuo sanotaan tuo d10 ta w10 niin menee vaan puolet woundeista-sääntö? En sitä itse löytänyt.

OT: Miksi mun quotet ei toimi?!
gawd

gawd kirjoitti:
JmM kirjoitti: Avenger Bolt Throwerin statseissa ei ole "Instant Kill" sääntöä. (vai mikä sen säännön nimi olikaan)
niin eli kaikki siege koneet samanlailla woundaa...
Niin, eli woundtessaan tappaa suoraan. Ja missä muuten tuo sanotaan tuo d10 ta w10 niin menee vaan puolet woundeista-sääntö? En sitä itse löytänyt.
sivu 34 alhaalla bettlefieldtargets...ja kirjana siege of gondor..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”