Aloittamassa keräilyn
Aloittamassa keräilyn
Elikkäs.
Oon jo vähän aikaa kiinnostunu WH40K sarjasta, ja oisin alottamassa keräilyn. Tarkotus ois alottaa necroneilla.
Sen verran vielä että asun espoossa. Pitäs tietää onko Pelimestassa necroneita. Jos ei, niin missä? Ja vielä, mitä värejä tarvis? Sellanen 1-3- ois näin aloittelijalle OK.
Vastauksia!
Oon jo vähän aikaa kiinnostunu WH40K sarjasta, ja oisin alottamassa keräilyn. Tarkotus ois alottaa necroneilla.
Sen verran vielä että asun espoossa. Pitäs tietää onko Pelimestassa necroneita. Jos ei, niin missä? Ja vielä, mitä värejä tarvis? Sellanen 1-3- ois näin aloittelijalle OK.
Vastauksia!
-
hyytelöperuna
-
Murmelimies
joo tuplaposti sen takia koska pakko herättää huomio taas koska tartten apua.
Eli. Niin mitä tarviin? muoviliimaa, värejä, spraymaalia... en menis kylläkään GW tavaraa ostamaan koska kaveri kerto et ne on _aika_ kalliita. Jotain vastaavaa jota saa esim biltemasta.(muoviliima&spray)
Väreistä ainakin Bolter Gray (vai mikä se oli) värin ostan pääväriksi necroneille. pitäskö joku muu vielä?? Suosituksia?
Sitten vielä, kannattaako ostaa 12 warriorin setti suoraan, vai ostaa blister pakkauksia 2-5 tai jotain?
edit: kiitos vaan tervetuloista viihdyn täällä varmasti
Eli. Niin mitä tarviin? muoviliimaa, värejä, spraymaalia... en menis kylläkään GW tavaraa ostamaan koska kaveri kerto et ne on _aika_ kalliita. Jotain vastaavaa jota saa esim biltemasta.(muoviliima&spray)
Väreistä ainakin Bolter Gray (vai mikä se oli) värin ostan pääväriksi necroneille. pitäskö joku muu vielä?? Suosituksia?
Sitten vielä, kannattaako ostaa 12 warriorin setti suoraan, vai ostaa blister pakkauksia 2-5 tai jotain?
edit: kiitos vaan tervetuloista viihdyn täällä varmasti
-
Murmelimies
Necron lord kannattaa ainakin ostaa ja tietenkin warrioreita.Kuutamo kirjoitti:
Jos tiedät varmasti, että haluat kerätä necroneita niin suosittelisin, että ostat alkuun kaksi laatikkoa warrioreita ja yhden lordin ( jos rahat riittävät). Ja tottakai necron codexi pitää olla.
Suosituksia on paha antaa, figujen kokous, muuntelu ja maalaus on kuitenkin jonkin sortin taidetta ja siinä kuuluu (periaatteessaKuutamo kirjoitti:Väreistä ainakin Bolter Gray (vai mikä se oli) värin ostan pääväriksi necroneille. pitäskö joku muu vielä?? Suosituksia?
-
hyytelöperuna
Itse suosittelisin seuraavaa:
Liimat saa ostettua tavarataloista, Super Attack pikaliima on yleiskätevää. Puuliimaa beisseihin tuleviin höskiin saa rautakaupasta Erikeepper nimikkeellä.
Maaleista suosittelen Vallejon Game coloria. Halvempaa, valmiiksi ohutta sekä hyvät purkit ovat käteviä alottelijalle. Huonona puolena joutuu käyttämään palettia, jotkut tykkää enemmän ottaa maalia suoraan purkista pensselillä. Mutta kuten itse haluat, Game color on pipettipurkeissa eli joudut pruittaamaan maalia aina vähän paletille (kaakelinpala käy hyvin, tai vaikka blisun kansi) ja tästä ottaa. Maksaa 2€/purkki, maaleja saa hesan fantsusta sekä hobby pointista fantsun vieressä. Hyvänä puolena maalien nimet ovat citadelin vastaavat, joten jos haluat samaa maalia kuin citadelin boltgun metal, ostat vain game colorin lähes samannimistä maalia. Helppoa.
Sudeista suosittelen välttämään citadelin eli gw:n suteja. Osta mielummin hobby pointista, halvempia ja ihan kelpoja.
Spraysta Mastonin mattamusta on hyvää ja halpaa. Joillakin on ollut kylläkin ongelmia tämän kanssa (lue: sulaneita muovifiguja), että jos haluat pelata varman päälle, osta gw:n sprayta. GW:n spray on tosi laadukasta, ja sopii täydellisesti mineille.
Loput tarvikkeet (veitset, sivuleikkurit, viilat sun muut) saat rautakaupasta.
Kysy vain jos tulee jotain mieleen, täällä kyllä autetaan
Liimat saa ostettua tavarataloista, Super Attack pikaliima on yleiskätevää. Puuliimaa beisseihin tuleviin höskiin saa rautakaupasta Erikeepper nimikkeellä.
