"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Angels vs. Eldarit

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Thorin

Viesti Kirjoittaja Thorin »

Juu taas yks kysymys, kannataako nuo 17 miestä jakaa vaikka 3 ryhmään, vai pidänkö 8 & 9 ryhmät?
Itse ajattelin näin, jaan miehet kolmeen ryhmään 7, 6 ja 6 miestä yhteen ryhmään.

7 miehen ryhmä kessuineen (plasma cannon) pysyy , jos mahdollista, koko pelin ajan samassa kohdassa. (ryhmä II)

6 miehen ryhmään kuuluu commander ja 5 sotilasta (heavy bolter), pikku lisänä ja tulitukea antamassa on Razorback. (ryhmä I)

6 miehen squadiin kuuluu kessu, techmarine ja 4 solttua (sinko), mukana kulkee dredi assault cannonilla ja close combat weaponilla.
(ryhmä III)

Näistä ryhmä II ja ryhmä III pysyvät puolustamassa koko ajan samaa puolustus pistettä, terminaattorit pitävät huolen yhdestä puolustus pisteestä.

Ryhmä I taas kulkee assault marineiden ja veteraanien mukana "vastapallona" ja liikkuu eniten tappioita kärsivän ryhmän luo. Pää vastahyökkäys ryhmä on kuitenkin Veteraanit ,jotka antavat tulitukea myös mahdollisesti hyökkääville assault marineille.

Preadator annihilator yrittää tuhota kalustoa minkä kerkeää, ja jos razorbackilla ei ole muuta tekemistä niin se auttaa predatoria.

Rhino on veteraaneilla ,joten veteraanit ne toimivat myös hyökkäyksissä, ainakin jonku verran.

Eli tulevassa maassa olen nurkassa l_ ja yritän puolustaa ylös ja oikealle. Saatan hyökätä laajentamaan asuintilaani jommalle kummalle sivulle. Näin myös puolustus (ehkä) helpottuu.
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No kyllähän ntuo varmaan toimisikin, paitsi että älä pidä niitä Termejäsi avoimella missään nimessä, ne ei silloin kestä ollenkaan Eldarien ampumista. Komentajan ryhmän minä näistä ennemmin pitäisin päävastapalloyksikkönä, kun taas veteraanit voisivat yhteisen hyvän nimessä jakaa plasma kivääriään muillekkin porukoille (hyvän ampujaryhmän kokoonpano: 6 miestä, yhdellä plasma kivääri ja yhdellä heavy weapon).

Noniin, pääsin viimeinkin nettiin ja tässä hieman viisauttani (pankaa kiertämään).

Assault Marinet minä pitäisin reservisssä ja toisin taisteluun vasta sitten kun vihollinen on antautunut lähitaisteluun. Toinen mahdollisuus näille olisi mobiili tankintappajaporukka parilla Plasma pistoolilla, tai sitten vihun takana olevien ampujayksikköjen tuhoamiseen lähiksessä/ampumassa.
Viimeksi muokannut Half-breed, To 17.03.2005 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Thorin

Ja vastustajalla on:
(Suoraan sähköpostista kopsattuna)

4 storm guardiania,1jetbike dual shuriken cannons,1 vyper jetbike brithlancella ja starcannon aiming matrixilla + dual shuriken cannons.

Heppu on myös ostamassa eldar battle forcen. (paljon pojoja siinä on?)
Viimeksi muokannut Thorin, Ke 23.03.2005 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
Thorin

Niin, lisätkääpä tekstiä, taas...
Thorin

Niin kuten edellisessä viestissä sanoin, että joku voisi "taas" tuhertaa tänne jotain...
Bike squadronin voisin olla kesään mennessä hankkinut/maalannut.
Näitä ajattelin käyttää joko Assault squadin kanssa tai erillisenä ryhmänä. Eli ampumassa mahdollisia "ampuja" Squadeja.
Scoutit pitää huolta jostain erillisestä talosta tai linnoituksesta.
Sniput sitten posauttelee jotain komentajia tai heavy weapon äijiä.
Kannattaako tuo 17 miehen jako pienempiin squadeihin? (8 & 9)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No minä ehdottaisin että hankkisit lisää mariineja, niin saisit enemmän jalkaväkeä pöydälle. Ehkä paras mahdollinen jalkaväkimäärä olisi 2 kpl 5-6 miehen tulitukiyksikköä, yksi scouttiporukka ampumassa snipuillansa ja heavy boltterilla, yksi 7-8 miehen tappelijaporukka Rhinossa ja mahdollisesti Devastator squad. Ainakin minä olen käyttänyt tällaista armeijan runkona ja hyvin on toiminut.
Prätkiä en ole itse vielä kokeillut, vaikka niitä olen hankkinut, mutta uskoisin että ne toimisivat juuri parhaiten tuollaisena vihollisen tulituen tuhoajaporukkana tai vihun lähistelijöiden sitoja porukkana, nimittäin T5 riittää yleensä pitämään ne klosiksessa tarpeeksi kauan (yritä saada ne tappeluun Banshejen kanssa niin tiedät mitä tarkoitan).
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Murmelimies

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

Thorin kirjoitti:
Heppu on myös ostamassa eldar battle forcen? (paljon pojoja siinä on?)
Eldarien battleforcessa tulee noin 500 pisteen porukka.
Thorin

Miten ja missä 9 miehen scout yksikköä kannattaisi käyttää? Etu-linjaan?
Vai hankinko vielä yhden snipu blisterin lisää jolloin näitten määrä tuplautuu?
Ja näitä sitten käyttäisin näin: 5 miehen squadi: 4 heppua snipuilla ja 1 tavallinen toimii kessuna, ja 6 miehen squadi odottaa vihollisen tuloa tarpeeksi lähelle jossain rakennuksessa..?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”