"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Palaneen metsän teko

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
JmM

Palaneen metsän teko

Viesti Kirjoittaja JmM »

Eli miten tekisin palanutta metsää? Sellaista jota on pommitettu, ja puut ovat palaneet jne. Oikein karua siis. Mistä puita? Käytänkö jotain oksia tai vastaavia?
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Tee metsä ja polta se :)

No ei, suosittelisin tekemään rautalangasta puiden runkoja, päällystämään ne jollakin (kipsillä, das-massalla ym.) ja maalaamaan mustaksi.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

das-massa? Minkälaista se on? Paljonko se maksaa? Saako sitä esim. Sinooperista?
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

Itsekin olen suunnitellut tuollaista. Ei kai siihen muuta tarvitse kuin alustan jolle sitten liimailee pyöreitä tikkuja joiden yläosa on silppuna (= vain räjähtäneet puunrungot jäljellä). Maalaa sitten ne mustaksi/tumman ruskeaksi. Tosin tuollaista jos tekee, kannattaa alustasta tehdä muutakin kuin vain tasainen läpyskä jolla on tikkuja jottei se näytä liian tylsälle. Itse varmaan korottaisin tuota alustaa polystyreenillä/styroksilla ja tekisin siihen kraatereita tai muuta vastaavaa.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

ainakin palaneen metsän teko juttuja on siinä uudessa wd:ssä siellä lotri osiossa...
big or small,we loot it all.hmph..
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

gawd kirjoitti:ainakin palaneen metsän teko juttuja on siinä uudessa wd:ssä siellä lotri osiossa...
Jjep, eli numero on 304. Mutta kirjoitetaanpa suomeksikin niin ei tarvi ruveta penkomaan.

Eli: Tarvitaan jotain puunpaloja, WD:ssä oli käytetty jotain vähän reilun sentin paksuista balsatankoa. Ne sitten pätkitään sopivan mittaisiksi pätkiksi sillai että ensin ne katkaistaan sahalla/veitsellä/millälie miltei katki ja loppu katkaistaan käsin jotta puun katkeamisjäljestä tulisi luonnollisemman näköinen. WD:ssa neuvottiin maalaamaan puunrungot PVA-liiman ja silotteen (Erikeeper ja Oiva pikasilote rokkaa) seoksella että puihin saataisiin kaarnainen pinta.

Sitten puunpalat erikeeperillä kiinni alustaan. Pystyssäolevat puut kaipaavat vielä juuria, jotka kannattaa tehdä jostain puttystä. WD:ssä siis käytetty GS:sää, mutta itse kääntyisin jonkun vähän halvemman merkin puoleen. Das-massa saattaisi toimia, samoin kuin halvin Milliput.

Sitten vain hiekat pohjalle ja maalaamaan. Maalaamisen jälkeen "normaali" basetus vain reunoille, sillä palaneen metsän pohja on tietenkin kovin käristynyt. Palaneen metsän pohja siis mustaksi ja siihen jotkut tummanruskeat highlightit. Tuhkakasoja voi tehdä helposti kuivapensselöimällä pienille alueille ensin harmaata ja sitten valkoista.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Minä ainakin tekisin metsän ja polttaisin sen kuten kappalainen sanoi. Puut tietysti pitää tehä oikeista oksista, polttamisen jälkeen ne pitää lakata, ettei tuhkaa tipu pöydälle. Tätä ainakin voisi kokeilla...
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Tuollainen palanut ja räjähtänyt metsähän on oikeastaan kokonaan musta. :D Eli ei tarvi varmaan muuta kuin mustaa sprayta...
Gobirin

Viesti Kirjoittaja Gobirin »

Voisin kokeilla itse tuota polttoa. Sanon onnistuuko. Ei se kovin vaikeaa ole mutta tähän vuoden aikaan se voi olla hieman hankalaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”