Maaleista suosittelen Vallejon Game coloria. Halvempaa, valmiiksi ohutta sekä hyvät purkit ovat käteviä alottelijalle. Huonona puolena joutuu käyttämään palettia, jotkut tykkää enemmän ottaa maalia suoraan purkista pensselillä. Mutta kuten itse haluat, Game color on pipettipurkeissa eli joudut pruittaamaan maalia aina vähän paletille (kaakelinpala käy hyvin, tai vaikka blisun kansi) ja tästä ottaa. Maksaa 2€/purkki, maaleja saa hesan fantsusta sekä hobby pointista fantsun vieressä. Hyvänä puolena maalien nimet ovat citadelin vastaavat, joten jos haluat samaa maalia kuin citadelin boltgun metal, ostat vain game colorin lähes samannimistä maalia. Helppoa.
Sudeista suosittelen välttämään citadelin eli gw:n suteja. Osta mielummin hobby pointista, halvempia ja ihan kelpoja.
Spraysta Mastonin mattamusta on hyvää ja halpaa. Joillakin on ollut kylläkin ongelmia tämän kanssa (lue: sulaneita muovifiguja), että jos haluat pelata varman päälle, osta gw:n sprayta. GW:n spray on tosi laadukasta, ja sopii täydellisesti mineille.
Loput tarvikkeet (veitset, sivuleikkurit, viilat sun muut) saat rautakaupasta.
Kysy vain jos tulee jotain mieleen, täällä kyllä autetaan
Rahoja kyllä riittää, mutta lähinnä ajattelin alottaa suht hiljasesti.Murmelimies kirjoitti:
Necron lord kannattaa ainakin ostaa ja tietenkin warrioreita.
Jos tiedät varmasti, että haluat kerätä necroneita niin suosittelisin, että ostat alkuun kaksi laatikkoa warrioreita ja yhden lordin ( jos rahat riittävät). Ja tottakai necron codexi pitää olla.
Eli nyt varmaan ostan sellaset 4-5 warrioria, ja ehkä yhden necron lordin, ja sit kokeilen vähän soveltaa niitä jne. ja sit sen mukaan ostelen lisää. Ja codexin kyllä ostan.
Ja sitten largon viestistä, joo ajattelin tossa ladata jonku necron sketsin ja kokeilla siihen jotain värejä yms. Mutta kuten sanoin, aloittasin hiljasesti ja soveltaisin jotain valmista väriskaalaa.
Hyytelöperunan viestistä, iso kiitos tosta mittavasta listasta, mua ei paletti haittaa paljon. Eli jos käyn sieltä hesasta kattomassa ni ostan niitä, varmaan käynki siellä.
Elikkä, teen nyt listan:
-figuureja
-maalia
-spraymaalia
-muoviliimaa
-pensseli
ja lisätkää joku, jos jotain puuttuu.
- The Captain
- Valvoja
Warrioreja saa vain 12 äijän bokseissa, jos et käytettyinä meinannut hommata. Älä silti huolehdi, tarvitset niitä vähintään 10 jo 400 pisteen combat patrolliin, vähintään 20 "oikeisiin" peleihin, eli ei se sijoitus hukkaan mene.Kuutamo kirjoitti: Eli nyt varmaan ostan sellaset 4-5 warrioria, ja ehkä yhden necron lordin, ja sit kokeilen vähän soveltaa niitä jne. ja sit sen mukaan ostelen lisää. Ja codexin kyllä ostan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Murmelimies
Listaan iso plus on peli/armeija kaveri oma (? päättele loppuviestistä) mariiniarmeijani kehittyi kaverin kanssa nopeasti ja alkukustannuksiltaan halvemmin eli kumpikin ostaa omat figut mutta niitä käytetään yhtenäisenä armeijana, säästää rahaa ja saa kivan harrastekumppanin (kumppanina kannattaa olla hemm joka ei kokoajan valita "miks sä et osta" jos rahat on välistä loppu)
ja mukavaa aikaa harrastuksen parissa.
Olisin alottamassa WH40K:ta tässä kesällä mutta en oikein osaa päättää mitä armeijaa alkaisin hommaamaan. Olen ajatellut lähinnä Chaos Space Marineja tai Eldareita. Pelaan jo nyt lotria ja warhammer FB:tä joten tiedän miten vastaavat armeijat toimivat warhammerissa. Chaos Space Marineja olen ajatellut hommata lähinnä sen takia että se vaikuttaisi olevan laiskan miehen armeija. Perustyypit ovat hienoja figuja, sekä hyvin helppoja maalata. Lisäksi Chaos Space Marinet on pisteissä kalliita joten se nopeuttaa armeijan kasaamista entisestään. Ja Chaos Marinet vaikuttaa mukavilta myös sen takia kun ne on kestäviä. Ei käsittääkseni tarvitse paljoa pelätä vihollisen ampumista. Eldareita olen ajatellut sen takia useimmat että figut on hienoja, kunhan niitä ei maalaa samalla tavalla kuin GW:n heput. (keltaseksi maalatut eldarit on oksettavia). Lisäksi eldarit tuntuvat olevan armeija jota pitää käyttää taktisesti.
