Kysymys witch hunter ja demon hunter yhdistymästä
Kysymys witch hunter ja demon hunter yhdistymästä
Elikkä olen kovasti miettinyt että jos näitä rupeaisi keräilemään.
Asiat jotka minua kiinnostaisivat:
-Voiko näistä tehdä puhtaan armeijan (eli siis sellaisen jossa on molempia)?
-minkälainen olisi hyvä aloitus armeija? (siis suhtkoht edullinen ja jolla saattaisi pärjätäkkin, paitsi ainakin yksi sellainen urku tykki laitos pitää olla en kyllä kuollaksenikaan muista nimeä...)
-Ja mites sitten tuon HQn kanssa voiko olla yksi molemmista jos nyt tämä liittoutuma on mahdollinen ylipäätänsä (ja entäs muu organisation chart?)
kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Asiat jotka minua kiinnostaisivat:
-Voiko näistä tehdä puhtaan armeijan (eli siis sellaisen jossa on molempia)?
-minkälainen olisi hyvä aloitus armeija? (siis suhtkoht edullinen ja jolla saattaisi pärjätäkkin, paitsi ainakin yksi sellainen urku tykki laitos pitää olla en kyllä kuollaksenikaan muista nimeä...)
-Ja mites sitten tuon HQn kanssa voiko olla yksi molemmista jos nyt tämä liittoutuma on mahdollinen ylipäätänsä (ja entäs muu organisation chart?)
kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
voit.
Molemmista Codexeista löytyy ohjeet siitä miten armeijat yhdistyvät. Periaatteessa toinen on emoarmeija ja toinen liittolainen, liittolaiselta saa kaikkea muuta paitsi Heavyä käyttöön.
Eli jos haluat Exorsistin, sinun pitää ottaa WH emoarmeijaksi.
Molemmista Codexeista löytyy ohjeet siitä miten armeijat yhdistyvät. Periaatteessa toinen on emoarmeija ja toinen liittolainen, liittolaiselta saa kaikkea muuta paitsi Heavyä käyttöön.
Eli jos haluat Exorsistin, sinun pitää ottaa WH emoarmeijaksi.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Murmelimies
No daemon huntterssit ovat määrältään pieni armeija, joten figutkin maksavat hieman enemmän (mutta ovat pirun upeita).Jomps kirjoitti:Kiitkosia vastauksesta se selivitti asioita paljon.
Mutta nyt on huolen aiheenani että mitä kannattaa ostaa?
eikös nämä figut nyt ole aivan järjestään aika hintavia?
Ensiksi kannattaa hommata yksi HQ ja kaksi trooppia, jonka pohjalta on hyvä lähteä rakentamaan armeijaa.
3 Exoa vie pisteitä noin 1/3 1500 pisteen armeijasta. Aiheuttavat suht massiivista tuhoa, mutta jos hajoavat itse niin sitten itkettää. Eli riippuu vastustajasta täysin. Armored Company ja Deathwing putoavat nopeasti mutta esim Massa-IG tai Swamp'Em orkit vain nauravat räkäisesti urkupilleille ja juoksevat kohti.
Kannattavampi olisi 1 Exo ja 2 Immolaattoria, toinen siunatuilla Heavy Boltereilla ja toinen Pyhillä HEavy Flamereilla. Nämä kuskaavat porukkaa tasitelun keskustaan ja hoitelevat jalkaväen ja kevyet ajokit.
Voi olla Canoness ja Brother Captain ( tai jopa Grand AMSter ) samassa armeijassa.
Kannattavampi olisi 1 Exo ja 2 Immolaattoria, toinen siunatuilla Heavy Boltereilla ja toinen Pyhillä HEavy Flamereilla. Nämä kuskaavat porukkaa tasitelun keskustaan ja hoitelevat jalkaväen ja kevyet ajokit.
Voi olla Canoness ja Brother Captain ( tai jopa Grand AMSter ) samassa armeijassa.
Lähinnä leikittelin ajatuksella kolmesta exosta armeijassa.
Kun ajattelin jos tekisin 13th symphony of *insert mistress name here* nimisen armeijan ja lähinnä fluffi mielessä.
Mutta saako tämmösestä miten tehokkaan armeijan?
siis turnaus kelpoisen porukan.
ja eikös niitä käppäiliöitä voinut ottaa eliteiksi?
(siis niitä demon hunttereiden)
Kun ajattelin jos tekisin 13th symphony of *insert mistress name here* nimisen armeijan ja lähinnä fluffi mielessä.
Mutta saako tämmösestä miten tehokkaan armeijan?
siis turnaus kelpoisen porukan.
ja eikös niitä käppäiliöitä voinut ottaa eliteiksi?
(siis niitä demon hunttereiden)
Itse en näe varsinaisesti mitään syytä, miksei kannattaisi laittaa kolmea Exorcistia. Varsinkin puhtaisiin siskoarmeijoihin ne istuisivat mainiosti, kun pitkän kantaman tulivoima on muuten kovin vähäistä. On tietenkin eri asia, vetääkö joku pelikaverisi siitä herneen nenään... Immolatoritkin on varmasti hyviä, mutta itse en kuitenkaan ottaisi niitä Heavyina. Mieluummin transportiksi Celestianeille ja Dominioneille, niin ei turhaan vie slotteja Exoilta.Jomps kirjoitti:Tuota kannattaako armeijaan laittaa kolmea exoa (eli niitä urkuja
PS: olikos nuo exot miten kalliita pisteissä? sen tiedän että ne maksavat aivan sikana euroissa...