Argumentteja kaivataan.
Argumentteja kaivataan.
-
Murmelimies
Kaaos on todellakin kestävä armeija ja perus kaaos mariinesita saa helposti suht hienon näköisiä. Kaaoksella on myös aika monipuolinen valikoima erilaisia unitteja. Lisäksi kaaoksesta saa tehtyä moneen eri pelityyliin sopivan armeijan, pitkälti kaaos markkien ansiosta.Earendur kirjoitti:Olisin alottamassa WH40K:ta tässä kesällä mutta en oikein osaa päättää mitä armeijaa alkaisin hommaamaan. Olen ajatellut lähinnä Chaos Space Marineja tai Eldareita. Pelaan jo nyt lotria ja warhammer FB:tä joten tiedän miten vastaavat armeijat toimivat warhammerissa. Chaos Space Marineja olen ajatellut hommata lähinnä sen takia että se vaikuttaisi olevan laiskan miehen armeija. Perustyypit ovat hienoja figuja, sekä hyvin helppoja maalata. Lisäksi Chaos Space Marinet on pisteissä kalliita joten se nopeuttaa armeijan kasaamista entisestään. Ja Chaos Marinet vaikuttaa mukavilta myös sen takia kun ne on kestäviä. Ei käsittääkseni tarvitse paljoa pelätä vihollisen ampumista. Eldareita olen ajatellut sen takia useimmat että figut on hienoja, kunhan niitä ei maalaa samalla tavalla kuin GW:n heput. (keltaseksi maalatut eldarit on oksettavia). Lisäksi eldarit tuntuvat olevan armeija jota pitää käyttää taktisesti.
Argumentteja kaivataan.
Antakaa nyt hyvät ihmiset kommentteja. Ja eldareistakin mielellään kuulisin jotain.Murmelimies kirjoitti:Kaaos on todellakin kestävä armeija ja perus kaaos mariinesita saa helposti suht hienon näköisiä. Kaaoksella on myös aika monipuolinen valikoima erilaisia unitteja. Lisäksi kaaoksesta saa tehtyä moneen eri pelityyliin sopivan armeijan, pitkälti kaaos markkien ansiosta.Earendur kirjoitti:Olisin alottamassa WH40K:ta tässä kesällä mutta en oikein osaa päättää mitä armeijaa alkaisin hommaamaan. Olen ajatellut lähinnä Chaos Space Marineja tai Eldareita. Pelaan jo nyt lotria ja warhammer FB:tä joten tiedän miten vastaavat armeijat toimivat warhammerissa. Chaos Space Marineja olen ajatellut hommata lähinnä sen takia että se vaikuttaisi olevan laiskan miehen armeija. Perustyypit ovat hienoja figuja, sekä hyvin helppoja maalata. Lisäksi Chaos Space Marinet on pisteissä kalliita joten se nopeuttaa armeijan kasaamista entisestään. Ja Chaos Marinet vaikuttaa mukavilta myös sen takia kun ne on kestäviä. Ei käsittääkseni tarvitse paljoa pelätä vihollisen ampumista. Eldareita olen ajatellut sen takia useimmat että figut on hienoja, kunhan niitä ei maalaa samalla tavalla kuin GW:n heput. (keltaseksi maalatut eldarit on oksettavia). Lisäksi eldarit tuntuvat olevan armeija jota pitää käyttää taktisesti.
Argumentteja kaivataan.
Ja sori jos valtasin aiheesi mutta et tarvitse sitä enää
-
Murmelimies
Noh eldareilla on se hyvä puoli , että heillä on monipuolinen yksikkö valikoima. Eldareista saa väännettyä niin lähitaistelevan kuin ampuvankin armeijan.Earendur kirjoitti:
Antakaa nyt hyvät ihmiset kommentteja. Ja eldareistakin mielellään kuulisin jotain.
Ja sori jos valtasin aiheesi mutta et tarvitse sitä enää
Voit lisäksi pelata eri craftworldeilla jotka tuovat vaihtelua perus eldar armeijoihin.
Raah enpä minä eldareista tiedä oikeastaan mitään muuta
GW:n vihreällä flockilla tuskin tekee mitään, ainakin minun mielestäni se on aika kökköä. Static grassia saa hobbypointista isommassa pussissa suhteessa halvemmalla kun GW:n vastaavaa. Toisaalta, ruohoakaan ei välttämättä aina tarvita, joskus riittää vain kun on nätisti maalattu hiekka. Hiekaksi käy hyvin pihalta tai hiekkalaatikolta löytyvä. Kuivaat hiekan ja siivilöit sen niin avot.King lizard kirjoitti:Ostos listaan lisää pitäs olla flock, static grass ja hiekka.