Jotain 140 ne muistaakseni maksoivat. Itse en ole suostunut ylirumaa urkuhärveliä ostamaan, vaan ainoan Exoni olen hankkinut siten, että ostin vanhan mallisen Whirlwindin ja uuden Rhinon, ja Rhinosta tuli Exo ja Whirlwindistä Rhino. Säästyi eurojakin, kun kaiken lisäksi hankki käytettyjä.
-
Murmelimies
Exot ovat siisteimpiä tankkeja 40 koossa.Jomps kirjoitti:Minusta nuo exot on aika siistejä mutta makunsa kullakin.
Ja miksi nit joku vetäisi herneet nenään siitä että sattuisi olemaan 3 exoa listassa...
Viime viikoolla lojalisti mariinini löylytettiin pitkälti exojen toimesta(2500 pisteen peli, mariinit vs WH, nopat olivat kyllä WH:oon puolella
Mietippä tätä Jomps, se on nimittäin totta. Tosin ei sinua mikään estä kokeilemasta ja jos kerran pidät figusta niin osta ihmeessä niitä kolme, eivät tosin ole sieltä halvimmasta päästä.Daider kirjoitti:3 Exoa vie pisteitä noin 1/3 1500 pisteen armeijasta. Aiheuttavat suht massiivista tuhoa, mutta jos hajoavat itse niin sitten itkettää.
Vaikuttaa vähän ankealta kun sitä lättyä ei saa laittaa minne haluaa. Tosin jos kenttä on täynnä yksittäisiä puita ja kiviä niin silloin siitä voi olla iloakin. Kai se on hyvä joitakin armeijoita vastaan mutta vaikuttaa kalliilta yhden laukauksen aseelta.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Niinpä, mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka heikko sietokyky vastustajalla on harvinaisten reliikkien suhteen. Heikkokaan sellainen ei kuitenkaan estäisi ainakaan minua ottamasta niitä maksimimäärää.Jomps kirjoitti: Ja miksi nit joku vetäisi herneet nenään siitä että sattuisi olemaan 3 exoa listassa...
Minun mielestäni Exoissa ei ole muuta rumaa, kuin ne urut. Itse tankki on ihan hieno ylimääräisine kuviointeineen yms, mutta ne urut eivät mielestäni anna kuvaa raketteja ampuvasta aseesta. Jos Exon tehtävä olisi tehdä jotain muuta kuin ampua, esim. jos niillä uruilla olisi jokin erikoinen propaganda/pelottelutarkoitus, niin sitten ne voisivat toimia, mutta ampuma-aseen pitää näyttää aseelta. Julkaisisivat tosin säännöt jollekin paatoskoneelle, niin siihen se aito Exo sopisi.
Orbital Striken hyödyllisyys riippuu niin paljon maastosta ja tehtävästä, että siitä on vaikea sanoa mitään yleispätevää. Jos kentällä on vain harvakseltaan pieniä maastonpaloja, niin silloin se voi olla juurikin kallis yhden laukauksen ase, joka ei edes osu kunnolla. Kuitenkin jos kentällä on jotain laajoja maastoalueita, joita esim. puolustavan vihollisen olettaisi hyödyntävän, niin silloinhan se voi olla todella tuhoisa. Itselläni esimerkiksi on noin 90cm x 35 cm kokoinen juoksuhautakompleksi, johon puolustaja usein haluaa pesiytyä. Kyllähän puolustaja varmasti arvaisi Striken tähtäävän juuri sellaiseen, mutta näin olisi saatu puolustaja siirtymään heikompiin asemiin, minkä arvoa pisteissä on ehkä mahdotonta arvioida.
-
Hellbender
- Viesti:
Orbital Strike tulee reservistä. Sitä saa ruveta heittämään tokasta kierroksesta lähtien. Mutta sitä saa myös pantata. Esim. odotellessa, että jotain mehukasta tulee kohdemaaston kappaleelle.Jomps kirjoitti:Siis eikö siitä tule kuin se yksi lätty?
Käsitin kun ne pommit rupeaa putoamaan niin ne putoaakin sitten jonkin aikaa... mutta tämä nyt olikin käsitykseni nopeaööa lukaisulla..
Pisteitähän siitä suoranaisesti on vaikea saada takaisin. Sillä kyllä saattaa saada vihun tekemään epäedullisia siirtoja pelissään. Itse kyllä pidän strikestä sen erillaisuuden, fluffikkuuden ja hauskuuden takia. Lisäksi siihen ei tarvitse ostaa eikä maalata figua. Eikä vihu voi muuten saada siitä pisteitäkään;)
Sopii kyllä paremmin koti/kampanja-peleihin, kuin turnausolosuhteisiin.
Viimeksi muokannut Hellbender, Pe 01.04.2005 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Tarkoitin sitä että kun se kerran pitää tähdätä johonkin maaston palaseen niin osuessaan se motivoi vastustajan poistumaan sieltä suojasta jolloin ase lakkaa olemasta hyödyllinen. Tai no, ainakin se lakkaa tuhoamasta vastapuolen joukkoja... (edit)Jomps kirjoitti:Siis eikö siitä tule kuin se yksi lätty?
Käsitin kun ne pommit rupeaa putoamaan niin ne putoaakin sitten jonkin aikaa... mutta tämä nyt olikin käsitykseni nopeaööa lukaisulla..
Viimeksi muokannut shiwan8, Pe 01.04.2005 13:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
-
Hellbender
- Viesti:
Juuri näinhän siinä yleensä käy.shiwan8 kirjoitti:Tarkoitin sitä että kun se kerran pitää tähdätä johonkin maaston palaseen niin osuessaan se motivoi vastustajan poistumaan sieltä suojasta jolloin ase lakkaa olemasta hyödyllinen.Jomps kirjoitti:Siis eikö siitä tule kuin se yksi lätty?
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles